Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.
Moderator:JJ
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
[nieuws] Rocky Mountain Vertex Team 2009
Bericht
door Steelboy » ma jul 28, 2008 1:13 am
Hoe kan het Canadese merk Rocky Mountain beter uitpakken dan in het Canadese Mont Sainte Anne teamrijdster (en Canadese) Marie-Helene Premont de wedstrijd te laten winnen op hun nieuwe Vertex Team frame, volledig gemaakt uit carbon?! Of dat het plan ook was, is niet zeker, maar het is in ieder geval wel uitgekomen. De afgebeelde fiets is de fiets zoals Premont gereden heeft, de uiteindelijke versie zoals ie in de winkel komt te staan zal naar verwachting niet veel afwijken. Aan de andere kant van de oceaan schijnt Alison Sydor in de Transalp al de nodige etappes gewonnen te hebben op eenzelfde Vertex Team.
http://www.bikes.com
-
Fast - Berichten:607
Bericht
door Fast » di jul 29, 2008 9:00 pm
Volgens mij zijn de komende jaren alle fietsen van carbon, aluminium wordt een even grote uitzondering als staal.
Trying is the first step towards failure.
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » di jul 29, 2008 9:11 pm
Tja, jammer.. Waar zijn de tijden gebleven dat een Rocky Mountain nog gewoon van staal was...
Ziet er trouwens wel strak uit!
JJ
-
Sven
Bericht
door Sven » di jul 29, 2008 9:39 pm
JJ schreef:
Ziet er trouwens wel strak uit!
I agree with that.
Prachtig strak. Misschien zal de Vertex TsC uit de running worden gehaald en vervangen door bovenstaand exemplaar?
Ik ben benieuwd!
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » di jul 29, 2008 10:04 pm
Close-ups lieten een 'optical weave' zien. De toplaag is dus puur voor de sier. Dát vind ik juist het jammerlijke. Dat ze carbon doen.. OK.. dat doet iedereen tegenwoordig en schijnt te moeten om 'mee te kunnen komen'.
DIe optical weave echter, is puur cosmetisch, voegt niets toe aan de structurele sterkte van het geheel en dus 'nutteloos' gewicht. Een 'natural weave' waarbij je dus gewoon ziet wat het werkelijk constructief is, vind ik best OK. Laat juist zien dat het nog steeds grotendeels handwerk is.
-
LSmtb
Bericht
door LSmtb » do jul 31, 2008 8:42 pm
Ben wel benieuwd of alleen de Vertex aan de 'carbon trend' moet geloven of dat bijv. ook de Element volgend jaar van carbon is...
(Van mij mag het alu blijven; vind deze Vertex niet echt geslaagd...)
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di aug 05, 2008 1:32 pm
bah bah en nog eens bah.........wat een monster!
Waar is de mooie RM paintjob gebleven?
Moesten jullie ook gelijk aan een Ridley denken?
dusssssss©