Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Le Mark
4X proberen
Bericht
door Le Mark » za jun 03, 2006 9:29 am
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
-
enpro - Berichten:349
-
Contacteer:
Bericht
door enpro » za jun 03, 2006 10:07 am
Je weet het he , je neemt echt risico's met die vork. Dat is een nog niet eens een xc vork dus je kan verwachten dat ie binnekort een keer breekt. De rest van je bike zal het wel houden maar of het lekker rijd op 4x baan is een ander verhaal.
succes ermee
Je hebt mensen en je hebt potloden........
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » za jun 03, 2006 10:25 am
zolang je maar heel clean rijdt zou je zelfs op een stadsfiets kunnen 4x-en
oja, je ketting staat nu schuin, daardoor rekt ie veels te snel uit
ik denk dat
b'hoek t dichts bij utrecht ligt, maar ik weet t niet helemaal zeker
-
Le Mark
Bericht
door Le Mark » za jun 03, 2006 11:36 am
enpro schreef:Je weet het he , je neemt echt risico's met die vork. Dat is een nog niet eens een xc vork dus je kan verwachten dat ie binnekort een keer breekt. De rest van je bike zal het wel houden maar of het lekker rijd op 4x baan is een ander verhaal.
succes ermee
Ben binnekort van plan ff een andere te halen ja, niet dat deze kapot al is ofzo, maar zekerheid geeft t niet echt als hij uit een stadsfiets komt

Hoewel hij niet verkeerd rijd

Geometrie etc. zou wel geschikt kunnen zijn voor 4X dus?
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
-
stephan - Berichten:176
Bericht
door stephan » za jun 03, 2006 11:38 am
ik zou het gewoon proberen, ik heb ook een warp gehad die uiteindelijk ook wel scheurde maar dat gebeurd niet zomaar. weet wel waar de grenzen liggen.
succes
-
Rabelista
Bericht
door Rabelista » za jun 03, 2006 6:30 pm
Zou het als ik jou was niet doen, ik denk als je de laatste jump in groningen neemt, dat je dan een nieuwe fiets mag kopen.
Ik zou het proberen met een andere fiets, 4x met een hardtail is nou eenmaal ook beter
Btw, mooi zadel
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » za jun 03, 2006 8:39 pm
Audwin schreef:Zou het als ik jou was niet doen, ik denk als je de laatste jump in groningen neemt, dat je dan een nieuwe fiets mag kopen.
Ik zou het proberen met een andere fiets, 4x met een hardtail is nou eenmaal ook beter
Btw, mooi zadel
Even hoor; maar als jij zelf eerst vraagt of je met een Giant ATX DH kan 4x-en moet je zeker geen advies geven over of je nu wel of niet met een fully kan 4x-en en dat een hardtail beter zou zijn, zeker niet als je fiets nog niet eens af is en je het niet hebt geprobeerd.
-
Le Mark
Bericht
door Le Mark » za jun 03, 2006 9:48 pm
Audwin schreef:Mooi zadel
Die is overigens wel de shit he

-
ruud - Berichten:30
Bericht
door ruud » zo jun 04, 2006 12:42 pm
Gewoon komen,
Ik ben zelf ook op een warp begonnen. En als je hem sloopt dan zit er toch garantie op. Heb er zelf drie gescheurd. Dus als je naar B'hoek komt kom dan niet volgende week want dan zit iedereen in namen.
Ach en voorvorken, zadels en goede hardtails dat komt later wel.
mzzl
Ruud
-
Rabelista
Bericht
door Rabelista » zo jun 04, 2006 8:01 pm
Wat?
Een tijd geleden vroeg ik of je goed met een fully kon 4 crossen, niet met een giant atx dh? Hoe kom je daarbij..?
-
kooz
-
Contacteer:
Bericht
door kooz » zo jun 04, 2006 9:19 pm
Audwin schreef:Zou het als ik jou was niet doen, ik denk als je de laatste jump in groningen neemt, dat je dan een nieuwe fiets mag kopen.
Btw, mooi zadel
onzin..warp's zijn niet heel sterk, maar stephan heeft er zegmaar echt meer dan een jaar echt lomp mee gefietst..uiteindelijk scheurde hij, maar daarvoor moet je wel een paar keer die baan doen hoor..
kooz
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » zo jun 04, 2006 10:09 pm
ik zou er wel ten minste een voorderailleur opzetten, wil je niet de eerste keer dat je ketting eraf donder over je stuur gaan...
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » ma jun 05, 2006 12:30 pm
Audwin schreef:Wat?
Een tijd geleden vroeg ik of je goed met een fully kon 4 crossen, niet met een giant atx dh? Hoe kom je daarbij..?
Audwin schreef:Ik heb een Giant ATX 1200.
Perfect voor freeride maar is hij ook te gebruiken voor 4 cross?
Giant ATX 1200 dan. Maar dat is m'n punt niet, het gaat erom dat je niet moet doen alsof je alles weet terwijl je iets meer dan 1 maand geleden zelf nog dezelfde vraag stelde.
-
Christiaan - Berichten:6303
Bericht
door Christiaan » ma jun 05, 2006 4:02 pm
4X op een fully gaat prima, mits hij niet teveel veerweg heeft.
En laat die Audwin maar lullen, die weet werkelijk helemaal NIETS!

