EBC

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Enduro
EBC

Bericht door Enduro » za aug 09, 2003 3:59 pm

Net voordat ik op vakantie ging naar de Eifel (D), remblokjes van me Hayes op. Gelukkig had ik op tijd EBC Green remblokjes binnen. Bij het inrijden rammelden de remblokjes in m"n achterste rem. Beetje rondgevraagd hier op internet en de tip gekregen de veertjes van de originele (versleten) Hayes remblokken over te zetten op de nieuwe EBC (thanx Bettes ;)). Ik heb dit alleen achter gedaan omdat de remblokjes voor niet trilden. Dus alles OK, ik op vakantie.

Eindelijk die afdaling in de voor de rest, saaie tochten daar in de Eifel. Midden in de afdaling: "Hé, m"n voorrem doet het niet meer!" Gelukkig veilig kunnen stoppen. Piepen, schijf verkleurd, stinken als mn perongelukvergetennietdoorgespoeldewcnaeenmaaltijdjechiliconcarne. Remblokjes uit de caliper gehaald: compleet schuin afgesleten, metaal op metaal. Dit alles na ongeveer 6 ritten.

Conclusie: steek altijd uw veertjes van uw originele Hayes blokken over naar EBC blokken, want die van EBC kloppen niet, hebben gewoon de verkeerde vorm. Bij mijn achterrem was dit alles gelukkig niet het geval, zodat ik wist dat het daar aan lag.

edit, zo, iets minder etnisch divers.

snake

Re:EBC

Bericht door snake » za aug 09, 2003 4:03 pm

hela, dat had ik ook..

ook ebc: losse bevestigingslipjes...ik heb ze echter een beetje verbogen zodat ze meer klemden..gevolg: schuin afgesleten...

maar maakt dat lipje dat ze schuin afslijten? hij zal toch evengoed wel recht tegen de schijf gedrukt worden?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma aug 11, 2003 8:39 am

Ik hebt wat moeilijk met diene uitleg:
tegen de schijf duwen doet de remzuiger. Shuin afslijten zou dan betekenen dat u zuiger ni recht staat tegenover u schijf, ni?
terugduwen is de veer. Okee als de veer niet hard genoeg of scheef duwt gaat t slepen, maar nooit met kracht.
Bovendien als t schuin afgesleten is, ga ik eerst denken dat de rem gewoon niet goed gepositioneerd staat op de adapter of vork.

snake

Bericht door snake » ma aug 11, 2003 9:56 am

dat metalen beugeltje waarmee je hem aan de zuiger klikt zat dus lossig bij mij...die heb ik verbogen om hem beter te laten klemmen...

ik zou ook denken dat de zuiger niet goed gecentreerd staat als hij schuin afslijt, echter aan deze positie is niks gewijzigd, en de oude blokjes zijn gewoon recht afgesleten als het hoort, enkel nieuwe [ebc] blokken erin gedaan -> schuin afgesleten.[ en nagenoeg geen remkracht, wel drukpunt].

Enduro

Bericht door Enduro » ma aug 11, 2003 10:14 am

De zuiger is wel ok, door de verkeerde vorm van het veertje zet je eigenlijk het remblokje schuin op de zuiger...

snake

Bericht door snake » ma aug 11, 2003 10:20 am

maar de kracht zal hem toch wel weer recht tegen de schijf duwen?

of de zuigerkop zit in verhouding tot het blokje zo verkeert dat hij het blokje precies in de gaten van de schijf steeds net even scheef drukt...

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » ma aug 11, 2003 1:27 pm

idem dito here, voorste blokjes zitten precies los want ze rammelen.. en ook ik moest de veertjes oversteken.s

Enduro

Bericht door Enduro » ma aug 11, 2003 8:54 pm

Hmm, zal wel een normaal probleem zijn bij de Hayes Plons Limited Edition... ::)

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » ma aug 11, 2003 9:27 pm

hoogstwaarschijnlijk wel, we zullen zwaar gelepeld zijn.. :)

Plons

Bericht door Plons » ma aug 11, 2003 9:42 pm

Geachte Heren,

rij NOOIT met ebc blokken in Hayes.

Amen.

Enduro

Bericht door Enduro » ma aug 11, 2003 9:44 pm

Mijn achterrem werkt goed met EBC remblokken en Hayes veertjes...

Plons

Bericht door Plons » ma aug 11, 2003 9:47 pm

Ik zou toch maar opletten, veel voorkomend probleem met ebc blokken is dat het pinnetje waar je het veertje rond klemt snel afbreekt met ebc blokken.

Zelfs met hayes veertje gebeurt het, en vraag me niet hoe dat komt.

Q....

Bericht door Q.... » ma aug 11, 2003 9:48 pm

Maar hoe zijn de blokken in het algemeen ?

Vind mijn (gouden) XT blokken maar niks. Optie ???

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di aug 12, 2003 8:51 am

Goud = enkel voor in de modder
probeer groene blokjes
Ik zweer bij de combinatie XT remmen en EBC blokjes. Nooit problemen mee.

Maar dat ligt misschien ni alleen aan ebc ;>

coccobill

Bericht door coccobill » di aug 12, 2003 9:20 am

Damn!, als de heer Plons gelijk heeft krijg ik op korte termijn prblems. Had een poosje geleden wat van die blokken gekregen om uit te proberen/testen en heb ze gisteren in de Hayes gemikt.
Beter niet kunnen doen dus. Enniewees, tegen beter weten in, ik ga ze toch proberen. Veertjes van de originele Hayes wel over gezet. Mocht het inderdaad grote sh*t zijn dan zal ik nooit meer advies van de tafel vegen. I"ll keep you posted...

El Florio

Bericht door El Florio » di aug 12, 2003 12:16 pm

Welke blokken zijn dan wel goed voor de Hayes?

NoShelter

Bericht door NoShelter » di aug 12, 2003 12:48 pm

Velgje schreef:
Maar hoe zijn de blokken in het algemeen ?

Vind mijn (gouden) XT blokken maar niks. Optie ???

BBB; bevallen mij tot nu toe super

~Mike

Plaats reactie