RF cranks

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Cubeman
Re:RF cranks

Bericht door Cubeman » wo jan 14, 2004 7:24 pm

Mhhh, iemand met een bord voor z"n kop geloof ik!

Echt kleuterschool denk-niveau om te denken dat een mtb niets te zoeken heeft op de weg!

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo jan 14, 2004 7:56 pm

voor mij staat het vast dat het onder garantie moet vallen. wat zegt je lbs er van??? het probleem zit denk bij vertex, daar vliegen de merken weg. (sram, rs, avid, giro).... ik stuur regelmatig dingen weg voor garantie bv bell helm met een gebroken stel mechanisme: nieuwe helm ontvangen, shimano wielen met al voor de 3e keer spaak breuk: nieuwe wielenset ontvangen, dura-ace shifter die wel eens 2 versnellingen liet vallen als er maar een geschakeld werd ook een nieuwe gekregen. zo kan ik nog wel ff doorgaan. wanneer klanten met een klacht komen en het is niet zoals het product verwacht wordt te zijn, hup in een doos, een nette brief erbij waarin ik vraag om een nieuwe en retour, of ik bel dat de vertegenwoordiger het moet komen halen... en tot nu toe heb ik het altijd nieuw gekregen..

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jan 14, 2004 8:17 pm

Zand er over schreef:
voor mij staat het vast dat het onder garantie moet vallen. wat zegt je lbs er van??? het probleem zit denk bij vertex, daar vliegen de merken weg. (sram, rs, avid, giro).... ik stuur regelmatig dingen weg voor garantie bv bell helm met een gebroken stel mechanisme: nieuwe helm ontvangen, shimano wielen met al voor de 3e keer spaak breuk: nieuwe wielenset ontvangen, dura-ace shifter die wel eens 2 versnellingen liet vallen als er maar een geschakeld werd ook een nieuwe gekregen. zo kan ik nog wel ff doorgaan. wanneer klanten met een klacht komen en het is niet zoals het product verwacht wordt te zijn, hup in een doos, een nette brief erbij waarin ik vraag om een nieuwe en retour, of ik bel dat de vertegenwoordiger het moet komen halen... en tot nu toe heb ik het altijd nieuw gekregen..

mijn LBS heeft gebeld met Vertex en die zeiden dat ik ff een foto moest mailen die ze dan konden doorsturen naar RaceFace (niemand durft kennelijk zelf een beslissing te nemen :?)
Dit heb ik gedaan, maar nog nix gehoord, we zijn inmiddels een week verder.

dusssss©

roadkill

Bericht door roadkill » wo jan 14, 2004 8:27 pm

Hey er stonden smileys bij,dus misschien niet al te serieus nemen?
Btw als ik serieus ben,ben ik weer betuttelend dus doe ik het ooit goed?????
En het is gewoon zwaar K*t als je dure onderdelen koopt en dat het na 1 ritje door de pekel er zo uit ziet,maar dat had ik al gezegd geloof ik.....

Greetz Roadkill:en een mtb hoort niet op asfalt,daar blijf ik ook bij,maar soms kan je niet anders(ik rij nu persoonlijk ook alleen op asfalt,maar dat is tijdelijk...)

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo jan 14, 2004 11:26 pm

vertex schuift het doodleuk af of rf, dat is onzin omdat zij de verdeler zijn. het zou mooi zijn als elke verdeler naar rf een fototje zou mailen van alle mankementen. er zijn zoveel rf spullen..dan keken ze daar constant foto"s....geloof je het zelf... een verdeler hoort te beslissen of je nieuw krijgt, hij bewaard je crank en eens per zoveel tijd stuurt hij de slechte spullen terug waarvoor de een creditnota of zo krijgt. Ik had voor mij zelf een setje avid sd 5 besteld bij vertex waarvan een remklauw niet goed werkte, ik terug gestuurt zoals altijd en 2 dagen later gebeld....antwoord: hun avid mannetje kwam over 2 weken en die zou er naar kijken.. dus ik: das prima hoor maar stuur mij nu wel een nieuw stel. gvd..dus wannner ik niet gebeld had, had het nog een tijd geduurt.

bikertek

Bericht door bikertek » do jan 15, 2004 4:10 pm

Ik vind het ook ontzettend klote voor je hoor, maar het is wel een beetje naïef om te denken dat dit onder garantie valt.

