Re:Proces-verbaal

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

DOc

Bericht door DOc » za jan 17, 2004 11:18 pm

Faxmulder schreef:
Dat zei Einstein vroeger ook al! ;D

grtz!

vandaar dat hij grijs was ;)

ps : te hard rijden op een bike kan dat nu ook al ???

ZERO

Bericht door ZERO » zo jan 18, 2004 1:49 am

ik heb wel eens gehoord dat iemand 40 reed op zn (reet)fiets, en dat ie een bekeuring kreeg omdat ie geen helm ophad.
Dan voel je je ook wel flink genaaid denk ik

nuppilup

Bericht door nuppilup » zo jan 18, 2004 3:06 am

ZERO schreef:
ik heb wel eens gehoord dat iemand 40 reed op zn (reet)fiets, en dat ie een bekeuring kreeg omdat ie geen helm ophad.
Dan voel je je ook wel flink genaaid denk ik

Onzin, er is geen helmplicht voor fietsers. Pure onzin verhalen, wie volgt?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jan 18, 2004 8:47 am

BP erik schrijft over de wedstrijd bonnen schrijven waaraan sommige agenten mee doen. waar dat vandaan komt lijkt mij duidelijk....de minister heeft immers een prestatie afspraak met de politie..hoe meer boven ze pakken, hoe meer bonnen ze schrijven hoe meer geld het korps krijgt.

roadkill

Bericht door roadkill » zo jan 18, 2004 9:10 am

Hey moderator,als je edit edit dan helemaal en niet zo dat iemand mey enige intelligentie nog steeds precies begrijpt wat ik bedoel!!!!!

Greetzx Roadkill:en je kan editten zoveel je wilt,ik blijf het toch vinden!!!!

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jan 18, 2004 10:34 am

Was laatst nog een discusie op een NOS teletekst pagina over een snelheidslimiet voor fietsers.
Conclusie: Alhoewel de wet niet helemaal duidelijk is, gelden de snelheidsborden en de snelheidslimieten niet voor fietsers, maar alleen voor bestuurders van motorvoertuigen.

Dus:
Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

Voor motorvoertuigen: 50 km/h
Voor bromfietsen en invalidenvoertuigen met motor: 30 km/h.

En daarbuiten hetzelfde verhaal. De fietser wordt nergens genoemd bij het hoofdstuk ""snelheid"".

;D ;D laat je niks wijsmaken, de pliesie.

surfstad

Bericht door surfstad » za feb 07, 2004 3:58 pm

Heb ook weer eens een proces verbaal gekregen...
Voor bellen in de auto en tegen de richting in rijden.
Gelukkig werd mijn gipsenhand niet opgemerkt....

