[spotlight] Leatt-Brace Moto-GPX

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

streeter

Bericht door streeter » ma feb 16, 2009 10:42 pm

ik heb het helaas meegemaakt op de crossbaan in Grevenbroich (Duitsland). een jonge kreeg een kontewipper en sloeg tegen de kant aan over de kop. ziekewagen erbij en de noodarts, later bleek dat hij een dwarslesie had opgelopen, doordat de punt zijn rug in was geschoten. maarja, het is maar waar je jezelf het lekkerst bij voelt, ik heb m altijd over mn bodyprotector. dat is er een van UFO die speciaal voor de leatt gemaakt is.
Laatst gewijzigd door streeter op wo mar 11, 2009 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

DESL

Bericht door DESL » di feb 17, 2009 7:50 pm

Trekrules schreef:ja dat wil ik ook wel weten,die back plate zit er juist om je ruggengraat te beschermen inplv te beschadigen :? .
Om je ruggengraat te beschermen :?

Die zit er om te zorgen dat de brace niet naar voren schuift en minder
makkelijk meedraait naar links en rechts, dus om de algehele pascomfort
te verbeteren, en nergens anders voor ;)

En om dat ongeluk met die rugblessure, zou idd. kunnen dat bij een zeer
ongelukkige val de voorkant van de brace dusdanig hard omhoog klapt
icm. je helm die achterop de brace klapt, dat de 10 of 17,5° strut je rug
inboort (alhoewel die bij harde klappen af zou moeten breken).

Het blijft altijd maar de vraag hoe hij het er vanaf had gebracht zonder brace !!!

ps @ streeter, deze bedoel je?

Afbeelding
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

streeter

Bericht door streeter » di feb 17, 2009 10:07 pm

ja die is het ja ;)

Simple bmx

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » vr feb 20, 2009 2:23 pm

het blijven extreme sports, al die protectoren kunnen een ongeluk niet verhelpen alleen de kans op letsel verminderen.
Maar dat is hoop ik algemeen wel bekend :D.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr feb 20, 2009 6:46 pm

Idd staat vrij wel op alle protectie in de vorm van een label of in een instructie manual.Werdt ook aangegeven in de vorm van een kaart die in de doos waar de leatt in zit.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

DESL

Bericht door DESL » za feb 21, 2009 10:30 am

--Cranked Crusaders--

Trekrules

Bericht door Trekrules » za feb 21, 2009 1:52 pm

Die TLD's zijn wel erg mooi aangekleed op de Moto GPX Pro 8) ,zal ook wel ietjes duurder wezen dan de gewone standaard versie zoals je wel verwacht bij TLD.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

DESL

Bericht door DESL » zo feb 22, 2009 2:34 pm

Trekrules schreef:zal ook wel ietjes duurder wezen
Ietsjes!, behoorlijk zul je bedoelen :shock:
--Cranked Crusaders--

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo feb 25, 2009 4:45 pm

streeter schreef:ik heb t moge meemaken op de crossbaan in Grevenbroich (Duitsland). een jonge kreeg een kontewipper en sloeg tegen de kant aan over de kop. ziekewagen erbij en de noodarts, later bleek dat hij een dwarslesie had opgelopen, doordat de punt zijn rug in was geschoten. maarja, het is maar waar je jezelf het lekkerst bij voelt, ik heb m altijd over mn bodyprotector. dat is er een van UFO die speciaal voor de leatt gemaakt is.
Het lijkt mij eerder uitzondering dan regel dat de LB je ruggewervel kan beschadigen.
Als je kijkt hoeveel mensen een LB gebruiken en hoe weinig negatieve berichten je hoort (dit is eigenlijk de eerste die ik hoor).

Weet je wat voor rugbescherming die jongen droeg? Misschien had hij geen fatsoenlijke bescherming aan en is die motor op zijn rug terecht gekomen oid. Het lijkt voor mij in ieder geval niet de schuld van de Leat Brace.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo feb 25, 2009 5:05 pm

Het lijkt voor mij in ieder geval niet de schuld van de Leat Brace.
Hoe kun je nu zoiets zeggen als je het niet hebt gezien? Je weet niet eens wat die jonge voor body protector droeg.

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo feb 25, 2009 5:20 pm

DESL schreef:
Trekrules schreef:zal ook wel ietjes duurder wezen
Ietsjes!, behoorlijk zul je bedoelen :shock:
$630(TLD versie van de sport) vs $595(gewone versie) in medium size.

Dus er zit maar $35 verschil ;)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo feb 25, 2009 5:28 pm

Mrtnrider schreef:
Hoe kun je nu zoiets zeggen als je het niet hebt gezien? Je weet niet eens wat die jonge voor body protector droeg.
Omdat streeter eerst zegt dat de LB over je bescherming moet volgens hun > fout zo staat het niet in de manual.

daarna zegt hij wel dat bij een crash een jongen een dwarsleasie opliep. Maar ik vond het niet overtuigend blijken uit zijn verhaal dat het door de LB kwam.

Hij is zelf al eens gecrashed waarbij de brace kapot was, maar hijzelf heeft geen gebroken rug. Ik heb al van meerdere mensen fotos van crashes gezien waarbij de brace kapot was maar geen schade aan de ruggewervel.

Die meneer Leat heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe dat ding moet werken. Als dit een probleem was dan hadden ze die rugplaat wel anders gemaakt lijkt me.

En zoals ik zeg: het LIJKT mij. En ik vraag om meer info van streeter.

streeter

Bericht door streeter » di mar 10, 2009 11:20 am

Djamgils schreef:
Mrtnrider schreef:
Omdat streeter eerst zegt dat de LB over je bescherming moet volgens hun > fout zo staat het niet in de manual.

daarna zegt hij wel dat bij een crash een jongen een dwarsleasie opliep. Maar ik vond het niet overtuigend blijken uit zijn verhaal dat het door de LB kwam.

