[imgr]http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 485963.jpg[/imgr]Het lijkt er op dat SRAM weer een stap gaat zetten in het worden van een totaalaanbieder. De voorbije week is bekend geworden dat SRAM en de amerikaanse carbon specialist Zipp een intentie verklaring tot overname door SRAM hebben ondertekend.
Zipp is vooral bekend van de aerodynamische carbon velgen en kan met haar hoogstaande technologische kennis en fabricage methoden het laatste puzzelstukje zijn binnen de SRAM gelederen. Naast de mountainbike en wegrace componenten onder eigen naam, veringscomponenten onder het RockShox label, de remmen van Avid en de cranks, sturen, stuur- en zadelpennen van Truvativ, zal SRAM met Zipp ook de beschikking krijgen over hoogstaande carbon technologie.
Met de overname kan Zipp haar technologische kennis op een bredere basis uitbouwen en een grotere afzetmarkt creëren. Zoals bij eerdere overnamens zal ook in dit geval de identiteit van Zipp behouden blijven en als zelfstandig onderdeel binnen SRAM opereren.
Bron: Cyclingnews.com
www.sram.com
www.zipp.com
[nieuws] SRAM andermaal op overname pad: ZIPP!
Moderator:JJ
Wat heeft de gemiddelde mtb-er nou aan 300 grams tubevelgen?? Ik snap dat er wel een doelgroep voor is, maar je moet ook snappen dat de mannen bij Dugast geen productie capaciteit hebben zoals ze dat bij Schwalbe hebben.Exar schreef:Hoor ik daar 300 gram tubevelgen voor de mountainbike?
Meh goed, slimme zet van Sram, die zijn erg hard op weg om Shimano het leven goed zuur te maken. Het heeft tijd nodig, maar met de aankopen die ze doen, hoeft dat niet een leven lang te duren.
Ik moet ook zeggen dat ze slim zijn door de identiteit van een merk te behouden. Zo behoud je de huidige gebruikers en kan je slim laten zien wat je nog meer in huis hebt zoals Sram.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Serieus bedankt dat je het nog even uitlegt. Gelukkig is Dugast ook de enige fabrikant van tubes voor de mountainbike en gelukkig is de vraag naar tubes net zo groot als de vraag naar Schwalbe-banden. Zipp racewielen zijn niet voor de gemiddelde racefietser, waarom zouden Zipp mountainbikevelgen (hebben ze al eens gedaan trouwens) wel voor de gemiddelde mountainbiker zijn?Gène schreef:Wat heeft de gemiddelde mtb-er nou aan 300 grams tubevelgen?? Ik snap dat er wel een doelgroep voor is, maar je moet ook snappen dat de mannen bij Dugast geen productie capaciteit hebben zoals ze dat bij Schwalbe hebben.Exar schreef:Hoor ik daar 300 gram tubevelgen voor de mountainbike?
Laat ik dan de vraag serieus terug stellen: waarom zijn ze ermee gestopt?Exar schreef:Serieus bedankt dat je het nog even uitlegt. Gelukkig is Dugast ook de enige fabrikant van tubes voor de mountainbike en gelukkig is de vraag naar tubes net zo groot als de vraag naar Schwalbe-banden. Zipp racewielen zijn niet voor de gemiddelde racefietser, waarom zouden Zipp mountainbikevelgen (hebben ze al eens gedaan trouwens) wel voor de gemiddelde mountainbiker zijn?Gène schreef:Wat heeft de gemiddelde mtb-er nou aan 300 grams tubevelgen?? Ik snap dat er wel een doelgroep voor is, maar je moet ook snappen dat de mannen bij Dugast geen productie capaciteit hebben zoals ze dat bij Schwalbe hebben.Exar schreef:Hoor ik daar 300 gram tubevelgen voor de mountainbike?
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!