Groningen

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

Fast

Bericht door Fast » do apr 20, 2006 6:04 pm

Een ding is zeker, de baan is al goed getest!

Zo had Bikepark deze week de lokale krant nog te pakken omdat een twaalfjarig ventje zijn fiets heeft getest op het parcours.

De foto bij het artikel doet vermoeden dat de test niet helemaal succesvol was.
Trying is the first step towards failure.

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » do apr 20, 2006 8:53 pm

Aanstaande zondag moeten er vooral palen geslagen worden.. Een paar handschoenen zou voldoende moeten zijn om goed mee te kunnen komen... :D Alle hulp is welkom uiteraard. Vanaf een uur of 11 zijn we zondag aanwezig.

Martijn.

Mathijs

Bericht door Mathijs » do apr 20, 2006 8:58 pm

Zal nog ff kijken of mijn fysieke gestel het aankan om Zondag aanwezig te zijn.

Morgen feestje bij de H-O-C-K-E-Y (de genen die er woensdag middag en avond waren weten waar het over gaat ;) ) en zaterdag ook weer wat te vieren.
Mathijs: De Benjamin

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr apr 21, 2006 6:54 am

Fast schreef:Een ding is zeker, de baan is al goed getest!

Zo had Bikepark deze week de lokale krant nog te pakken omdat een twaalfjarig ventje zijn fiets heeft getest op het parcours.

De foto bij het artikel doet vermoeden dat de test niet helemaal succesvol was.
Het leuke was dat toen ik het artikel zag dat jochie herkende. Hij sprak me zondagmiddag nog aan en vroeg of ik al eens wat gebroken had tijdens het fietsen. Ik vertelde dat ik nog maar net begonnen was en rustig aan deed. Hij zei daarop dat hij al eens zijn pols gebroken had en daarom maar niet de baan af ging fietsen, vond ie best wel eng.

Maar blijkbaar heeft ie het toch gedaan.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr apr 21, 2006 10:11 pm

Afbeelding

Is dat een Dirtbaan op achtergrond? :sticktongue:
Ziet er wel vet uit! :thumbsup:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Mathijs

Bericht door Mathijs » za apr 22, 2006 6:02 pm

Haha, als je op t dak van de ijsbaan kan komen kan je daar wel wat fun beleven... :D

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za apr 22, 2006 6:17 pm

maar dan wel met een fully want het is allemaal golfplaat...suc7

Mathijs

Bericht door Mathijs » za apr 22, 2006 6:23 pm

Details, details...

Ga graven joh! :bye:

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » zo apr 23, 2006 8:12 pm

Zo, net terug van een zeer productief dagje 4X baan bouwen. Vandaag hebben we hekwerk om het finishgedeelte gezet. Er is een groep verder gegaan met shapen en in principe is dat nu zo'n beetje klaar.
Verder zijn we bezig gegaan met het startplateau. Dat ziet er erg gaaf uit. Het startplateau is dus klaar. Volgend weekend gaan we het starthek monteren die deze week gelast wordt. Verder zijn er op 2 kombochten een aantal palen geplaatst waar we iets erg moois mee gaan doen maar dat zien jullie de 7e wel.

in ieder geval is de baan dus bijna klaar. Nog 1 ding in het parcours bouwen en de rest wat netjes maken.

Mathijs

Bericht door Mathijs » zo apr 23, 2006 9:19 pm

Foto's??

Vandaag de bike even race-ready gemaakt. Was ook vrij laat pas weer in leven maar ik hoor dat het ook zonder mij wel weer is gelukt... :D

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » ma apr 24, 2006 8:32 am

Hier zijn wat recente foto's van een testje van de baan. De puinlaag is aangebracht en er moet nog wat geshaped worden maar de baan loopt nu redelijk ok...

Tevens wat foto's van de geslagen palen op de kombochten tbv. de wallride en ons Jeep debakel...... Ruben Bedankt !!

