niet singlespeed of 29'er maar wel meest gerelateerd aan deze onderwerpen.
Crank stuk, besloten om een middleburn rs8 te gaan bestellen, maar nu komt de overweging.
middleburn is verkrijgbaar in square taper of isis. Ik heb een nog prima werkende isis bb in me fiets zitten, nu komt de overweging.
een middleburn in isis kopen, en hopen dat deze bb het een keer wel lang uithoudt. Of een middleburn in vierkante as kopen en een hoop geld uitgeven aan een mooie phil wood bb erbij kopen (waar ik stiekem eigenlijk even geen geld voor heb).
Hoelang zal Isis blijven bestaan, is er in isis in de toekomst nog iets degelijks te koop?
Is square phil wood een beter plan?
het gaat om een singlespeed duur Titanium frame (26ér)
isis of square
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
Ik denk dat vierkante as een betere investering is. Puur omdat dit een de facto standaard is. ISIS is volgens mij net de tussenstap tussen vierkante as en uitwendige lagers en zal daarop denk ik slachtoffer worden van die twee keuzes.
Technisch gezien zullen beide standaarden wsl even goed uit te voeren zijn.
Maarre waarom nu al een phil wood kopen? Koop een shimano voor wennig en ga lekker sparen in de tijd dat die verslijt.
Technisch gezien zullen beide standaarden wsl even goed uit te voeren zijn.
Maarre waarom nu al een phil wood kopen? Koop een shimano voor wennig en ga lekker sparen in de tijd dat die verslijt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Isis heb je ook in een SKF uitvoering dus die zijn wel goed en zullen net als de vierkante as nog lange tijd leverbaar zijn. Met Isis van truvativ heb ik erg slechte ervaringen (na 2000 km kapot). De Skf moet zich nog bewijzen.
Ik zou iig voor vierkant gaan vanwege de grote keuze in kwaliteiten (prijzen) en de de leverbare aslengtes.
Ik zou iig voor vierkant gaan vanwege de grote keuze in kwaliteiten (prijzen) en de de leverbare aslengtes.
de vraag vooral is, als ik toch ga investeren in een mooie nieuwe duurzame crank. Is het dan wel wijs om nog met isis aan de gang te gaan? volgens mij niet....
En als we de boel gaan opbouwen doen we maar meteen netjes opbouwen met kwaliteit!
p.s. vorige crank was dat crankbrothers drama ding. beginfase erg goed, later veel speling op (dure) crankbrothers bb en uiteindelijk loslaten lijm in crank.
En als we de boel gaan opbouwen doen we maar meteen netjes opbouwen met kwaliteit!
p.s. vorige crank was dat crankbrothers drama ding. beginfase erg goed, later veel speling op (dure) crankbrothers bb en uiteindelijk loslaten lijm in crank.