Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.
Moderator:JJ
-
Steelboy - Berichten:8100
- Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
-
Contacteer:
[nieuws] Niner Air 9 Carbon
Bericht
door Steelboy » di dec 15, 2009 7:09 pm
Het Amerikaanse 29-er imperium Niner presenteerde eerder dit jaar al hun nieuwe Air 9 Carbon frame. Een frame geschikt om zowel als geared fiets als ook singlespeed te rijden, door toepassing van hun CYA bracketsysteem. Nu zijn ook de prijzen bekend en heeft Niner een nieuwe set detailfoto's gemaakt, zodat degenen die niet op de bikeshows over deze fiets hebben kunnen kwijlen, dit alsnog over hun eigen toetsenbord kunnen.
Het Niner Air 9 Carbon frame gaat $1899 kosten, waarbij Niner heeft aangegeven dat kopers vanaf nu een frame kunnen reserveren (!) voor een borg van $500. Niner verwacht in de winter 2010 te kunnen beginnen met het uitleveren van de eerste frames.
Wat Niner ons nog meer liet weten over dit specifieke frame:
• The ultimate, lightweight race frame with Niner's proven, solid geometry for the best handling
29er available.
• The worldʼs only 29er carbon frame that can be run as a single speed or geared.
• Computer designed tube shapes were run through extensive FEA programming to optimize carbon fiberʼs inherent strengths.
• True monocoque construction with carbon dropouts built into the rear triangle mold.
• Tapered head tube to increase strength and aid in steering precision, without gaining weight.
• Cool and functional magnesium head badge routes shifter cables internally and eliminates cable rub on the side of the headtube.
• Internal routing keeps cables clean, neat and shifting perfect and helps singlespeed setups to look great.
• Built in carbon cable guides for the hydraulic disc brake line are clean, light and slick.
• CYA Bottom Bracket System allows singlespeed or geared drivetrains from multiple
manufacturers using CYA adaptors.
• 73mm BB (compatible with Niner BioCentric and CYA adaptors for X-Type, BB90, SRAM
BB30, or FSA BB30).
• Post mount rear disc brake is lighter and stronger than a conventional IS mount, eliminates the need for adaptors and insures proper brake alignment.
• 31.6mm seatpost diameter, 400mm length recommended, 34.9 clamp
• Ti protector plates around BB.
• Massive clearance on the rear for the largest XC tires.
Meer info over de Air 9 Carbon:
http://www.ninerbikes.com/fly.aspx?layo ... &taxid=271
-
JeroenK - Berichten:554
- Lid geworden op:ma mar 27, 2006 3:29 pm
Bericht
door JeroenK » di dec 15, 2009 7:49 pm
Winter 2010?
Daar gaat Nard in ieder geval niet mee terug komen
Goed dat er meer licht spul op de 29er markt komt, maar ik weet nog niet of ik deze mooi ga vinden.
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » di dec 15, 2009 8:14 pm
Om de info compleet te maken:
Euro prijs waarschijnlijk 1799 Euro
Bijpassende Carbon fork (tapered) 399 Euro
Het frame wordt ook leverbaar als kit met een SRAM XX fork, waravan de prijs nog niet vast staat.
JJ
-
Rec
- Berichten:148
- Lid geworden op:za dec 09, 2006 2:16 pm
- Locatie:Hasselt, België
Bericht
door Rec » wo dec 16, 2009 7:33 am
Porno op DP
Kzal maar beginnen sparen

-
dader
- Berichten:1523
- Lid geworden op:vr jul 22, 2005 9:35 am
- Locatie:Almere
Bericht
door dader » wo dec 16, 2009 8:18 am
JeroenK schreef:
.., maar ik weet nog niet of ik deze mooi ga vinden.
Ben je gek geworden?
De helpdesk op mijn werk wordt gek omdat ik telkens om een nieuw toetsenbord moet vragen!

