4X track Mt Stromlo / Canberra - Worlds!

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Steelboy
Contacteer:
4X track Mt Stromlo / Canberra - Worlds!

Bericht door Steelboy » di aug 04, 2009 7:58 pm

Glen Jacobs heeft zijn 4X track in Canberra verder aangepakt en er nu iets unieks van gemaakt. Duidelijk andere insteek dan Phil Saxena, maar met een mooi resultaat.

http://www.youtube.com/watch?v=9uWXgdXo7no

Trekrules

Bericht door Trekrules » di aug 04, 2009 8:27 pm

DAMM :shock: :o 8)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

de mich

Bericht door de mich » di aug 04, 2009 8:29 pm

Vet! Is eens wat anders

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di aug 04, 2009 9:31 pm

Als dit de trend wordt is het aanleggen van een 4x baan in die zin eenvoudiger, je hoeft dan dus niet perse een heuvel te hebben.

doubleK

Bericht door doubleK » wo aug 05, 2009 12:38 am

That`s more me like, inplaats van die bmx baantjes :arms:

Laat voor de verandering die Glen Jacobs zich maar eens uitleven op de WC tracks, dan krijgen we pas wat leuks 8)
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo aug 05, 2009 9:33 am

doubleK schreef:That`s more me like, inplaats van die bmx baantjes :arms:

Laat voor de verandering die Glen Jacobs zich maar eens uitleven op de WC tracks, dan krijgen we pas wat leuks 8)
Ik vind dit meer op een bmx baan lijken dan wat ik in wc races heb gezien. Natuurlijk heb je nu wel die gekke hobbels, maar die boomstammen liggen er meer voor de show want daar springt men over.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Wiggy

Bericht door Wiggy » wo aug 05, 2009 3:47 pm

Dit is juist een BMX baan, door wat stenen neer te leggen wordt het nog geen 4X-baan...
4X is een gravity sport, deze track lijkt mij een "grap". want hij loopt zeer minimaal af!!

De WC banen zijn juist meer MTB aangelegd de laatste tijd. De UCI is tevreden met de weg die 4X inslaat, weg van de BMX! Men is echter niet te spreken over de track in Australie.. Mijn opinie.. dit is geen 4X maar BMX! De 2e WK BMX in austalie dit seizoen.

Maar goed het is voor iedereen hetzelfde, en we gaan ons best doen daar!

groeten en kijken op joostwichman.com haha

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo aug 05, 2009 7:00 pm

Het kwartje valt, Jared Graved komt uit Australie en rijdt aardig bmx, vandaar dit parcours.

Wiggy reed ook niet onverdienstelijk bmx dus wederom goede voorwaarde voor een mooie strijd.

Tijd voor een volwaardig Nederlands parcours. Dan houden we het WK in eigen hand en land.

fly high

Bericht door fly high » za aug 08, 2009 5:33 pm

wat een kut baan :ban:
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

hubertje

Bericht door hubertje » zo aug 09, 2009 12:57 pm

geef mij maar een mtb track...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma aug 10, 2009 9:24 am

Wiggy schreef:Dit is juist een BMX baan, door wat stenen neer te leggen wordt het nog geen 4X-baan...
4X is een gravity sport, deze track lijkt mij een "grap". want hij loopt zeer minimaal af!!

De WC banen zijn juist meer MTB aangelegd de laatste tijd. De UCI is tevreden met de weg die 4X inslaat, weg van de BMX! Men is echter niet te spreken over de track in Australie.. Mijn opinie.. dit is geen 4X maar BMX! De 2e WK BMX in austalie dit seizoen.

Maar goed het is voor iedereen hetzelfde, en we gaan ons best doen daar!

groeten en kijken op joostwichman.com haha
Joost, wat voor soort tracks wil het gros van de rijders dan? a la Saxena met veel MTB elementen erin zoals rock gardens en moeilijke jumps of meer smooth riding BMX style? Wat voor elementen zou jij nog in een baan willen hebben wat er echt voor zorgt dat 4X echt los gezien wordt van BMX?

Cheeta

Bericht door Cheeta » za aug 15, 2009 7:41 pm

Jurriaan schreef:Het kwartje valt, Jared Graved komt uit Australie en rijdt aardig bmx, vandaar dit parcours.
Denk niet dat het daar direct om te doen is, Jared heeft meer DH ervaring dan de meeste 4X'ers. Al hebben ze verder nog Sam Willoughby.... En die won al een WK BMX in Australie (JM).
Jurriaan schreef:Wiggy reed ook niet onverdienstelijk bmx...
... evenals in meer of mindere mate Prokop, Rinderknecht, Meijer, Alvarez, Saladini, Slavik, etc...
Arnetteman schreef:.... wat er echt voor zorgt dat 4X echt los gezien wordt van BMX?
Is dat ueberhaupt mogelijk, aangezien wanneer je het van een afstandje bekijkt identiek is: starthek (alleen het aantal plaatsen verschilt), baan met hindernissen, meerdere rijders tegelijkertijd en eliminatierondes om je te kwalificeren.
Waarmee ik niet zeg dat het hetzelfde is, aangezien het beide ondanks de vele, vele raakvlakken specifieke technieken vereist...

@Wiggy:
Succes!

M@lphy

Bericht door M@lphy » zo aug 16, 2009 11:02 pm

idd. suc6 Wiggy! -ORANGE CRU$H-

Maare m'n geld staat op Junior-Men Sam Willoughby!
(net als dat van Grubby Graves)
RIDERS READY?

Wiggy

Bericht door Wiggy » di aug 18, 2009 10:51 pm

Ik vind de weg die Phil dit jaar is ingeslagen een goede keuze!

Banen moeten technisch moeilijker worden, geen biljardlaken, als je dat wilt moet heh gaan BMXen..

Maar goed iedereen heeft natuurlijk zijn eigen dingen die die graag ziet. Zou het wel fijn vinden als 4-cross zich verder afscheid van BMX.

Mijn geld gaat trouwens op Slavik... en een beetje op mezelf natuurlijk..haha

Komen er trouwens nog mensen naar de wereldbeker finale in Schladming??
Zou wel vet zijn als er veel nederlanders komen daar.

Groeten

Plaats reactie