SS CX wedstrijd(je) Soesterhoogt: 23 januari 2010
Moderators:JJ, Beheerders
SS CX Trophy: finale Soesterhoogt, zaterdag 23 januari 2010
Een weekend voor het WK in Tabor staat de veldrijders nog een laatste afspraak voor de Open SS-CX Challenge te wachten. Op de selectieve ronde van Soesterhoogt vindt op 23 januari immers de finale plaats van deze prestigieuze wedstrijdenreeks, waarin het klassement nog helemaal open ligt. Voor de toppers betekent dit poker: hoe verdeel ik mijn kaarten over SS-CX en WK? Niet-geselecteerden voor Tabor gaan all-inn voor de Challenge. Aan het palmares zou daarom wel eens een heel verrassende winnaar kunnen worden toegevoegd. Spektakel gegarandeerd...
Het parcours van de Challenge is zwaar, spectaculair en technisch interessant. Als absolute scherprechter mag de lange houten trap gelden, die de renners elke ronde opnieuw tot waanzin zal drijven. De ondergrond is zeer wisselend, waardoor zowel de moddervreters als zandhazen aan hun trekken zullen komen. De wedstrijd staat open voor Singlespeed Cyclocrossers en Singlespeed Mountainbikers. Buiten mededinging mogen ook gearries meedoen in beide categorieën. Overigens is het parcours bijzonder toeschouwervriendelijk, met zijn vele zitbanken en barbecuemogelijkheden. Parkeren kan direct aan de ronde (‘De Bergjes’, Soesterhoogt (aan de Van Weerden Poelmanweg)). Toegang is gratis, gelieve eigen consumpties mee te brengen.
Tijdschema:
10.30: inschrijven, ronde verkennen en verzamelen
~11.00: start Open SS-CX Challenge, alle categorieën Cyclocross (50 min. + 1 ronde)
~11.02: start Open SS-CX Challenge, alle categorieën Mountainbike (50 min. + 1 ronde)
~12.00: Podiumceremonie + napraat, lunch (zelf meenemen)
Hierna kan bij goesting nog een toerrit door de omgeving gemaakt worden.
Een weekend voor het WK in Tabor staat de veldrijders nog een laatste afspraak voor de Open SS-CX Challenge te wachten. Op de selectieve ronde van Soesterhoogt vindt op 23 januari immers de finale plaats van deze prestigieuze wedstrijdenreeks, waarin het klassement nog helemaal open ligt. Voor de toppers betekent dit poker: hoe verdeel ik mijn kaarten over SS-CX en WK? Niet-geselecteerden voor Tabor gaan all-inn voor de Challenge. Aan het palmares zou daarom wel eens een heel verrassende winnaar kunnen worden toegevoegd. Spektakel gegarandeerd...
Het parcours van de Challenge is zwaar, spectaculair en technisch interessant. Als absolute scherprechter mag de lange houten trap gelden, die de renners elke ronde opnieuw tot waanzin zal drijven. De ondergrond is zeer wisselend, waardoor zowel de moddervreters als zandhazen aan hun trekken zullen komen. De wedstrijd staat open voor Singlespeed Cyclocrossers en Singlespeed Mountainbikers. Buiten mededinging mogen ook gearries meedoen in beide categorieën. Overigens is het parcours bijzonder toeschouwervriendelijk, met zijn vele zitbanken en barbecuemogelijkheden. Parkeren kan direct aan de ronde (‘De Bergjes’, Soesterhoogt (aan de Van Weerden Poelmanweg)). Toegang is gratis, gelieve eigen consumpties mee te brengen.
Tijdschema:
10.30: inschrijven, ronde verkennen en verzamelen
~11.00: start Open SS-CX Challenge, alle categorieën Cyclocross (50 min. + 1 ronde)
~11.02: start Open SS-CX Challenge, alle categorieën Mountainbike (50 min. + 1 ronde)
~12.00: Podiumceremonie + napraat, lunch (zelf meenemen)
Hierna kan bij goesting nog een toerrit door de omgeving gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door mateis op vr jan 01, 2010 11:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Niet zijnde dropbars...mateis schreef:sturen breder dan 44cm

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
-
Daar twijfelde ik ook over, maar ik geloof dat er alle zondagen in januari semi-verplichte toertochten zijn voor de meesten en bovendien moet ik zelf op de 24e een clubkampioenschap verdedigen.
En anders wordt het al snel februari en dan is het cross-seizoen toch eigenlijk wel echt afgelopen.
Mijn voorstel: als we met meer dan 5 man zijn, laten we dit gewoon doorgaan. We kunnen in februari altijd nog een Open NK SS-CX-fietsenmaker organiseren. Ieder zijn hyperniche.
(Nu kunnen we eindelijk een keer vrij rijden zonder al dat betweterige gedoe over materiaal van de profi's.
)

Mijn voorstel: als we met meer dan 5 man zijn, laten we dit gewoon doorgaan. We kunnen in februari altijd nog een Open NK SS-CX-fietsenmaker organiseren. Ieder zijn hyperniche.

(Nu kunnen we eindelijk een keer vrij rijden zonder al dat betweterige gedoe over materiaal van de profi's.

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hm, Soesterhoogt is mijn thuisparcours, maar eens in de agenda zetten
Als ik met 29x2.4" bandjes ook mee mag doen tenminste
Als ik met 29x2.4" bandjes ook mee mag doen tenminste

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
Re: SS CX wedstrijd(je) Soesterhoogt: 23 januari 2010
Zoals gezegd: het is een inclusivistisch feestje.mateis schreef:De wedstrijd staat open voor Singlespeed Cyclocrossers en Singlespeed Mountainbikers. Buiten mededinging mogen ook gearries meedoen in beide categorieën.

Wees dus meer dan welkom, @sph@lt, zelfs als je op een Puglsey zou komen.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Helaas, er stond al een clubkampioenschap schaatsen in mijn agenda@sph@ltdude schreef:Hm, Soesterhoogt is mijn thuisparcours, maar eens in de agenda zetten

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Is nu idd al bijna, ga even hier kijken of het lukt..
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Ha, cool Tuindor & JJ!
@Ninko: dit is geen NK... En in februari kom ik ook graag meedoen, hoor, als dat als ex-fietsenmaker mag! Zeg maar waar&hoe.
Onwijze butfoto, maar ik heb vanavond op dit ding gespeeld tot het echt te donker werd buiten. Woeha, dat smaakte naar veeeel meer! 39-18 voldoet. Misschien voor echt racen 39-17 pakken, parcoursafhankelijk.

@Ninko: dit is geen NK... En in februari kom ik ook graag meedoen, hoor, als dat als ex-fietsenmaker mag! Zeg maar waar&hoe.

Onwijze butfoto, maar ik heb vanavond op dit ding gespeeld tot het echt te donker werd buiten. Woeha, dat smaakte naar veeeel meer! 39-18 voldoet. Misschien voor echt racen 39-17 pakken, parcoursafhankelijk.