LightRider

Bericht door LightRider » do feb 12, 2004 12:57 pm

Ken ook nog wel een paar verhalen over de policie, zowel negatief als positief.
Zal maar met wat positiefs beginnen. Tijdens een rondje Arnhem, Wageningen, Ede, Arhem reed ik in Ede toen ik aangehouden werd. Ik reed door rood licht en zag vanuit mijn ooghoek een motormuis wegrijden bij de stoplichten achter me aan komen. Ik stoppen, zo ben ik dan ook wel weer, en netjes even op hem wachten. Kwam inderdaad de vraag of ik het rode licht niet had gezien en of ik de auto"s niet had aan zien komen. Ik gelijk de opmerking terug, die zwarte BMW had ik gezien en ook dat het rood was. Gelijk nog een opmerking of hij wist hoeveel stoplichten er stonden tijdens het rondje en hoeveel langer ik dan onderweg was als ik voor alle stoplichten zou moeten wachten. Kon die wel om lachen en na nog wat geouwehoer over motorrijden en dergelijk kon ik gaan zonder bekeuring en dat ik wel moest opletten en niet weer door rood zou rijden als hij het zag. Was een zeer geschikte vent.
Andere verhalen heb ik helaas ook, Bij Arnhem aan de Sonsbeekzijde van het station naar beneden rijden op de fiets en daar een politieauto inhalen over het fietspas wordt niet gewardeerd. Zij me aanhouden en gelijk me een bekeuring willen geven voor te hard rijden. Ik gelijk de opmerking dat dat volgens mij niet kan omdat er geen maximumsnelheden gelden voor fietsers. Oké zeiden ze dan maken we er onverantwoordlijk rijgedrag van. Heel fijn en betalen kon ik.
Nog een verhaal wat zeker te gek voor woorden was. Ik "s avonds aan het fietsen met mijn verlichting, halogeen, 3 jaar geleden en oke het was fel licht. Wordt ik aangehouden en zou ik een bekeuring krijgen omdat mijn lichten te fel waren. Toen ben ik dus behoorlijk uit mijn slof geschoten. Waarom ik werd bekeurd terwijl er zoveel fietsers rondrijden zonder licht. Waarom de automobilisten niet worden bekeurd als ze groot licht op hebben en wij als fietsers verblind worden, ook polisiteauto"s op de dijk langs de Rijn bij Driel. En nog een paar van die opmerkingen. Hadden ze niets mee te maken en wilden dus wel een bekeuring uitschrijven. Heb toen dus maar gezegd dat ik eerst wilde weten of het wel kon en dat ze dat eerst maar eens gingen uitzoeken en dat ik niet verder ging meewerken met het geven van mijn naam en dergelijk. Zij kwaad ik kwaad, ze contact zoeken met het ureau en dat duurde maar een lange en een korte en uiteindelijk kreeg ik geen boete omdat het volgens hun te lang duurde maar vanuit de gespreken die één van de twee had in de auto kon ik wel opmaken dat ze me geen bekeuring konden geven, gaaf dat dan ook gewoon toe!!!

Bracket

Bericht door Bracket » do feb 12, 2004 4:30 pm

jah t zijn klereleiers die politie, n half jaartje geleden was ik lkkr met me autotje aan t toeren. op een gegeven moment draait n ford focus voor me de weg op en hij voor me verlaten we n dorpje en wordt de weg 80 hij reed flink door (ong. 120) dus ik lekker dr achteraan schijt mooi op zo. opeens laat ie t gas los en gaat weer netjes 80 rijden, nou denk k ging wel lkkr dus ikke dr langs en rij gewoon hard door, is toch een overzichtelijke weg. Naar een paar kilometer opeens een bult lichtgeknipper achter me. en jahoor die ford focus waren dus de wouten. weg 190 pleuro.

Joost TWT
Contacteer:

Bericht door Joost TWT » vr feb 13, 2004 2:56 pm

Toch maar eens een positief bericht over politie..

Ik reed op een 80 km weg
een taxibusje voor me rijdt 60 (waarschijnlijk omdat hij al wist dat er gelaserd werd 300 meter verderop.)
Ik had haast dus ik haal in.
ik trek door naar net iets over de 100 km per uur om er zo snel mogelijk voorbij te zijn.

op het moment dat ik het taxibusje voorbij ben zie ik ze staan..
vol in de ankers dus. (al te laat, maar toch)

Ik wordt naar de kant gehaald en ik draai m"n raampje open.
Agent kijkt me aan en ik herken zijn gezicht. (ik woon in een klein dorp)
Ik: Goeie morgen, volgens mij was ie raak of niet?

Agent: Zullen we ff kijken?

hij draait de gun naar mij toe...102 km per uur.

Ik: Zo...das goed gemikt!

Agent glimlacht

Agent: Waar moet je naar toe?
Ik: Naar het station, mijn trein halen want ik moet naar school.
Agent: Ok...rij maar door...maar wel opschieten dan he.
Ik: OK, bedankt, fijne dag nog...

Ik heel blij.
Was net op tijd op het station.

