fourcross baan/club
Moderator:Beheerders
Ik heb dus recentelijk een orbea pepper aangeschaft (dual/slalom bike) en wil nu graag weten of er een fourcross baan is of club.
- Arnetteman
waar: ja van r'dam en grun had ik wel gehoord, maar een is nog in aanbouw en de ander schijnt niet veel te zijn of misschien heb ik de foute site bekeken. ik wil weten waar ik wat kan oefenen en of ik op een baan terecht kan. het liefst omgeving eindhoven. clubs zijn er dus nog niet. ik zie het niet echt zitten om op een bmx baan te rijden omdat die bij mij in de buurt heel compact zijn(sugarhills in aarle-rixtel) en de enige officiele met klaphek en al is opgedoekt.
Hmm, een BMX baan is i.h.a. en zeker in NL op een vlak terrein aangelegd, maar als je bijvoorbeeld Valkenswaard neemt dan zou ik niet meer van "paupere ..." durven te spreken (UCI WK baan 2004) en een echt 'klaphek' hebben ze daar eveneens. En zo zijn er nog wel meer wat dichterbij te vinden...
* verder niets met V'waard te maken, wel ex-BMX'er *
ik heb een aantal van die clubs gemaild (geen reactie) maar die zijn meestal niet openbaar. en daar mag je met je 4crosser dus niet opCheeta schreef:Hmm, een BMX baan is i.h.a. en zeker in NL op een vlak terrein aangelegd, maar als je bijvoorbeeld Valkenswaard neemt dan zou ik niet meer van "paupere ..." durven te spreken (UCI WK baan 2004) en een echt 'klaphek' hebben ze daar eveneens. En zo zijn er nog wel meer wat dichterbij te vinden...
Orbea Lanza o6 custom
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)
op die baan in aarle rixtel liggen trails(kleine dirt) en is geen fietscrossbaan dus..pietervds schreef:waar kun je oefenen? ik wil niet steeds 2 a 3 uur in de trein zitten om naar rotterdam of groningen te gaan....en bmxbaantjes...tsja dat zijn van die paupere...
enne als je net zo'n fiets heb gekocht zou ik eerst maar is op de platte weg leren fietsen voordat je uberhoupt denkt dat een fietscrossbaan pauperre is

sorry hoor...jelmerrrr schreef:op die baan in aarle rixtel liggen trails(kleine dirt) en is geen fietscrossbaan dus..pietervds schreef:waar kun je oefenen? ik wil niet steeds 2 a 3 uur in de trein zitten om naar rotterdam of groningen te gaan....en bmxbaantjes...tsja dat zijn van die paupere...
enne als je net zo'n fiets heb gekocht zou ik eerst maar is op de platte weg leren fietsen voordat je uberhoupt denkt dat een fietscrossbaan pauperre is![]()
![]()

Orbea Lanza o6 custom
okey is goed dat kan je dus al.......
maar dan kan je alsnoch dus op een fietscrossbaan bij jou in de buurt leren starten en springen d8 ik zo???
banen als volkel schijndel veldhoven of valkenswaard bijvoorbeeld.
enne luyksgestel is de enige open baan in braband waar je overigens altijd terecht kan.
ik hoop dat je hier wel wat aan hebt...
maar dan kan je alsnoch dus op een fietscrossbaan bij jou in de buurt leren starten en springen d8 ik zo???
enne luyksgestel is de enige open baan in braband waar je overigens altijd terecht kan.
gast bedankt. dit is inderdaad handige info. ik heb de organisatie van veghel en schijndel gemaild maar die mailen niet terug dus weet ik niet of ik daarop kan tijdens hun open training of zo. vind het ook zonde om daar voor niks heen te rijden. luyksgestel is wat ver, volgens mij. er was er een in best maar die is een aantal jaren terug al opgedoekt vanwege nieuwbouw. ik moet maar eens rondkijken. ga dit weekend naar gerwen en nuenen daar ligt een klein dirt-baantje maar is een beetje overwoekerd dus even kijken of dat wat is en ik rijd hoe dan ook naar de gulberg om daar vanaf te knallen.jelmerrrr schreef:okey is goed dat kan je dus al.......
Orbea Lanza o6 custom
hier:Jumped schreef:En waar mag deze (gul)berg dan wel liggen? En kun je daar inderdaad een beetje lekker vanaf?
http://www.tcnuenen.nl/ATB%20Gulberg-%2 ... route.html
Orbea Lanza o6 custom
-
op 10 minute rijde hebke wij hier een bmx baan ligge..
worde europese kampioenschappen op gerede dus pauper is ze niet..
is eigelijk enkel voor bmx , maar mogen er altijd traine op elke daar waneer we maar wille , tenzij de club zelf traint of rijdt , u know
bestuur doet er nooit moeilijk over dus ..
track is die van massehove
is eigelijk enkel voor bmx , maar mogen er altijd traine op elke daar waneer we maar wille , tenzij de club zelf traint of rijdt , u know

Op 10 min rijden van waar? kun je iets specifieker zijn? bedoel je die in schijndel?Bansheebeest gain schreef:op 10 minute rijde hebke wij hier een bmx baan ligge..
Orbea Lanza o6 custom
-