Magic Carpet Ride
-
didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Bericht
door didadunlop » wo dec 16, 2009 8:37 am
Pff vind het maar niks. Plastic vind ik sowieso niet al te mooi en in deze vloeiende vormen al helemaal niet.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
DeKerfs
- Berichten:7014
- Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm
Bericht
door DeKerfs » wo dec 16, 2009 11:20 am
didadunlop schreef:Pff vind het maar niks. Plastic vind ik sowieso niet al te mooi en in deze vloeiende vormen al helemaal niet.
Van huis uit ben ik ook redelijk traditioneel ingesteld. Mijn voorliefde voor ambachtelijk staal en titanium is onvermindert groot. Vorm volgt uit de functie. Zeker bij 'gewone' buizen is dat snel recht-toe-recht aan. Toch kan ik de laatste generatie carbon creaties van recent goed hebben, te meer omdat daar toch ook wel veel van dit principe toegepast wordt, zij het ooit wat vrij geinterpreteerd. Deze past wat mij betreft wet in het rijtje 'likeable'.
Jammer dat ze geen 26" uitvoering hebben.
-
BOSS
- Berichten:5522
- Lid geworden op:vr okt 04, 2002 7:01 pm
- Locatie:Alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo dec 16, 2009 11:36 am
aiaia, da's weer een behoorlijk leluk ding....vooral die gele met die hoekige vork
Is dit trouwens de laatse vorm van geometrie corrected photography???

dusssssssssssss©
-
mateis - Berichten:1354
- Lid geworden op:di aug 07, 2001 10:35 am
- Locatie:Den Haag
Bericht
door mateis » wo dec 16, 2009 12:20 pm
Idd, en maar doen alsof je dat stuur makkelijk laag genoeg krijgt, ook in de kleinere maatjes...
Die singlespeed mag er overigens best wezen, is toch een aardig geintegreerd geheel.
-
ott
- Berichten:1823
- Lid geworden op:ma jun 12, 2006 4:57 pm
- Locatie:doesburg
Bericht
door ott » wo dec 16, 2009 2:40 pm
Zal wel verschrikkelijk hard rijden maar moet er even aan wennen. De traditionele buizen constructie look is voorbij

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
JeroenK - Berichten:554
- Lid geworden op:ma mar 27, 2006 3:29 pm
Bericht
door JeroenK » wo dec 16, 2009 7:37 pm
dader schreef:
Ben je gek geworden?
Net zo gek als Boss, zoals je leest.. smaken verschillen blijkbaar. Ik waardeer het kleurgebruik, de manier waarop ze hem beletterd hebben en de geïntegreerde look enorm.
Echter, vooral in het voorframe zie ik wat vormen die ik niet mooi vind. O.a. de 'conehead' vorm balhoofdbuis, de 'vouw' tussen de bovenbuis en de onderbuis en het hoekige aan de binnenkant van de vorkkroon.
-
THES - Berichten:87
- Lid geworden op:do jul 28, 2005 6:23 pm
Bericht
door THES » di dec 22, 2009 11:07 pm
Zow, super, mocht er ooit nog een 29-er komen dan ziet dit er wel ernstig vet uit
-
madgerrit - Berichten:1
- Lid geworden op:di aug 18, 2009 8:11 pm
Bericht
door madgerrit » do dec 24, 2009 11:25 pm
Weet iemand hoe dit fietst? Ik vind het wel wat hebben, bij onze MBC rijdt men op Cannondale, Scott ed, val je wel lekker op met zo'n kanarie met dikke grote wielen.
JeroenK schreef:Winter 2010?
Daar gaat Nard in ieder geval niet mee terug komen
Goed dat er meer licht spul op de 29er markt komt, maar ik weet nog niet of ik deze mooi ga vinden.
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr dec 25, 2009 11:35 am
JeroenK schreef:Winter 2010?
Late Winter, 2010, zo moet je het denk ik lezen. Dus Maart April 2010
JJ
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr dec 25, 2009 11:37 am
madgerrit schreef:Weet iemand hoe dit fietst? Ik vind het wel wat hebben, bij onze MBC rijdt men op Cannondale, Scott ed, val je wel lekker op met zo'n kanarie met dikke grote wielen.
Hier weet nog niemand dat, omdat ze er dus nog iet zijn. Misschien dat op MTBR de een of andere factory rijder iets gepost heeft?
JJ