DTT staat voor 'Double Thread Technology', wat vrij vertaald er op neer komt dat men een bout gebruikt, met twee typen schroefdraad. Door de toepassing een verschillende draadspoed op één bout, kan de bout nog steeds gebruikt worden als klemelement, zonder dat men een boutkop nodig heeft om de klemkracht op de stuurpen over te brengen. De krachten worden meer gelijkmatig verdeelt, waardoor de constructie rond de bout minimalistischer kan worden uitgevoerd. Bijkomend voordeel is het lagere aanhaalmoment wat nodig is om eenzelfde klemkracht met een traditionele bout te verkrijgen. Ook hierdoor kan de constructie verlicht worden zonder te niet te doen aan de totale sterkte van de stuurpen.
De totale gewichtsbesparing maakt dat de stuurpen slechts een gewicht van 99 gram heeft bij een lengte van 90 millimeter. De Rotor S1 stuurpen komt medio juli beschikbaar in een 'Road' en 'MTB' versie voor oversized sturen (31,8 millimeter) in lengtes van 90 tot 130 millimeter en met omkeerbare hoek van 7,5º. Adviesverkoopprijs: 115 Euro.



Bron: rotorbike.com