-
beuling - Berichten:112
Bericht
door beuling » ma jun 05, 2006 6:19 pm
smijt diene velo gewoon in de vuilbak en koop ne goen.
tank, profile racing, double track.
-
Le Mark
Bericht
door Le Mark » ma jun 05, 2006 6:30 pm
beuling schreef:smijt diene velo gewoon in de vuilbak en koop ne goen.
Als jij mij het geld daarvoor geeft, wat dus NIET bij mij op mn rug groeit als 15 jarige
-
Marcuos - Berichten:436
Bericht
door Marcuos » ma jun 05, 2006 8:01 pm
15 jaar is te jong om dood te gaan.
Zeg dat maar tegen je ouders en vraag of ze voor je een goede fiets kopen.
Proberen kan geen kwaad maar ben zo voorzichtig. Die fiets kan niet veel hebben. Voor een beetje geld heb je zo veel meer.
-
Lvyzz
Bericht
door Lvyzz » ma jun 05, 2006 8:24 pm
Van de leeftijd vind ik zelf onzin.
Ik ben zelf 15 en heb een nicolai bijna afgebouwd ben er welliswaar wel
ondertussen 4 maanden bezig.
Maar gewoon werken voor je geld en je kan een mooie fiets kopen

though aint enough
-
Pieter en zijn V10
Bericht
door Pieter en zijn V10 » ma jun 05, 2006 8:58 pm
Zou zeggen ga gewoon lekker keer proberen, je frame breekt of scheurt echt niet meteen. Je fiets is er niet echt voor gemaakt maar een keer proberen kan wel. Zou zeggen kom gewoon een keer langs in groningen ofzo en rijd een keer mee. (kan je ook meteen het sfeertje proeven)
-
Reprox
Bericht
door Reprox » ma jun 05, 2006 9:46 pm
Pieter en zijn V10 schreef:Zou zeggen ga gewoon lekker keer proberen, je frame breekt of scheurt echt niet meteen. Je fiets is er niet echt voor gemaakt maar een keer proberen kan wel. Zou zeggen kom gewoon een keer langs in groningen ofzo en rijd een keer mee. (kan je ook meteen het sfeertje proeven)
Me eens
Stel dat 4 cross je ding niet is.. en je hebt er een prijzige gerichte fourcrosser voor gekocht, jammer van je geld..
Je moet immers toch onderaan beginnen
Zolang je dergelijke bescherming om hebt kan je vrijwel niets gebeuren, misschien wat schaaf wondjes, Thats all
Succes, met het proeven van deze sport
Groeten Daan
Normal people worry me.
-
sambal - Berichten:67
Bericht
door sambal » vr jun 09, 2006 11:21 am

Ja het kan wel

hoi
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » vr jun 09, 2006 1:57 pm
Gewoon proberen, als het bevalt koop je eerst eens een nieuwe vork, dan nieuwe wielen, banden, cranks, der. etc etc. Tot je een mooi frame tegenkomt voor weinig waarop je je eigen onderdelen kan overzetten. Als het niet bevalt, hey, dan kan je altijd nog verder kijken.
Koop wel ff een degelijke helm en protection als je die nog niet hebt...
Suc6
Bikepark Groningen
-
Leo..
Bericht
door Leo.. » za jun 10, 2006 7:16 pm
Luister Gast laat iedereen maar lulle (ook mij dus).
ik heb eerst op een trek VRX gecrost, terwijl ik ik Namen de lachers op mijn hand had reed ik er wel een paar poep met hun dure fietsies.
ik heb ook elke keer nieuwe onderdelen gekocht en toen ik zeker wist dat ik er een verslaving bij had heb ik een los 24 frame gekocht met een dikke vork. (4X met hardtail is inderdaad wel lekkerder).
ik zou zeggen begin lekker te crossen en je ziet vanzelf wat je wilt veranderen aan je bike.
mzl,
Leo..
-
Fry
Bericht
door Fry » za jun 24, 2006 4:16 pm
Natuurlijk is die bike ervoor geschikt, alleen mss toch ff je zadelpen afzagen en eventueel een kortere stuurpen steken om wendbaarder te zijn en dan is je bike zeker geschikt.
-
Le Mark
Bericht
door Le Mark » za jun 24, 2006 9:54 pm
Zadelpen is al afgezaagt + een ander zadel.. Stuur en stuurpen zat ik ook al aan te denken(aangezien die er toch al niet uitzagen) Ik ben hier thuis ook al een beetje aan het proberen op een beetje opgeknapt crossparcourtje. Gaat opzich wel goed