geld terug / tegoedbon
Moderator:Beheerders
Heb een probleempje met een LBS (zal de naam nog niet noemen). Ik heb 2 maanden geleden een artikel van "em gekocht dat al een aantal jaar niet meer in de handel is. Gewoon voor de normale prijs, dus geen opruimingskorting ofzo.
Onderdeel is tot op heden niet door mij gemonteerd, maar dit zou nu wel eerdaags gaan gebeuren. Nu ontdekte ik een foutje in het product en ben dus terug gegaan (je koopt je spullen tenslotte voor de service en garantie bij de vakhandel) om mijn geld terug te vragen. Hier werd dus nogal bot op gereageerd en de beste man wees mij op een bordje in de winkel waarop stond dat artikelen niet tegen geld, maar tegen andere artikelen geruild kon worden. Er mocht iets anders uitgezocht worden, zei de man.
Ik zit hier dus totaal niet op te wachten: "t gaat best om een flink bedrag en ik heb niets meer uit die zaak nodig.
Mijn vraag: Mag dit ? Ik ruil geen artikel om omdat "t me niet bevalt, maar ik breng iets terug waar een fabricagefout in zit. (hier was de verkoper het wel mee eens trouwens)
Ik wil mijn geld terug en geen tegoedbon of ander artikel !
Graag reacties, misschien van mensen die hier ook voor geleerd hebben. ::)
Onderdeel is tot op heden niet door mij gemonteerd, maar dit zou nu wel eerdaags gaan gebeuren. Nu ontdekte ik een foutje in het product en ben dus terug gegaan (je koopt je spullen tenslotte voor de service en garantie bij de vakhandel) om mijn geld terug te vragen. Hier werd dus nogal bot op gereageerd en de beste man wees mij op een bordje in de winkel waarop stond dat artikelen niet tegen geld, maar tegen andere artikelen geruild kon worden. Er mocht iets anders uitgezocht worden, zei de man.
Ik zit hier dus totaal niet op te wachten: "t gaat best om een flink bedrag en ik heb niets meer uit die zaak nodig.
Mijn vraag: Mag dit ? Ik ruil geen artikel om omdat "t me niet bevalt, maar ik breng iets terug waar een fabricagefout in zit. (hier was de verkoper het wel mee eens trouwens)
Ik wil mijn geld terug en geen tegoedbon of ander artikel !
Graag reacties, misschien van mensen die hier ook voor geleerd hebben. ::)
Re:geld terug / tegoedbon
je hebt gewoon recht op je geld m.i., je wilt niet ruilen nl. je hebt een klacht.
Wel zou je LBS moeten aanbieden om het "probleem" voor je op te lossen en dus met een voor jou passende oplossing te komen.
Maar als jij niets nodig hebt uit die winkel, denk ik dat je gewoon je geld terug moet krijgen.
Waar heb ik laatst nou ook al weer die site met consumentenrecht gezien??? Was iets met economische zaken oid.
Ik begrijp je LBS ook niet, als dat produkt fabrikagefouten heeft, kan hij het toch ook gewoon terugsturen en krijgt hij z"n geld terug???
dusssss©
Wel zou je LBS moeten aanbieden om het "probleem" voor je op te lossen en dus met een voor jou passende oplossing te komen.
Maar als jij niets nodig hebt uit die winkel, denk ik dat je gewoon je geld terug moet krijgen.
Waar heb ik laatst nou ook al weer die site met consumentenrecht gezien??? Was iets met economische zaken oid.
Ik begrijp je LBS ook niet, als dat produkt fabrikagefouten heeft, kan hij het toch ook gewoon terugsturen en krijgt hij z"n geld terug???
dusssss©
Zag de post iets lager idd ook, heb ik dus wel wat aan.
Sta gewoon in m"n recht, LBS moet me dat geld terug geven.
Zoniet dan hoort u het !
Sta gewoon in m"n recht, LBS moet me dat geld terug geven.
Zoniet dan hoort u het !
Aangezien het product een fabricagefout bevat hoor je je geld terug te krijgen of het zelfde product terug te krijgen. Mocht je het product niet willen hebben, zonder fabricagefout zo de LBS in zijn recht staan en jou alleen iets anders laten uit zoeken, maar aangezien dat niet het geval is.
