Trek GF 29 SS RIG

Specs hier
Maar helaas, deze wordt alleen in USA uitgebracht (contact gehad met Trek Benelux) en blijkbaar heeft trek het beleid haar fietsen niet via webshops te verkopen. fromustoeu.nl heb ik even over na gedacht, maar met die kosten en de douane kosten kom ik gewoon ver boven mijn budget uit.
De volgende fiets is eventueel wel leverbaar
Trek GF 29 SS Marlin

Specs hier
Zelfde frame (alleen een naar mijn mening minder mooie livery), en dus duidelijk bezuinigd op de onderdelen.
Voor zover ik kan inschatten zijn voor mij vooral de vork, de remmen en de wielen niet voldoende.
- Vork vanwege een eerdere slechte ervaring met Suntour. Het liefste zou ik zo'n mooie witte Fox erin zetten zoals op de rig . Waar kan ik een prijsvergelijk op internet vinden van wat zo'n Fox vork zou kosten. Of zijn er vorken die net zo geschikt zijn maar met een betere prijs kwaliteit verhouding? Graag advies, ik kan als ik zoek op het type vork van de Rig niks vinden voor hoeveel deze in Nederland wordt verkocht.
- Remmen vanwege het kabeltje. Het zou mijn eerste fiets met schijfremmen worden, en wat ik er zo van begrepen heb als ik zo lees is dat hydraulische remmen veel beter zijn. Is dat zo of valt dat in het dagelijks gebruik mee?
- Wielen omdat ik tot de zwaardere medemensch behoor en meestal met mijn 100 kilo de standaard wieltjes makkelijk "omvouw". Of zijn deze wielen wel geschikt voor mijn gewicht omdat ze misschien wel heel degelijk zijn uitgevoerd?
Ik begrijp heel goed het principe "alle waar naar zijn geld". Dus de marlin is met zijn lagere prijs dus ook uitgerust met mindere onderdelen. Maar ik ben niet iemand die heel erg op gewicht let, en vooral voor stevigheid gaat. Vandaar mijn vraag voor advies. Ik wil gewoon een fijne 29" SS'er die leuk smoelt, waar ik probleemloos op kan rondtouren en binnen mijn budget van 1500 euro blijft. Is deze fiets met bovenstaande aanpassingen dat?