Het is niet zo dat het niet te verwachten was, je bent je immers bewust dat pekel niet goed is voor je spullen, en bovendien doen ze nog gewoon hun werk die cranks, ze zien er alleen niet meer mooi uit.

Alleen als RF normaal een beschermlaag of iets dergelijks aanbrengt, dan zou het garantie zijn denk ik...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jan 15, 2004 4:32 pm

bikertek schreef:
Ik vind het ook ontzettend klote voor je hoor, maar het is wel een beetje naïef om te denken dat dit onder garantie valt.

Het is niet zo dat het niet te verwachten was, je bent je immers bewust dat pekel niet goed is voor je spullen, en bovendien doen ze nog gewoon hun werk die cranks, ze zien er alleen niet meer mooi uit.

Alleen als RF normaal een beschermlaag of iets dergelijks aanbrengt, dan zou het garantie zijn denk ik...

Bedankt voor je medeleven, garantie???? ik ben gewoon niet tevreden met hun produkt en ben van mening dat het ernstige gebreken vertoont onder bepaalde omstandigheden, that"s all!!!

als ik verdomme XT cranks had gekocht, die nog niet de helft kosten van wat deze kosten gaan deze wel 4 jaar mee ook met pekel en ook als je dat er pas na een nachtje afwast.
Ik mag voor dit geld toch wel iets betere kwaliteit verwachten dacht ik zo.
Het gekke is ook dat ik nog nooit ook maar iets(schroeven/vorkpoten/pedalen u name it) gehad heb wat er ook zo uitzag na 1 ritje door de pekel. En ik rij al heel wat jaartjes, ook in de winter en ook op het strand.

dusssss©

Oz

Bericht door Oz » do jan 15, 2004 11:09 pm

Ha Boss,

RF-cranks zijn niet bewerkt met een beschermlaag o.id. Dit soort corrosie is zeker geen garantie.Enige dat misschien nog helpt is commandant (net wat agressiever dan Turtlewax.

De pekel die RWS (en ook de gemeentes) gebruikt is echt enorme rotzooi. "s winters maak ik m"n karren altijd schoon na een rit.

Overigens hebben als onderdelen (inclusief je frame en ook shimano )hier last van. Ik ken alu-karren (ook dure frames) die na een keer door de pekel (zonder daarna te zijn schoongemaakt) zelfs al blaasjes onder de lak kregen (rondom lasnaden waar frame niet perfekt gelakt was). Toen RM vroeger de kabelnokken nog popnagelde op de frames hadden ze hier helemaal veel last van.

Dus om een lang verhaal kort te maken:
na een ritje in de winter met pekel erin altijd afsproeien

Gr.

Oz

cvvracing

Bericht door cvvracing » vr jan 16, 2004 12:01 am

zoiets zou normaal gezien niet mogen gebeuren na een ritje
Zeker niet voor zo"n dure crancs
Zelf al duurt het een dag voor jej je fiets afspuit zouden ze er zo aangettast niet mogen uitzien

Het is gewoon een schande dat deze crancs niet beter zijn behandeld

nuppilup

Bericht door nuppilup » vr jan 16, 2004 2:14 am

Zou je werkelijk denken dat blanke, onbehandelde gefreesde aluminium cranks niet corroderen....... :P Nu ja, ik kan je de oplossing ook wel aandragen: autosol; is een polijstpasta met een beschermmiddeltje erin. Heb jij die cranks in een 10 minuten weer helemaal top. Te verkrijgen bij de motorzaak of via www.autosol.nl. Supergoed spul voor alle blanke metaal trouwens. En niet meer vergeten schoon te maken he? En vergeet die garantie maar. Dit gebeurt met elk onbehandeld blank aluminium deel...

surfstad

Bericht door surfstad » vr jan 16, 2004 2:12 pm

BOSS schreef:
[
bikertek schreef:

Bedankt voor je medeleven, garantie???? ik ben gewoon niet tevreden met hun produkt en ben van mening dat het ernstige gebreken vertoont onder bepaalde omstandigheden, that"s all!!!

