Stevo@On-One meldde ons:
After the 456 in Carbon, we are developing a Carbon 29er frame for our world class adventure race champ Richard Ussher. This frame has been designed from the ground up to suit the latest race groupsets from SRAM & Shimano. Richard has asked for this frame to be super 'XC race light'. So we are developing a limited Russher signature series based on his 29er Xterra Frame. As pictured, this will come with vertical drop-outs to retain a XC race weight of under 1.2 Kilogram!


Nog meer 29er nieuws...
Stevo: I am a long travel single speeder mostly, however have seen the benefits of 29ers in 24 hour races with lap times being closely monitored by "team" mates I am torn between both and think a 29er SS should be in one's bicycle "quiver" or stable. So there is a split in the range between long suspension travel and race.
De nieuwe CEN normeringen betekende het einde van de Inbred zoals we die kende tot op de dag van vandaag. Toch werkt Stevo aan een nieuwe versie. Deze zal eveneens uit 'DN6 staal' worden opgetrokken en als een volwaardige 'long travel 29er' worden neergezet. De vernieuwde Inbred zal onder meer ISCG05 montage gaten hebben, slot-dropouts, korte achtervork en geschikt zijn voor een 29er vork tot maar liefst 150 millimeter veerweg(!)
Dergelijke vorken zijn ons nog niet bekend, maar Stevo's antwoord daarop: "watch this space..."
De aluminium Scandal 29er heeft de CEN testen doorstaan en zal dan ook opnieuw leverbaar worden. Het gewicht zal nog steeds net onder de 1600 gram blijven. Verder stuurde Stevo ons een foto toe van de balhoofdsbuis voor de nieuwe Ti2945. Dit titanium hardtail frame voor 29" wielen zal eveneens voorzien zijn van ISCG05 montage gaten, een korte achtervork, modulaire dropout en de 'wopping' 150 millimeter veerweg vooraan.


Bron: www.onone.co.uk