Achteraf gezien bedacht ik dat als je inhaalt het volgens mij niet zo erg is als je iets harder gaat dan de toegestane snelheid... zolang je na je inhaalmaneuvre maar weer gewoon rijdt.
Lijkt me dat je met inhalen zo kort mogelijk op de andere weg helft blijft.

roadkill

Bericht door roadkill » vr feb 13, 2004 6:00 pm

Als je de snelheid overtreed tijdens een inhaalmanouvre ben je ook gewoon de L*L als je op dat moment betrapt word >:(

bruud

Bericht door bruud » za feb 14, 2004 10:02 pm

LightRider schreef:
Ken ook nog wel een paar verhalen over de policie, zowel negatief als positief.
Zal maar met wat positiefs beginnen. Tijdens een rondje Arnhem, Wageningen, Ede, Arhem reed ik in Ede toen ik aangehouden werd. Ik reed door rood licht en zag vanuit mijn ooghoek een motormuis wegrijden bij de stoplichten achter me aan komen. Ik stoppen, zo ben ik dan ook wel weer, en netjes even op hem wachten. Kwam inderdaad de vraag of ik het rode licht niet had gezien en of ik de auto"s niet had aan zien komen. Ik gelijk de opmerking terug, die zwarte BMW had ik gezien en ook dat het rood was. Gelijk nog een opmerking of hij wist hoeveel stoplichten er stonden tijdens het rondje en hoeveel langer ik dan onderweg was als ik voor alle stoplichten zou moeten wachten. Kon die wel om lachen en na nog wat geouwehoer over motorrijden en dergelijk kon ik gaan zonder bekeuring en dat ik wel moest opletten en niet weer door rood zou rijden als hij het zag. Was een zeer geschikte vent.
Andere verhalen heb ik helaas ook, Bij Arnhem aan de Sonsbeekzijde van het station naar beneden rijden op de fiets en daar een politieauto inhalen over het fietspas wordt niet gewardeerd. Zij me aanhouden en gelijk me een bekeuring willen geven voor te hard rijden. Ik gelijk de opmerking dat dat volgens mij niet kan omdat er geen maximumsnelheden gelden voor fietsers. Oké zeiden ze dan maken we er onverantwoordlijk rijgedrag van. Heel fijn en betalen kon ik.
Nog een verhaal wat zeker te gek voor woorden was. Ik "s avonds aan het fietsen met mijn verlichting, halogeen, 3 jaar geleden en oke het was fel licht. Wordt ik aangehouden en zou ik een bekeuring krijgen omdat mijn lichten te fel waren. Toen ben ik dus behoorlijk uit mijn slof geschoten. Waarom ik werd bekeurd terwijl er zoveel fietsers rondrijden zonder licht. Waarom de automobilisten niet worden bekeurd als ze groot licht op hebben en wij als fietsers verblind worden, ook polisiteauto"s op de dijk langs de Rijn bij Driel. En nog een paar van die opmerkingen. Hadden ze niets mee te maken en wilden dus wel een bekeuring uitschrijven. Heb toen dus maar gezegd dat ik eerst wilde weten of het wel kon en dat ze dat eerst maar eens gingen uitzoeken en dat ik niet verder ging meewerken met het geven van mijn naam en dergelijk. Zij kwaad ik kwaad, ze contact zoeken met het ureau en dat duurde maar een lange en een korte en uiteindelijk kreeg ik geen boete omdat het volgens hun te lang duurde maar vanuit de gespreken die één van de twee had in de auto kon ik wel opmaken dat ze me geen bekeuring konden geven, gaaf dat dan ook gewoon toe!!!

Zo das een lang verhaal :o

bruud

Bericht door bruud » do jul 08, 2004 9:55 pm

Het heeft even geduurd, maar ik heb het nu volledig gelezen.
Nu moet ik het alleen nog begrijpen ::)

twanos

Bericht door twanos » vr jul 09, 2004 10:31 am

Ik ben laatst aangehouden omdat ik mijn vriendin tijdens het trimmen begeleide op m"n mtb (natuurlijk niet verlicht), het schermde een beetje...........komt er een p-auto aan met 3 agenten.........stoppen..........3 man sterk eruit...........zeg jongeman, waar denk jij helemaal mee bezig te zijn............"IK" ik zorg dat mijn vriendin niet aangerand wordt (langs kanaal trimmen waar dit reg. voorkomt)..........."P" ja dat gaat je nu wel ff geld kosten..........."IK" zolang jullie die aanranders niet aanpakken fiets ik zonder licht...........DOEIIII...........

