29er buitenbanden
Moderators:JJ, Beheerders
Is er iemand die mij kan vertellen wat goede buitenbanden zijn. Ga ze gebruiken voor XC en marathons. Komen om No Tubes Arch velgen te liggen. Dacht zelf aan Racing Ralph 2.4.
-
Re: 29er buitenbanden
Ik heb enkel ervaring met Racing Ralph 2.4, en eigenlijk ook alleen in mooi weer. Ze liggen bij mij om Flows en ik rijd soms maar met 1 bar er in
.
Door het grote volume heb je lekker veel vering, en het rolt super.
Met Arches zou ik, om rollen te voorkomen, iets meer druk rijden. Weet je zeker dat ze in je frame passen?

Door het grote volume heb je lekker veel vering, en het rolt super.
Met Arches zou ik, om rollen te voorkomen, iets meer druk rijden. Weet je zeker dat ze in je frame passen?
Ik rijd inmiddels goed 1,5 jaar met die combo, Arch en RR 2.4 werken prima samen voor mij rond de 1,5 bar (FWIW ik rijd volgeveerd). De RR rolt top en heeft door volume en lage druk bijna altijd grip genoeg. Hij staat goed op de Arch, al vraag ik me wel eens af hoe hij met de Flow's zou zijn.
Eerst had ik Bontragers maar vanaf montage van de RR heb ik er geen andere banden meer om gehad. Voor een trip naar Winterberg nog een Rampage 2,35 ingepakt "voor het geval dat" en niet gebruikt.
Enjoy!!
Eerst had ik Bontragers maar vanaf montage van de RR heb ik er geen andere banden meer om gehad. Voor een trip naar Winterberg nog een Rampage 2,35 ingepakt "voor het geval dat" en niet gebruikt.
Enjoy!!
Common sense was never common
Buitenbanden
Ga voor Racing Ralph 2.4
Nog behoefte aan een ander geluid na al deze propaganda?
RR 2.4 is een goede band hoor, maar het is niet het enige.
Mocht je de keuze al gemaakt hebben: Check de ruimte in je frame voor de achterband! RR 2.4 is de meest volumineuze MTB band die momenteel verkrijgbaar is. Bij voorvorken gaat het wel goed, maar bij sommige achtervorken wordt het krap.

Mocht je de keuze al gemaakt hebben: Check de ruimte in je frame voor de achterband! RR 2.4 is de meest volumineuze MTB band die momenteel verkrijgbaar is. Bij voorvorken gaat het wel goed, maar bij sommige achtervorken wordt het krap.
29er buitenbanden
2.4 zou als het goed is moeten passen in mijn bestelde On One Scandel.
Heeft veel clearance bij de achterbrug.
Heb nog geen definitieve keuze gemaakt. Wat is een eventueel alternatief. ( 2.4, licht en weinig rolweerstand)
Heeft veel clearance bij de achterbrug.
Heb nog geen definitieve keuze gemaakt. Wat is een eventueel alternatief. ( 2.4, licht en weinig rolweerstand)