Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Pottser - Berichten:186
Go Far, all weight bicycle camping
Bericht
door Pottser » vr feb 27, 2009 4:32 pm
Jammer dat de Fargo net weg is..
Met dank aan Singlespeed.nl heb ik sinds gisteravond mijn Fargo. Een dagje sleutelen vandaag en hij is berijdbaar. Een klein ritje zojuist verraadde gelijk dat alle geruchten op MTBR en Twenty Nine Inches inderdaad kloppen. Hij rijdt erg lekker. De komende dagen nog de achterdrager erop (een Burley Piccolo-drager) en ik kan met zowel bagage als de aanhangfiets gaan rijden. Wordt vervolgd....
http://gallery.me.com/marcodenheijer#10 ... olor=black
-
Frank Z
Bericht
door Frank Z » vr feb 27, 2009 9:36 pm
Tis een gaaf beest!
Heb je nog getwijfeld over de maat (maatje kleiner dan gebruikelijk ivm lange balhoofdbuis of groter vanwege lengte of toch dezelfde maat als je al had)? Ben benieuwd!
-
Pottser - Berichten:186
Bericht
door Pottser » zo mar 01, 2009 9:43 am
Twijfelen over de maat van een Fargo lijkt heel gewoon. Kijk maar eens op MTBR hoeveel vragen er worden gesteld over de gebruikte maat. Ik heb ook getwijfeld en uiteindelijk een L gekozen (Gnatlikesbikes THX). De geometrie is met name door de lange balhoofdbuis iets anders dan gebruikelijk. Belangrijkste reden is dat je op deze manier een dropbar kunt gebruiken zonder een steile stuurpen nodig te hebben (of heel veel spacers). De bovenbuislengte is iets korter dan voor een mountainbike met een plat stuur, maar lijkt op mijn monstercross. Ik pas zowel op een M als een L. Ik koos de L omdat ik deze fiets niet als mijn primaire mountainbike ga gebruiken. Heb andere fietsen hiervoor. Het is mijn vakantie- en toerfiets op alle soorten terrein.
-
Frank Z
Bericht
door Frank Z » zo mar 01, 2009 2:51 pm
Ja, klopt. Ga nog eens fijn lezen en geometrieën "over elkaar" leggen... Bedankt voor de reactie.