Chocomel light

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
ott
Chocomel light

Bericht door ott » wo okt 07, 2009 7:11 am

Bedankt sponor mijn hoofd is lekker warm :D

Chocola beter dan energiedrank

Chocolademelk is heilzamer dan de energiedranken met vitaminesupplementen om na stevige inspanningen vocht- en suikertekorten aan te vullen.
Dat meldt het Vlaamse gezondheidsmagazine Bodytalk donderdag. Wat het verschil maakt is nog onduidelijk. Mogelijk heeft het te maken met de aanwezigheid van sucrose in chocolademelk.

Onderzoekers lieten goed getrainde wielrenners zich flink moe fietsen. Vervolgens gaven ze die chocolademelk of een energiedrank, beide met evenveel suikers. Bij een nieuwe fietsopdracht bleef de eerste groep de helft langer trappen dan degenen met de energiedrank. De resultaten werden bevestigd in een nieuw onderzoek.

Uit een derde studie blijkt dat ook de spieren van voetballers sneller herstellen na het drinken van magere chocolademelk dan met een energiedrank.

Bron: [www.ad.nl]
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo okt 07, 2009 8:39 am

:o

Wel opmerkelijk dat de media dit onderzoekje nu opeens oppikken als 'nieuws' want dit was al een stuk langer bekend. Ik denk dat het door de eiwitten in (chocolade) melk komt:

http://rapidshare.com/files/289728318/E ... ment_-_Joh :)

Zat Nard nou onderweg aan de PeptoPro trouwens? Het moet niet té professioneel worden he!
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

year

Bericht door year » wo okt 07, 2009 10:32 am

Ik las ergens (Fiets?) dat je minimaal een liter of meer moet drinken wil het zijn uitwerking hebben. En het waren de eiwiten die het m doen ja.
Maar ga jij na een inspanning maar eens een liter chocolademelk weg drinken :(

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo okt 07, 2009 11:00 am

Geen probleem :D

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo okt 07, 2009 11:19 am

year schreef:Ik las ergens (Fiets?) dat je minimaal een liter of meer moet drinken wil het zijn uitwerking hebben. En het waren de eiwiten die het m doen ja.
Maar ga jij na een inspanning maar eens een liter chocolademelk weg drinken :(
Je kan ook een schep wei-eiwit door je AA'tje gooien.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

TF

Bericht door TF » wo okt 07, 2009 12:31 pm

:o

Begint ie over chocolade melk als er liters moedermelk beschikbaar zijn in huize Ott..
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » wo okt 07, 2009 4:29 pm

Hihi, er stond een poos gelee een hele leuke column over dit onderwerp in de Pers, Volgens mij van Thijs Zonneveld.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo okt 07, 2009 9:42 pm

@sph@ltdude schreef::o

Wel opmerkelijk dat de media dit onderzoekje nu opeens oppikken als 'nieuws' want dit was al een stuk langer bekend. Ik denk dat het door de eiwitten in (chocolade) melk komt:

http://rapidshare.com/files/289728318/E ... ment_-_Joh :)

Zat Nard nou onderweg aan de PeptoPro trouwens? Het moet niet té professioneel worden he!
Ik had inderdaad als test een Multipower gelletje mee. Mét Peptopro. Prima spul. Niet echt lekker, maar qua ingrediënten en uitwerking ok. Echter, het zakje is minder gebruiksvriendelijk. Gel zat (en zit nog steeds) OVERAL! :(

Plaats reactie