Groningen
Moderator:Beheerders
- Free-Wheelz
- Arnetteman
Het leuke was dat toen ik het artikel zag dat jochie herkende. Hij sprak me zondagmiddag nog aan en vroeg of ik al eens wat gebroken had tijdens het fietsen. Ik vertelde dat ik nog maar net begonnen was en rustig aan deed. Hij zei daarop dat hij al eens zijn pols gebroken had en daarom maar niet de baan af ging fietsen, vond ie best wel eng.Fast schreef:Een ding is zeker, de baan is al goed getest!
Zo had Bikepark deze week de lokale krant nog te pakken omdat een twaalfjarig ventje zijn fiets heeft getest op het parcours.
De foto bij het artikel doet vermoeden dat de test niet helemaal succesvol was.
Maar blijkbaar heeft ie het toch gedaan.
- Arnetteman
- Arnetteman
Zo, net terug van een zeer productief dagje 4X baan bouwen. Vandaag hebben we hekwerk om het finishgedeelte gezet. Er is een groep verder gegaan met shapen en in principe is dat nu zo'n beetje klaar.
Verder zijn we bezig gegaan met het startplateau. Dat ziet er erg gaaf uit. Het startplateau is dus klaar. Volgend weekend gaan we het starthek monteren die deze week gelast wordt. Verder zijn er op 2 kombochten een aantal palen geplaatst waar we iets erg moois mee gaan doen maar dat zien jullie de 7e wel.
in ieder geval is de baan dus bijna klaar. Nog 1 ding in het parcours bouwen en de rest wat netjes maken.
Verder zijn we bezig gegaan met het startplateau. Dat ziet er erg gaaf uit. Het startplateau is dus klaar. Volgend weekend gaan we het starthek monteren die deze week gelast wordt. Verder zijn er op 2 kombochten een aantal palen geplaatst waar we iets erg moois mee gaan doen maar dat zien jullie de 7e wel.
in ieder geval is de baan dus bijna klaar. Nog 1 ding in het parcours bouwen en de rest wat netjes maken.
- Free-Wheelz
Hier zijn wat recente foto's van een testje van de baan. De puinlaag is aangebracht en er moet nog wat geshaped worden maar de baan loopt nu redelijk ok...
Tevens wat foto's van de geslagen palen op de kombochten tbv. de wallride en ons Jeep debakel...... Ruben Bedankt !!
Martijn..
http://www.free-wheelz.com/images/album/testrun_sbg/
Tevens wat foto's van de geslagen palen op de kombochten tbv. de wallride en ons Jeep debakel...... Ruben Bedankt !!
Martijn..
http://www.free-wheelz.com/images/album/testrun_sbg/
- Arnetteman
net even met Legion weer een aantal testruns gedaan. De puinlaag moet nog wel een keer verdicht worden met een trilplaat maar verder een erg toffe baan. Een prima combi van snelheid en techniek.
Alleen net voor de laatste table lagen er wat steentjes iets te los waardoor ik flink over mijn stuur heen klapte. Ik had mezelf gelukkig goed ingepakt met fullface, shinguards en elleboogbeschermers. De klap leek harder dan dat ie uiteindelijk was. Ach,...hoor bij de sport.
Alleen net voor de laatste table lagen er wat steentjes iets te los waardoor ik flink over mijn stuur heen klapte. Ik had mezelf gelukkig goed ingepakt met fullface, shinguards en elleboogbeschermers. De klap leek harder dan dat ie uiteindelijk was. Ach,...hoor bij de sport.
Arnetteman schreef:net even met Legion weer een aantal testruns gedaan. De puinlaag moet nog wel een keer verdicht worden met een trilplaat maar verder een erg toffe baan. Een prima combi van snelheid en techniek.
Viel mij bij het leggen ook al op dat er veel van dat groffe spul zat. Volgens mij kan je dat beter weg harken ofzo...
Mathijs: De Benjamin
- Arnetteman
[quote="Mathijs]Viel mij bij het leggen ook al op dat er veel van dat groffe spul zat. Volgens mij kan je dat beter weg harken ofzo...[/quote]
Werk zelf in de wegenbouw en als het goed is kun je bij de leverancier van de puin ook een fijnere gradatie krijgen. Nu hebben jullie waarschijnlijk, als ik de foto's bekijk een mengsel 0/40 (= 0 tot 40 mm) gehad. Hiervan is ook nog een product verkrijgbaar in gradatie 0/4 (heel grof zand) of 4/8 (fijn grind), dit is dus al een stuk fijner materiaal waardoor je het beter kunt afwerken. Krijg je eenzelfde afwerklaag als bijvoorbeeld in Winterberg, dit spul is wel rood in tegenstelling tot de laag in Winterberg (grijs = natuurlijk groeve materiaal).
Als je hiervan (die 0/4) een dunne laag gebruikt kun je de lips en kombochten ook beter afwerken en worden er minder vlug sporen ingereden als je dit goed verdicht (volgens mij). Wordt volgens mij ook veel toegepast als deklaag op fietscross banen.
Succes ermee en kom 7 mei in ieder geval die kant op eens te kijken of ik op de bike kan blijven. Ziet er zeeeer goed uit, wat jullie daar aan het doen zijn.
Rik
Werk zelf in de wegenbouw en als het goed is kun je bij de leverancier van de puin ook een fijnere gradatie krijgen. Nu hebben jullie waarschijnlijk, als ik de foto's bekijk een mengsel 0/40 (= 0 tot 40 mm) gehad. Hiervan is ook nog een product verkrijgbaar in gradatie 0/4 (heel grof zand) of 4/8 (fijn grind), dit is dus al een stuk fijner materiaal waardoor je het beter kunt afwerken. Krijg je eenzelfde afwerklaag als bijvoorbeeld in Winterberg, dit spul is wel rood in tegenstelling tot de laag in Winterberg (grijs = natuurlijk groeve materiaal).
Als je hiervan (die 0/4) een dunne laag gebruikt kun je de lips en kombochten ook beter afwerken en worden er minder vlug sporen ingereden als je dit goed verdicht (volgens mij). Wordt volgens mij ook veel toegepast als deklaag op fietscross banen.
Succes ermee en kom 7 mei in ieder geval die kant op eens te kijken of ik op de bike kan blijven. Ziet er zeeeer goed uit, wat jullie daar aan het doen zijn.
Rik
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)