Racevelg als (tijdelijke) oplossing voor 29er

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
TallMan
Racevelg als (tijdelijke) oplossing voor 29er

Bericht door TallMan » vr dec 26, 2008 11:44 am

Ik heb nu bijna alle onderdelen voor mijn Waltworks 29er bij elkaar. Alleen een mooie wielset ontbreekt nog. Nu heeft een oom aangegeven mijn oude 26" wielsetje over te willen nemen (waar kerst toch niet goed voor is 8) ); dus dan zou ik iets moeten hebben om toch te kunnen biken terwijl ik nog wacht/spaar voor een 29inch wielset.
Nu heb ik nog een set racewielen liggen. Deze kan ik vrij eenvoudig uitspaceren tot 135mm. Mijn 29" banden lijken goed te passen. Wat zijn de ervaringen met het gebruik van racevelgen in de 29er? Kan dat zomaar?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr dec 26, 2008 12:35 pm

Ik rij zelf met een setje Aksium in m'n cross check, wel met smalle CX bandjes, en dat gaat prima.
Al moet ik wel zeggen dat de fiets niet echt op z'n lazer krijgt hier in de Noordhollandse duinen, veelal glooiend en weinig technisch. Ook is mijn rijstijl niet echt lomp.

Hoe je het ook wend of keert het blijft een setje gemaakt voor de racer, het zal eerder kapot gaan dan een specifiek XC setje.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr dec 26, 2008 1:51 pm

Als overbrugging geen probleem, al zou ik geen echt brede banden monteren, zeg 2.0 max. iets meer druk in de banden en het moet lukken. Maar zoals Boss al zei, het bliven race wielen.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie