Nog 3 keer lekker lang op fiets !!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12
Nog 3 keer lekker lang op fiets !!

Bericht door willem12 » di aug 18, 2009 11:16 am

Hoi,
De zomer is bijna voorbij en niet iedereen is de Mt Chaberton opgefietst in zijn vakantie, dus laten we nog wat buitenlandse tripjes plannen, 30/08 en 12/09 ben ik bezet, dus dit is het voorstel:

6 Sept. la Bastognarde (15-101km)
Marathonbiking.nl: http://www.marathonbiking.nl/marathon/m ... .php?id=50
Website: http://www.labastognarde.com/
Mooie rit in zuidelijke Ardennen.
Overnachten Za-avond in B&B, 10km verder in Bastoge, 50E 2p kamer (twee bedden), en vers sinasappelsap om 7h 's ochtends !! Website http://www.vieuxsavy.be/dutch/bienvenue.htm

20 Sept. Boucles de Hollange (50-65-90km)
Marathonbiking.nl: http://www.marathonbiking.nl/marathon/m ... php?id=382
Website: http://www.hollangevtt.be/
Superrit in de Belgische/Luxemburge Ardennen. Weinig deelnemers, toch reuze ambiance. Vorig jaar met Dader gedaan, nu op herhaling :)
Overnachten Za-avond in B&B, 10km verder in Bastoge, 50E 2p kamer (twee bedden), en vers sinasappelsap om 7h 's ochtends !! Website http://www.vieuxsavy.be/dutch/bienvenue.htm
Ik weet dat er ook de laatste BergRace is, maar dit is echt even iets mooier. Behalve als je voor een klassering gaat natuurlijk.

10 Oktober, Wasgau marathon (25-105km)
Website: http://wasgau.inmedianet.de/
Seizoensafsluiter. Superrit, 100x beter dan BB.
Overnachten op camping in de buurt (http://www.sv-lemberg.de/html/aktivcamp ... emberg.HTM) of de hal van de school.
Duitse SS'ers komen ook: http://www.eingangradforum.de/thread.php?threadid=30128

Mocht iemand e.e.a. nog willen vervangen door een "Quick dash to the Alps" dan graag melden !!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

dader

Bericht door dader » wo aug 26, 2009 8:23 pm

Niet echt veel animo Willem.
Ik ga in ieder geval naar Bastogne en Hollange!

willem12

Bericht door willem12 » wo aug 26, 2009 8:38 pm

Ik zie het...drama :)
Maar goed de kenners weten wat ze missen.

Ik kijk uit naar Bastogne, krijg een speciaal achterwiel te leen van mijn sponsor !!

Waar kampeer jij de 5e ?
Laatst gewijzigd door willem12 op wo aug 26, 2009 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dader

Bericht door dader » wo aug 26, 2009 8:41 pm

willem12 schreef:
Ik kijk uit naar Bastogne, krijg een speciaal achterwiel te leen van mijn sponsor !!
26"? :)

Pottser

Bericht door Pottser » wo aug 26, 2009 8:45 pm

Helaas zit 6 en 20 september er bij mij niet in. Heeft niets met interesse te maken. Vooral dubbele afspraken, deels andere fietstochtjes. Wasgau heb ik ingepland..

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo aug 26, 2009 9:26 pm

Ik hou me wel aanbevolen voor de Boucles.

Maarre check mijn dresden dingetje op het andere forum. Ipv van een dash to the alps twee dagen bohemen of harz (hermanssweg)?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo aug 26, 2009 9:32 pm

De 6e kan ik niet, maar hij leek me wel leuk
de 20e lijkt mij ook leuk, maar twijfel nog over de bergrace

10 oktober... ga ik even bekijken. Wictor had het er ook al over :D

wictor

Bericht door wictor » do aug 27, 2009 4:25 pm

Bert vroeg bij de tri in Veenendaal of ik interesse had in Wasgau....Op zich zeker! Enig klein puntje is dat ik juist 10-10 ingeroosterd sta voor standbemanning op de open dag van ons bedrijf (komt allen of zo....). Ik probeer me er uit te wurmen, maar dat weet ik pas over een enige weken.........