Daarna ben ik zonder om te kijken doorgefietst, werd wel onder politie begeleiding
gevolgd..............?????????? niet meer aangehouden............mietjes

bruud

Bericht door bruud » wo jul 14, 2004 5:05 pm

Ik heb te hard gereden in de Caddy van Jeroen?!?!
Kost me 125 eurie...
omdat ik zo slim was het te laat te betalen...

Gast

Bericht door Gast » vr aug 13, 2004 6:50 pm

wel wel , de mortselse smurfe zen idd van die anti-socialiteit club , die houde u tege voor alles .. bij mij ebbe ze al op alles gezaagd :)

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » ma aug 16, 2004 6:00 pm

iedereen vind het waarschijnlijk belachelijk om een pv te krijge gewoon omda je zonder hande rijd maar ik verszchiet er ni echt van :)
95% van de smurfe doen alles om ons te klote
van de andere 5% behoort 4.99% tot de fietspolitie van antwerpe die het best wel knap vinde om is iemand iets te zien doen op een fiets en het stiekem ook zelf wille kunne

in de wet sta zonder hande rijde genoteerd als poging tot zelfmoord, dikke zever ja maar weral een rede meer voor die paljasse om ons te kunne klote

Gast

Bericht door Gast » di aug 17, 2004 10:04 pm

idd , bike-smurfe zijn nog vriendelijk n die houde u ni tege n tenzij ge echt grind en ge zie de vonke vliege :d

box one bastard

Bericht door box one bastard » do aug 19, 2004 9:20 am

vorige week nog tegengehouden door een overjaarse blauwe tante die er nie tegen kon dat ik hun combi voorbijstak. ik sloeg dan voor hunne neus linksaf over het zebrapad terwijl het licht op groen stond (voor de voetgangers tiens), maar da mag dus blijkbaar nie... en kon ook nie wegrijden want er hing een tas op mn rug met in grote letters www.defietskoerier.be erop en ik werk daarvoor, dus da spelleke had nie lang geduurd :?

ne maat van mij had verkeerd ingevoegd met zn auto aan een kruispunt en wou tussen de andere rij kruipen, maar de smurfjes wezen hem terug en dus moest hij een paar km omrijden, zever!

ze hebben dus blijkbaar echt NIX beter te doen... >:(
bericht aan alle pooiers, dealers, dieven en andersoortig crimineel volk: HET IS DE MOMENT OM UWE SLAG TE SLAAN !!!

update: net een brief in de bus gehad, dit grapje kost mij dus 175 zure eurokes >:( >:( >:(

nuppilup

Bericht door nuppilup » do aug 19, 2004 1:47 pm

De reacties worden van een steeds hoger nivo zie ik alweer. Niet janken joh, als je zo een domme overtreding willens en wetens begaat, en de politie daar dan iets aan doet.

En nee, ik ga niet in op argumenten als: "hebben die gasten dan niets beters te doen". Is nooit een excuus voor jou om een overtreding te begaan. Neem het gewoon als een vent, huilebalk! Ga maar eens bij jezelf na hoe vaak je die overtreding reeds beging, en daar niet voor bekeurd werd. Dat bedoel ik dus: Niet zeuren derhalve.......

En bedankt voor de doodwens iig. Bedenk dat ik ook ten allen tijde voor je klaarsta als het wat minder fortuinlijk met je gaat. Dat is tenslotte ook mijn werk..........

