[nieuws] World Cup Schladming XC

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Steelboy
Contacteer:
[nieuws] World Cup Schladming XC

Bericht door Steelboy » ma sep 15, 2008 7:53 pm

Met Christoph Sauser en Maja Wloszczowska (wie? Wloszczowska!) heeft Schladming een verdiende respectievelijk een relatief onbekende winnaar gekregen van de afsluitende cross-country wedstrijden. Ook de cross country werd nog enigzins geplaagd door de hevige regenval in Oostenrijk de voorbije dagen. De overwinning van Maja was een verrassende, temeer daar ze gevolgd werd door door Kalentieva, Premont, Fullana en Spitz, toch niet de minsten! Bij de heren ook verrassingen; wie had er eerder gehoord van Jaroslav Kulhavy...?
De eindoverwinningen zijn gegaan naar Julien Absalon en Marie-Helene Premont.

Uitslagen
Heren:
1 SAUSER Christoph
2 HERMIDA RAMOS José Antonio
3 ALVAREZ GUTIERREZ Ivan
4 FLÜCKIGER Lukas
5 KULHAVY Jaroslav

Dames:
1 WLOSZCZOWSKA Maja
2 KALENTIEVA Irina
3 PREMONT Marie-Helene
4 FULLANA RIERA Margarita
5 SPITZ Sabine

Deze keer geen bijdehante opmerkingen bij Irmo zijn foto's, die spreken voor zichzelf :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tekst: Coen de Jongh
Foto's: Irmo Keizer / Adrenalinemedia

zonoskar

Bericht door zonoskar » di sep 16, 2008 2:41 pm

Wloszczowska was toch 2de op de OS en op het WK reed ze ook al goed (5de) Zo gek is het dus niet dat ze een WC race wint lijkt me.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di sep 16, 2008 9:22 pm

Wow, wat weet die Irmo (dp 'er? ik ken hem niet) briljante foto's te maken in het donkere bos. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 17, 2008 6:56 am

De Lars Cuevas schreef:Wow, wat weet die Irmo (dp 'er? ik ken hem niet) briljante foto's te maken in het donkere bos. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Ik vond ze eerlijk gezegd wat tegenvallen............

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo sep 17, 2008 7:49 am

BOSS schreef: Ik vond ze eerlijk gezegd wat tegenvallen............
dusssssss©
Ik blijf het moeilijk te herkennen vinden, maar dit is natuurlijk ouderwetse Noord-Hollandsche humer ;-)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 17, 2008 12:06 pm

Steelboy schreef:
BOSS schreef: Ik vond ze eerlijk gezegd wat tegenvallen............
dusssssss©
Ik blijf het moeilijk te herkennen vinden, maar dit is natuurlijk ouderwetse Noord-Hollandsche humer ;-)
nope!

ik vind sommige foto's te veel geflitst. (foto 1,4 & 5)Ook te veel flits op de grond, dit kan je makkelijk voorkomen door meer te zoomen met je flits of even een "vlaggetje" onder de flits te plakken.

Verder denk ik, maar weet dit niet zeker, dat de tijd wel wat langer had gekund of een hogere iso waarde waardoor de omgeving minder donker wordt en je dus ook minder hard hoeft te flitsen.

Net even de exif bekeken, foto 4(rijder #3) daar had ik persoonlijk een grotere diafragma opening gekozen en/of een langere tijd en een hogere isowaarde waardoor je:
-een mooiere, groenere achtergrond krijgt
-minder hoeft te flitsen en dus niet zo'n rare lichtvlek op dat walletje krijgt.

Verder had ik de flits hoger gemonteerd waardoor je automatisch minder licht op de vloer krijgt en niet van dat enge licht op je rijder..........bij een portret leg je de lampen ook niet op de grond.....waarom nu dan wel?

Voor foto 5(rijder #5) geldt eigenlijk hetzelfde.

Maar goed mijn visie is geen wet heh :roll: ;)

dussssssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » wo sep 17, 2008 1:56 pm

Ieder zijn meug :) . Flits over de grond was nu net de bedoeling ... al heb je het niet helemaal bij het juiste eind. Foto 4 als voorbeeld; 2 flitsers; 1 in de boom net onder ooghoogte, links van Sauser. Flitser 2, op de grond achter Sauser. Rare lichtvlek was dus een bedoelde lichtvlek. Me like, you not. ;)

Groen is dan weer gevolg van omzetting; laptop LCD blijft waardeloos...in originelen zit zat achtergrond doortekening.

Overigens was de track weinig inspirerend...en weinig plaats om te werken...leukste lus was uit het parcours gehaald. :evil:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 17, 2008 2:27 pm

2 lampen=dubbele schaduw=vloeken in de kerk!

dussssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » wo sep 17, 2008 2:32 pm

BOSS schreef:2 lampen=dubbele schaduw=vloeken in de kerk!

dussssss©
Vloeken in de kerk = leuk :angelnot:

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » wo sep 17, 2008 2:34 pm

BOSS schreef:2 lampen=dubbele schaduw=vloeken in de kerk!

dussssss©
Vloeken in de kerk = leuk :angelnot:

Oh even los daarvan; Schladming was echt een flop van een World Cup qua parcours (XC en 4x) en publiek (heeeeeel, heeeeeeeeeeel weinig). Waar ik ook echt genoeg van heb is die fourcross 's avonds. Doe dat AUB eens overdag....

Plaats reactie