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » do aug 27, 2009 10:26 pm

Aangezien ik alle wedstrijd van de Bergrace dit jaar al heb moeten laten schieten wegens rugklachten, ziekte en wederom ziekte, heb ik besloten de komende wedstrijd van de Bergrace ook niet te starten. Wel doe ik met met de Haarse Prutrace. (www.haarseprutrace.nl) Dat betekend dus ook dat ik niet mee doe in Boucles.

6 september doe ik mee aan het WK Old School, dus la Bastognarde gaat ook niet door.

10 oktober moet ik nog even zien.

@ Pottser: doe jij nog mee met het WK? Jij hebt ook genoeg ouwe zooi lijkt me zo.

TBB

bert
Contacteer:

Bericht door bert » za aug 29, 2009 1:58 pm

Die Prutrace lijkt me ook wel wat en ik heb me ook al ingeschreven voor de Bergrace Rozendaal, dus of ik de Rondes van de Hollange ga redden weet ik niet.
Humps are for camels

dader

Re: Nog 3 keer lekker lang op fiets !!

Bericht door dader » ma sep 14, 2009 9:44 am

Reminder!

20 Sept. Boucles de Hollange (50-65-90km)
Marathonbiking.nl: http://www.marathonbiking.nl/marathon/m ... php?id=382
Website: http://www.hollangevtt.be/
Superrit in de Belgische/Luxemburge Ardennen. Weinig deelnemers, toch reuze ambiance. Vorig jaar met Dader gedaan, nu op herhaling :)
Ik weet dat er ook de laatste BergRace is, maar dit is echt even iets mooier. Behalve als je voor een klassering gaat natuurlijk.

willem12

Bericht door willem12 » wo sep 16, 2009 3:39 pm

Vieux-Savy geboekt voor alle aangemelde bikers.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do sep 17, 2009 6:25 pm

hmmmm... zit die tent al vol daar?

Dit alles uiteraard "puur uit belangstelling"

didadunlop

Bericht door didadunlop » do sep 17, 2009 6:53 pm

pff echt frut dat ik niet meekan.

Veel plezier mannen (en vrouwen). Ik zal aan jullie denken als ik zondag mijn standaard rondje doe.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

dader

Bericht door dader » do sep 17, 2009 7:06 pm

Gaan er vrouwen mee?! :bounce:

Pottser

Bericht door Pottser » do sep 17, 2009 7:18 pm

Veel plezier komend weekend. Ik zal aan jullie denken als ik de MH2D rijd. Begin oktober ben ik erbij

willem12

Bericht door willem12 » do sep 17, 2009 8:55 pm

De Lars Cuevas schreef:hmmmm... zit die tent al vol daar?

Dit alles uiteraard "puur uit belangstelling"
Nee, we zijn denk de enigen...Hoezo?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr sep 18, 2009 3:18 pm

Ik mis 01-11.....135km

dusssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr sep 18, 2009 8:25 pm

BOSS schreef:Ik mis 01-11.....135km

dusssssssssss©
Die moet ik inderdaad nog even op de kalender zetten. 8)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

dader

Bericht door dader » vr sep 18, 2009 10:59 pm

HvH-DH? dat heeft toch niks met mountainbiken te maken? :)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za sep 19, 2009 7:50 am

dader schreef:HvH-DH? dat heeft toch niks met mountainbiken te maken? :)
klopt, maar wel met karakter en doorzettingsvermogen......iets wat jou schijnbaar vreemd is :angelnot: :angelnot: ;) :flowers:

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

willem12

Bericht door willem12 » zo sep 20, 2009 9:04 pm

Tss BOSS, Daan heeft zo'n beetje het grootste doorzetingsvermogen van iedereen. Ik denk dat hij de enige (!!) Nederlander is met zoveel singlespeed marathons achter z'n naam. HvH-DH is 135km rechtuit met drie bochten, dat is het probleem. Maar we nemen hem op als tocht #4. Nu nog vervoer naar Hoek regelen...

