Geschiedenis Fourcross
Moderator:Beheerders
Weet iemand wat de exacte geschiedenis van Fourcross is?
Ik kan nergens echt een duidelijk verhaal vinden........ en weet iemand of er cijfers of statistieken beschikbaar zijn van Fourcross. (nationaal of internationaal)
Groeten Wombat
Ik kan nergens echt een duidelijk verhaal vinden........ en weet iemand of er cijfers of statistieken beschikbaar zijn van Fourcross. (nationaal of internationaal)
Groeten Wombat
Ja,
een paar jaar geleden werd door de UCI besloten dat het format van Dual Slalom niet meer voldeed en werd het race met 4 tegelijk => 4 Cross, in de USA Mountaincross genoemd.
www.uci.ch kun je aan de hand van results achterhalen wanneer de switch is gemaakt.
een paar jaar geleden werd door de UCI besloten dat het format van Dual Slalom niet meer voldeed en werd het race met 4 tegelijk => 4 Cross, in de USA Mountaincross genoemd.
www.uci.ch kun je aan de hand van results achterhalen wanneer de switch is gemaakt.
Volgens mij zit er wel degelijk een stap tussen.
In eerste instantie werd de dual slalom gereden op 2 parallel aan alkaar lopende parcoursen. In de world cup is dit op een gegeven moment overgegaan in de zogenaamde dual. Dit was over het zelfde parcour dus ellebogenwerk (in Engeland werd dit al verreden onder de naam dual eliminator). De dual heeft volgens mij 2 seizoenen stand gehouden en is toen overggegaan in de fourcross.
In eerste instantie werd de dual slalom gereden op 2 parallel aan alkaar lopende parcoursen. In de world cup is dit op een gegeven moment overgegaan in de zogenaamde dual. Dit was over het zelfde parcour dus ellebogenwerk (in Engeland werd dit al verreden onder de naam dual eliminator). De dual heeft volgens mij 2 seizoenen stand gehouden en is toen overggegaan in de fourcross.
- Arnetteman
hee Wombat,
Op onze site staat een klein beetje ontstaansgeschiedenis. Ik weet niet of ik jou dat al verteld had en of je dat al had gelezen.
Dus www.bikepark.nl, dan klik je op stiching en dan op 4-cross.
Verder idd zoals Steelboy zegt, neus eens rond op uci.ch, die had ik jou ook al doorgegeven. En verder, veel googlen.
Op onze site staat een klein beetje ontstaansgeschiedenis. Ik weet niet of ik jou dat al verteld had en of je dat al had gelezen.
Dus www.bikepark.nl, dan klik je op stiching en dan op 4-cross.
Verder idd zoals Steelboy zegt, neus eens rond op uci.ch, die had ik jou ook al doorgegeven. En verder, veel googlen.
En de Nederlandse geschiedenis;
13-05-2000 Bikedual in Bergschenhoek
Bikefest 2003 Zaterdag Dual op het parcours en 4X op een uitgemaaid
terrein in Bergschenhoek
Bikefest 2004 4x parcours in Bergschenhoek is af en wordt bereden.
Oktober 2004 Eeste officieuze NK 4X in Bergschenhoek
2005 Eerste 4X serie en eerste officiële NK 4 X in Bergschenhoek
Nieuw initiatief voor een 4X parcours in Groningen.
2006 Spannend!!!!!!
13-05-2000 Bikedual in Bergschenhoek
Bikefest 2003 Zaterdag Dual op het parcours en 4X op een uitgemaaid
terrein in Bergschenhoek
Bikefest 2004 4x parcours in Bergschenhoek is af en wordt bereden.
Oktober 2004 Eeste officieuze NK 4X in Bergschenhoek
2005 Eerste 4X serie en eerste officiële NK 4 X in Bergschenhoek
Nieuw initiatief voor een 4X parcours in Groningen.
2006 Spannend!!!!!!