Hij is zelf al eens gecrashed waarbij de brace kapot was, maar hijzelf heeft geen gebroken rug. Ik heb al van meerdere mensen fotos van crashes gezien waarbij de brace kapot was maar geen schade aan de ruggewervel.

Die meneer Leat heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe dat ding moet werken. Als dit een probleem was dan hadden ze die rugplaat wel anders gemaakt lijkt me.

En zoals ik zeg: het LIJKT mij. En ik vraag om meer info van streeter.
je hebt gelijk, op de instuctie filmpjes van leat ed staat dat hij eronder moet, maar ik denk niet dat ze bij ufo en thor achterlijk zijn, en zomaar een protector gaan maken omdat het mooier uitziet. het komt inderdaad niet vaak voor, maar als je je protector onder je leat doet, word de kracht tijdens het vallen op die punt beter verdeelt. maargoed, als ik ga fietsen draag ik ook alleen mn leatt en geen armor. alleen tijdens de cross maar dan zijn de klappen ook wat groter.

Simple bmx

RattleHead

LB plus protector

Bericht door RattleHead » wo mar 11, 2009 10:00 pm

Zoals ik het begrepen heb moet het rug deel van de LB zo dicht moglijk op je rug, wat bij een standaard protector alleen kan als hij er onder zit. Thor heeft dus een uitsapring gemaakt zodat ie en dicht op rug zit en toch krachten nog beter verdeeld. Een speciale leaat protector dus
RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!

streeter

Re: LB plus protector

Bericht door streeter » wo mar 11, 2009 10:18 pm

RattleHead schreef:Zoals ik het begrepen heb moet het rug deel van de LB zo dicht moglijk op je rug, wat bij een standaard protector alleen kan als hij er onder zit. Thor heeft dus een uitsapring gemaakt zodat ie en dicht op rug zit en toch krachten nog beter verdeeld. Een speciale leaat protector dus
oke, maar ufo maakt een protector (ik meen thor ook) met een uitsparing in het rug gedeelte, waarbij de LB over de protector komt, en in de handleiding van die protectors staat dat de kracht over een groter oppervlak word verdeeld, en de schade dus kleiner is... maargoed, het is voor iedereen een persoonlijke keuze en een afweging die je moet maken. het is in iedergeval beter om een LB te dragen. Het is altijd veiliger.

Simple bmx

mark77

Bericht door mark77 » ma mei 04, 2009 10:32 pm

Thor heeft 1 compitable bodyprotector met de Leatt en dat is de Sentinel.
Deze heeft dus GEEN uitsparing zodat de Leatt over de bodyprotector gedragen kan worden. Tot nu toe heeft alleen de Ufo Reactor 2 deze mogelijkheid.

M@lphy

Bericht door M@lphy » di mei 05, 2009 11:12 pm

Nat. Selectie BMX-er Sander Bisseling.:

Op de 2e bult van het 3e stuk maakte ik een fout waardoor ik vol voorover van mijn fiets afvloog en met mijn kop op de grond klapte. Gelukkig kon ik zelf overeind komen en ging ik naar de tent om te kijken wat ik allemaal had. Ik merkte al gauw dat de top van mijn pink erg zeer deed, hier is een pees afgescheurd en dat is niet echt ideaal als je nog moet fietsen, maarja.

Met een ding ben ik wel blij en dat is dat ik mijn leatt-brace om had, de carbon vleugel is bij de val afgescheurd en dat betekend dat hij perfect zijn werk heeft gedaan.

Afbeelding
RIDERS READY?

Plons

Bericht door Plons » wo mei 06, 2009 6:14 am

Deze foto is een bewijs waarom eigenlijk iedereen zo een brace zou moeten dragen....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mei 06, 2009 10:23 am

Plons schreef:Deze foto is een bewijs waarom eigenlijk iedereen zo een brace zou moeten dragen....
jep je ziet steeds meer mensen de leatt brace dragen bij Downhill en 4x.

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo mei 06, 2009 9:28 pm

Plons schreef:Deze foto is een bewijs waarom eigenlijk iedereen zo een brace zou moeten dragen....
Ge mot niks heh Plonske...

Hebt ge d'r jinne dan? Aangezien u in de MX kringen verkeerd en 't daar gemeengoed is ge-WUR-den!
RIDERS READY?

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo mei 06, 2009 10:14 pm

Dhr. Bisseling maakt er (helaas) iets te veel een gebruik van om de Leatt Brace voor z'n sponsor te demonsteren.
http://213.133.109.202/filmpjes/races/2 ... rter 3.wmv

Die crash in Klatovy ziet er echt bijzonder smerig uit.

Trekrules

Bericht door Trekrules » do mei 07, 2009 10:36 pm

Voor degene die geintresseerd zijn in de Alpinestars Bionic Carbon Neck Support ,CRC heeft ze nu te koop voor €453.48 in de maten Small,Medium en Large.CRC levert de Leatt niet meer ondanks ze die wel een tijdje geleden op voorraad hadden

M-ike

Bericht door M-ike » do mei 14, 2009 9:04 pm

Ik heb ongeveer 2 maanden zelf mijn 4e nekwervel gebroken, en ik ga straks zeker een nekbrace halen al is het maar voor het gevoel dat het je geeft.

Plip

Bericht door Plip » ma mei 25, 2009 5:42 pm

Doe mij deze maar

Afbeelding

Loeky

Bericht door Loeky » ma mei 25, 2009 5:56 pm

is idd een lekkere kerel ja

Plaats reactie