Martijn..

http://www.free-wheelz.com/images/album/testrun_sbg/

Mathijs

Bericht door Mathijs » ma apr 24, 2006 2:20 pm

:o Haha, lekker graven met de 4x4

Gert rijdt echt top!

sambal

Bericht door sambal » ma apr 24, 2006 2:30 pm

Afbeelding
:shock: Ik heb echt zin in 7 mei
hoi

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 2:50 pm

Ik heb echt zin in 7 mei
Nog 13 dagen en dan kan het feest beginnen + de eerste 4x wedstrijd ga ik kijken en dat wordt een spectaculaire dag vol kijk plezier. :thumbsup:
en het rijden op de nieuwe 4x baan wordt voor mij de grootste mountainbike ervaring in Noord Nederland :)

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma apr 24, 2006 2:53 pm

net even met Legion weer een aantal testruns gedaan. De puinlaag moet nog wel een keer verdicht worden met een trilplaat maar verder een erg toffe baan. Een prima combi van snelheid en techniek.
Alleen net voor de laatste table lagen er wat steentjes iets te los waardoor ik flink over mijn stuur heen klapte. Ik had mezelf gelukkig goed ingepakt met fullface, shinguards en elleboogbeschermers. De klap leek harder dan dat ie uiteindelijk was. Ach,...hoor bij de sport.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 2:59 pm

Vallen hoort erbij,dat overkomt iedereen wel eens.Over bescherming gesproken,komt dat ook bij het regelement staan dat je een full face,volle protectie moet dragen bij het betreden en het rijden op de baan :)
het is maar een vraag ;)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma apr 24, 2006 4:17 pm

Afbeelding

Sla meteen een hekje rondom zodat je ook met windkracht 9 nog fatsoenlijk kunt starten zonder dat de mensen op de zijkanten eraf donderen...

Mathijs

Bericht door Mathijs » ma apr 24, 2006 4:22 pm

Arnetteman schreef:net even met Legion weer een aantal testruns gedaan. De puinlaag moet nog wel een keer verdicht worden met een trilplaat maar verder een erg toffe baan. Een prima combi van snelheid en techniek.
Alleen net voor de laatste table lagen er wat steentjes iets te los waardoor ik flink over mijn stuur heen klapte. Ik had mezelf gelukkig goed ingepakt met fullface, shinguards en elleboogbeschermers. De klap leek harder dan dat ie uiteindelijk was. Ach,...hoor bij de sport.

Viel mij bij het leggen ook al op dat er veel van dat groffe spul zat. Volgens mij kan je dat beter weg harken ofzo...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma apr 24, 2006 8:25 pm

Steelboy schreef:
Sla meteen een hekje rondom zodat je ook met windkracht 9 nog fatsoenlijk kunt starten zonder dat de mensen op de zijkanten eraf donderen...
ik hoor net dat Steelboy ons gaat sponsoren? ;)

Sander P2
Contacteer:

Bericht door Sander P2 » ma apr 24, 2006 9:16 pm

even als reactie op de palen rond de startheuvel... dit gaat nog gebeuren. dus komt helemaal goed.

sander

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 10:35 pm

Veiligheid gaat boven alles ;) het zou niet zo fijn zijn als biker om van de startplaats naar beneden te vallen via de zijkant :(

RR

Bericht door RR » wo apr 26, 2006 4:24 pm

[quote="Mathijs]Viel mij bij het leggen ook al op dat er veel van dat groffe spul zat. Volgens mij kan je dat beter weg harken ofzo...[/quote]

Werk zelf in de wegenbouw en als het goed is kun je bij de leverancier van de puin ook een fijnere gradatie krijgen. Nu hebben jullie waarschijnlijk, als ik de foto's bekijk een mengsel 0/40 (= 0 tot 40 mm) gehad. Hiervan is ook nog een product verkrijgbaar in gradatie 0/4 (heel grof zand) of 4/8 (fijn grind), dit is dus al een stuk fijner materiaal waardoor je het beter kunt afwerken. Krijg je eenzelfde afwerklaag als bijvoorbeeld in Winterberg, dit spul is wel rood in tegenstelling tot de laag in Winterberg (grijs = natuurlijk groeve materiaal).

Als je hiervan (die 0/4) een dunne laag gebruikt kun je de lips en kombochten ook beter afwerken en worden er minder vlug sporen ingereden als je dit goed verdicht (volgens mij). Wordt volgens mij ook veel toegepast als deklaag op fietscross banen.

Succes ermee en kom 7 mei in ieder geval die kant op eens te kijken of ik op de bike kan blijven. Ziet er zeeeer goed uit, wat jullie daar aan het doen zijn.

Rik
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

jojo

Bericht door jojo » wo apr 26, 2006 4:55 pm

Zijn idd meerdere gradaties, maar ligt er ook net aan waar je aan kunt komen voor een leuke prijs he ;)

of jij moet wat kunnen regelen bij je bedrijf als sponsoring ;)

tot 7 mei!!

getekend ook een civieler!!
keybone collector!!!

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo apr 26, 2006 6:37 pm

Just curious:

Wat voor starthek komt er eigenlijk (bediening, etc...)?

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo apr 26, 2006 7:01 pm

Zwaartekracht!

Plaats reactie