Naar mijn idee heb je gewoon recht op je geld, als het een overjarig artikel is zal je LBS er vast geen zin in hebben om het terug te nemen, vandaar dat ie waarschijnlijk moeilijk doet.
Naar mijn idee heb je gewoon recht op je geld, als het een overjarig artikel is zal je LBS er vast geen zin in hebben om het terug te nemen, vandaar dat ie waarschijnlijk moeilijk doet.
-
je lbs zal er wel geen zin in hebben. ik pak bijna alles terug aan en mensen kunnen op verzoek altijd hun geld terug krijgen zelfs zonder bon. ... ik ben nu wel nieuwsgiering naar die winkel.. pass it on..
Ja net als ze al zeggen gewoon je geld terug maar ja als de verkoper dat niet wil ja...
En heb je ook al met de baas gesproken dan?
En heb je ook al met de baas gesproken dan?
- dobbel our zero
ja, gewoon de consumentenbond bellen, dat werkt vaak best goed
Praat met niemand minder dan de baas ....
Maar ik krijg mijn geld wel, wacht maar !
Maar ik krijg mijn geld wel, wacht maar !
-
Officieel moet hij je geld terug geven, dat wij gevne geen geld terug mag volgens de wet niet. Heb ik een keer met recht op school gehad ;D
-
- Contacteer:
je moet omdat het een fabrieksfout is gewoon of je geld terug krijgen of een nieuwe krijgen. consumentenbond inschakel is idd wel handig.
heb hiervoor geleerd!!! ;D :-*
heb hiervoor geleerd!!! ;D :-*
dalijk gaat het om zijn afdichtings dopje van zijn stuur ;D
indd gewoon geld terug krijgen en anders die zaak verbouwen
indd gewoon geld terug krijgen en anders die zaak verbouwen
-
als je die zaak wilt gaan verbouwe kom ik je wel helpen :-* :P
nee maar gewoon met die baas gaan lulle vind ik t beste plan en anders :P ;D
nee maar gewoon met die baas gaan lulle vind ik t beste plan en anders :P ;D
om welk onderdeel gaat het als ik benieuw mag zijn :d
Ja ik word nu ook nieuwsgierig naar onderdeel/merk/prijs/lbs ?
Gaat om Avid Magnesium remmen waarbij (zonder ook maar één keer gemonteerd te zijn geweest) wat corrosie opgetreden is. En dit kun je natuurlijk slecht hebben bij magnesium.............
Effe duidelijk. Hij MOET je het geld teruggeven als jij dat wil. Hij MAG je een tegoedbon aanbieden. Dus puntje bij paaltje moet chef gewoon dokken,niks aande hand.
Vandaag nog even terug geweest naar de desbetreffende winkel en vriendelijk, doch dringend
, verzocht me het geld maar gewoon terug te geven en de beste man maakte geen problemen meer ..................Opgelost dus.

He jammer!
Had wel zin in een goede "eigen huis en puin" verbouwing!
;D ;D ;D
Maar we zijn blij dat jouw probleem opgelost is!
grtz
Had wel zin in een goede "eigen huis en puin" verbouwing!
;D ;D ;D
Maar we zijn blij dat jouw probleem opgelost is!
grtz
Dat heb je dus weer netjes gedaan

Altijd netjes blijven natuurlijk !
bron: www.sta-ik-sterk.nl
U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als een product defect is binnen de verwachte levenstermijn. U deelt de verkoper (liefst per brief) mee dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. Daarom wilt u uw geld terug. Verkopers zullen hier niet altijd mee akkoord gaan. In dat geval kunt u naar de geschillencommissie gaan of naar de rechter stappen.
U kunt alleen uw geld terugeisen als:
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is
U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als een product defect is binnen de verwachte levenstermijn. U deelt de verkoper (liefst per brief) mee dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. Daarom wilt u uw geld terug. Verkopers zullen hier niet altijd mee akkoord gaan. In dat geval kunt u naar de geschillencommissie gaan of naar de rechter stappen.
U kunt alleen uw geld terugeisen als:
U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is