[spotlight] Schwalbe Dirty Pa... euh Dan

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Steelboy
Contacteer:
[spotlight] Schwalbe Dirty Pa... euh Dan

Bericht door Steelboy » do jan 14, 2010 7:25 pm

"No, seriously, it needs to say Dirty Pages, we don't have a Dan working for us!" Maar ja, breng dat die marketing man van Schwalbe maar eens aan zijn verstand... De nieuwe modderband van Schwalbe heeft de naam Dirty Dan meegekregen, vast een Brit die nogal vaak in de modder moet rijden. Voor degenen die de band en het profiel bekend voorkomt, dat kan! Er was namelijk ook al een Dirty Dan downhill band uitgebracht, tezamen met de Wicked Will tijdens het Sea Otter festival vorig jaar. Deze Dirty Dan heeft daarna model gestaan voor de lichtere en smallere XC uitvoering waar wij mee gereden hebben.

Afbeelding

De ver uiteenstaande noppen doen hun werk: modder en ander ongerief lossen! Alleen in wat zuigende modder lijken ze wat te zwaar te lopen, maar dat kan ook aan de benen van ondergetekende op dat moment gelegen hebben. Ook in de sneeuw van de afgelopen weken, grijpen de noppen alles wat houvast kan bieden, zodat ze ook hier erg veel grip bieden. Op harde ondergrond echter voelen de banden door het zachte rubber op de noppen dweilerig aan. Deze banden zijn slechts in 2.0 inch verkrijgbaar zijn, die ook nogal smal uitvalt. Ben je bredere banden gewend, dan zul je met deze banden direct een pak comfort inleveren. Voor specifieke modderrondje, waarbij grip en clearance essentieel zijn, is dit echter een toppertje!

Meer info:
www.schwalbe.com

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Steelboy op za jan 23, 2010 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

willem12

Bericht door willem12 » do jan 14, 2010 9:22 pm

Ik heb ze afgelopen weekend op Staalmans zijn fiets gezien en i.d.d. normaliter vliegt hij elke bocht uit maar nu opmerkelijk stabiel :)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jan 14, 2010 9:26 pm

En die Willem maar glijden met zijn grote wielen 8)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jan 14, 2010 10:43 pm

Ja kom op, laten we dit news topic gelijk om zeep helpen, met hulp van alle mods...

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Ninko

Bericht door Ninko » vr jan 15, 2010 9:29 pm

Als je ermee door de modder rijdt, Dan istie pas Dirty...

JeroenK

Bericht door JeroenK » vr jan 15, 2010 10:26 pm

Maarre... deze Maxxis Medusa ripoff is lichter dan het origineel, maar is ie net zo superieur in de Zuid-Hollandse klei modder??

De test is niet af, Coen 8). Ik zeg geef ze door aan Matthijs, voor een Honselersdijk testritje als de sneeuw gesmolten is :evil:.

wictor

Bericht door wictor » za jan 16, 2010 9:41 am

JeroenK schreef:Maarre... deze Maxxis Medusa ripoff...
Is misschien wel weer een Schwalbe Black Shark Mud ripoff...

FOX-BIKER

Re: [spotlight] Schwalbe Dirty Pa... euh Dan

Bericht door FOX-BIKER » wo jan 20, 2010 7:38 pm

Steelboy schreef:" Deze banden zijn slechts in 2.0 inch verkrijgbaar zijn, die ook nogal smal uitvalt. Ben je bredere banden gewend, dan zul je met deze banden direct een pak comfort inleveren.
Ik kreeg laatst ook een setje Dirty Dan`s maar die zijn tog wat breder 2.35 (de dh variant) moet ze alleen nog steeds gaan testen in de blub :P

Cheers Jarno
....

Plaats reactie