On Topic maar weer!!

Daan houdt huis in Hollange !!

Hier is het nog gezellig
Afbeelding

Willem, heb jij misschien een sleuteltje voor me...
Afbeelding

Uitzicht onderweg. Het meer bij Esch in Luxemburg.
Afbeelding

Zaterdag met auto naar Bastogne, pasta en pizza in Maastricht en als wielrenners om 9h in bed, maar dan wel met de zaterdag Volkskrant, NRC en Parool. Vanochtend warme bolletjes, jus en koffie; de dag kon beginnen !! Daan merkte tussen neus en lippen op dat hij een nieuw voorblad had gemonteerd. I.p.v. 40x18 ging hij opeens als een gewoon mens 38x23 rijden!! Dat was slecht nieuws, nu kan hij overal omhoog zonder helemaal stuk te zitten en voor een goede tijd gaan.....

Om een lang verhaal kort te maken, we zijn weliswaar vroeg gestart maar Daan is gewoon niet ingehaald....meer dan 3 kwartier van de tijd van vorig jaar afgehaald. Ik ging ook voor goede tijd, lag tot 60km goed op schema, maar zakte toen op vertrouwde manier door ijs. Onwaarschijnlijk verval toch waargemaakt :oops:

Maar was het dan wel leuk? Het was heerlijk. Beetje warm, drukkend weer, maar mooie tracks, fantastische omgeving en super organisatie. Geen parcours om iedereen af te knijpen, net geen 2000hm op 90km maar wel klimmen die erin hakken en voldoende hoogteverschil voor lekkere afdalingen.

Mijn rit begon goed, in begin lekker met Daan mee, daarna alleen. eerste klimmen gingen goed maar in derde afdaling stopte de lockout van de vork ermee. Ging ik nu met open vork lekker pompen in de klimmen of met dichte vork de afdalingen in? Lockout maar vastgezet en voor straf een paar goed klappen laten incasseren tijdens de steile stukken. Vlak voor de eerste ravitaillering haalde zelfs iemand in, die er vervolgens meteen mee kapte...met vage problemen. Lekker doorstampen tot de 3e ravi, maar toen had ik opeens geen power meer in de benen. Rustig uitgefietst, d.w.z. qua tempo, niet qua inspanning.... Toen ik eindelijk binnen kwam zat Daan al meer dan 2h op me te wachten :oops: Meneer had het rondje binnen 5h afgeraffeld. Om nog iets van overwicht te houden dreigde ik uitgebreid te gaan douchen en pas daarna de fiets te wassen, maar toen was Daan het zat en ging met mijn bike naar de bikewash :angelnot: Toch nog een goed einde van de rit. Lekker lang biken is toch het beste.

Via Duitsland naar huis om de file van al die Mergellanders te omzeilen, de Ajax-bus nog ingehaald boven Venlo, gezwaaid naar Danny Blind en de dag kon niet meer stuk.

Ps. Lars Cuevas
Nog met winnaar van vandaag gepraat en ook hij was, net als de hele kopgroep, inclusief begeleidende motorfiets, verkeerd gereden om de 70km in Bouillon.......

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di sep 22, 2009 1:50 pm

dader schreef:HvH-DH? dat heeft toch niks met mountainbiken te maken? :)
Probeer het maar eens op een andere fiets, dan kom je vanzelf wel achter het waaheidsgehalte van deze spreuk 8)
Humps are for camels

dader

Bericht door dader » di sep 22, 2009 2:11 pm

Tsja op een Omafiets zal het inderdaad geen pretje zijn. ;)

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di sep 22, 2009 8:50 pm

klinkt goed, dat verhaal over de Hollange! :D

off topic: ik heb van de organisatie van Bouillon een keurig mailtje terug gekregen nav mijn klacht.

Plaats reactie