als ik verdomme XT cranks had gekocht, die nog niet de helft kosten van wat deze kosten gaan deze wel 4 jaar mee ook met pekel en ook als je dat er pas na een nachtje afwast.
Het gekke is ook dat ik nog nooit ook maar iets(schroeven/vorkpoten/pedalen u name it) gehad heb wat er ook zo uitzag na 1 ritje door de pekel. En ik rij al heel wat jaartjes, ook in de winter en ook op het strand.

dusssss©

Had dan gewoon XT crancks gekocht ::)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jan 16, 2004 3:07 pm

surfstad schreef:
[
BOSS schreef:
[
bikertek schreef:

dusssss©

Had dan gewoon XT crancks gekocht ::)

2004 vind ik echt lelijk. Niet echt subtiel naar mijn mening, de vraag is nu natuurlijk:

"hoe subtiel zijn gecorrodeerde cranks???" :? :?

dusssss©

surfstad

Bericht door surfstad » vr jan 16, 2004 11:19 pm

Matzwart met Roest is het mooist!!
Lekker hardcore!!!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo jan 18, 2004 4:42 pm

van zweet corroderen die cranks ook :? :? :?

dusssss©

superslop0r

Bericht door superslop0r » zo jan 18, 2004 6:23 pm

gewoon ff polijsten en het glimt weer mooi
heb ik ook gedaan met de kroon van me zoccie die zag er ook zo uit
en verder dan goe bij houden met turtel wax en dan valt alles best wel mee ;)

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo jan 18, 2004 6:43 pm

Ik kan me mijn Zocchi Z2 Superfly nog wel herinneren, die kroon had ook heel snel last van corrosie.
Beetje Belgom deed wonderen.
Af en toe wat Belgon en hij zag er goed uit zonder corrosie.

Ik weet dat het geen ideale oplossing is, maar beters lijkt me op het moment niet voor handen Boss :?

De oude Race Face cranks waren volgens mij wel voorzien van een beschermlaag, of in ieder geval corrodeerde die niet zo snel.
Ik heb een paar jaar met Race Face Turbine/I-Beam cranks rondgereden en nooit problemen.......

surfstad

Bericht door surfstad » zo jan 18, 2004 6:54 pm

Af en toe Belgen er op smeren ???

Cubeman

Bericht door Cubeman » di jan 20, 2004 6:09 pm

surfstad schreef:
Af en toe Belgen er op smeren ???

.....hoe triest kan men zijn! :?

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di jan 20, 2004 6:44 pm

Om deze reden halen ook veel automobilisten hun LM-velgen in de winter van hun auto. Ga eens bij een autoshop vragen of ze er iets tegen hebben.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 20, 2004 7:31 pm

vandaag mijn LBS gesproken, hij heeft Vertex gesproken.
Vertex had hem verteld dat mijn probleem opgelost gaat worden, over hoe en wat wist hij nog niets.

dusssss©

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jan 29, 2004 9:52 am

BOSS = BLIJ ;D ;D ;D ;D ;D

en moet helaas mijn mening over Vertex een klein beetje, niet te veel uiteraard, aanpassen.
Ik krijg nieuwe cranks en wel degene die ik oorspronkelijk wilde,

RACEFACE DEUS

enige minpuntje ze komen pas medio maart, maar tot die tijd kan ik gewoon de turbines blijven gebruiken.

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do jan 29, 2004 12:02 pm

BETER vooor BOSS, je hebt t gewoon express gedaan he.. Bak zout water erover heen ;) ;D Kmoet zeggen das wel relaxte service, maar aan de andere kant ook niet veel meer dan dat, enige goede oplossing lijkt me

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jan 29, 2004 12:32 pm

FREAKaZOID schreef:
BETER vooor BOSS, je hebt t gewoon express gedaan he.. Bak zout water erover heen ;) ;D Kmoet zeggen das wel relaxte service, maar aan de andere kant ook niet veel meer dan dat, enige goede oplossing lijkt me

jajaja, zo ben ik niet hoor ::) ::) ::)

dussssss©

Zand er over

Bericht door Zand er over » do jan 29, 2004 7:28 pm

told you so.. ;D ;D

surfstad

Bericht door surfstad » za feb 07, 2004 3:52 pm

Cubeman schreef:
[
surfstad schreef: