Eénmaal binnen bleek ook echt duidelijk dat het drukker zou zijn dan ooit tevoren. Alle reden daartoe; genoeg nieuwtjes en nieuwe trends te bezichtigen. De carbon-trend zet zich onvermindert voort, maar we zien vooral een verschuiving in nuance. Daar waar voorheen veel carbon toegepast werd als zichtapplicatie, zien we nu juist meer en meer producten die ook écht de voordelen van carbon en een nuttig ontwerp combineren. De ogenschijnlijke opkomst van de 29 Inch fietsen lijkt in het toch wel conservative Duitsland getemperd, met tot gevolg een niet overdadige aanwezigheid op de EuroBike. Voor de liefhebbers toch nog wel één en ander interessants te zien.

German Answer vork, verplicht op de foto mét dame...

Singlespeed naaf, licht en toch wel bling uit Duitsland: Tune

Greg Herbold toont vol trots de nieuwe SID vork, highlights: gewicht maximaal rond de 1450 gram, stijfheid vergelijkbaar met Reba, low en high speed rebound instelbaar, low en high compressiedemping instelbaar en zogenaamde 'Power Bulges', versterkingen middels carbon en magnesium verdikkingen op/in de casting.

Manitou MRD R7 met een gewicht van slechts 1270 gram

GT Zaskar vintage - re-issue in gelimiteerde oplage

GT Trials (Hans Rey-hem al)

Chris King's Heavy Duty ISO achternaaf met Fun bolts

Fox' 29er vork

Yeti 575 v2; nieuwe carbon achterterrein en gewijzigde aluminium voorkant

29er CrossMax

Rocky Mountain Flatliner

Special painted Santa Cruz

Stans ZTR 29er velgen op Industry Nine naven

Ibis Mojo SL, nieuwe lichtere versie van het succesnummer uit Amerika

Intense's nieuwe downhill machine; de M6
Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Dennis Jöris