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do aug 19, 2004 3:00 pm

He box one doe je motto eens wat eer aan (de grond is hard,maar ik ben harder) en gedraag je als een volwassen vent. Ik ben met je eens dat het niet leuk is, maar tenslotte is het wel je eigen schuld.
En als er bij jou ingebroken wordt ga je ook aangifte doen bij oom agent en dan is het je beste vriend. Over je taalgebruik op deze site heb ik helemaal geen goed woord voor over. De moderators zullen het hoogstwaarschijnlijk wel met mij eens zijn. Moraal van het verhaal get a life ore die trying it.

box one bastard

Bericht door box one bastard » do aug 19, 2004 3:00 pm

haaaaaalloooo nuppilup, ik heb het niet over de agenten die hun job gewoon doen en het wetboek op een menselijke manier interpreteren! zo ken ik er ook heel wat. die reactie van me is inderdaad een beetje overdreven, ik zal ze dadelijk ff schrappen, maar ik was gewoon ff niet goed van het bedrag. natuurlijk ben ik in fout en dat geef ik ook grif toe, en ik wil best een boete betalen van 50 of 75 euro ofzo, maar zeg eens eerlijk, is dat geen abnormaal bedrag?
en ik weet niet of jij in antwerpen aangesteld bent, maar hier hebben ze ECHT WEL wat beters te doen... bijvoorbeeld: een kennis van me is eind vorig jaar onder de neus van een hoop mensen doodgestoken door 2 albanezen, recht in het hart, en die 2 gasten lopen hier dus nog altijd over de straat! en dat gebeurde nota bene in dezelfde buurt waar ze mij deze bekeuring gaven...
PLUS normaalgesproken doe ik zoiets NIET, want ik weet hoeveel muggeziftende "politiemensen" er rondlopen en ben al een hoop keren in aanraking met hun gekomen, dus ik weet wel dat ik beter oplet. maar als fietskoerier moet je nu eenmaal je pakjes op tijd leveren...

soit, respekt voor jou want jij denkt er nuchter over, maar probeer dat je kollega"s ook eens duidelijk te maken aub?
(en ik mag hopen dat jij niet te snel doodgaat hoor want goeie flikken kunnen we wel gebruiken)
:-*bob

@hansje: ja ik ga die boete ook gewoon zonder zeuren betalen, maar het heet hier klaagbaak en tis toch beter dat ik op deze manier eventjes mijn gram haal dan dat ik mijn blauwe medemens op straat ga uitschijten (want dan riskeer ik nog wel wat meer te moeten betalen dan dit)... maar ik vraag me af wat een werkloze dan moet doen als die zo"n boete in de bus krijgt ???

Luc

Bericht door Luc » do aug 19, 2004 4:16 pm

De klaagbaak is er dacht voor terechte klachten. Niet om naar medelijden te bedelen voor fouten die je zelf bewust begaat. Wie zich brandt, moet op de blaren zitten.
En wat jij er ook van denkt, die agenten doen ook gewoonweg hun werk, daar worden ze tenslotte voor betaald.
Wat die werkloze betreft, da"s heel simpel: die kan ervoor kiezen om die overtreding gewoonweg NIET te begaan.

box one bastard

Bericht door box one bastard » do aug 19, 2004 4:36 pm

MAAR ALS ER GEEN FIETSPAD IS EN JE MOET DE STRAAT OVERSTEKEN MET JE FIETS BIJ GROEN LICHT DAN NEEM JE TOCH HET ZEBRAPAD ALS JE OP EEN KRUISPUNT STAAT ??? >:(
of wat doen jullie dan wel als ik vragen mag? ik snap gewoon nie dat ze daar een overtreding van maken, okee ik had moeten afstappen misschien maar ik blijf erbij dat het onnozel is van hun en als jullie vinden dat zoiets een megaboete waard is, mogen jullie ze best betalen hoor. stuur me dan ff een mailtje. en als ik medelijden wil ga ik wel huilen bij mijn mmmamma! ik beschouw dit wel als een terechte klacht btw. als ze gewoon hun werk doen en hun werk is de wet naar de letter interpreteren, hadden ze mij al 1000x zo"n boete gegeven en had ik al lang geweten dat het blijkbaar niet mag. maar blijkbaar is de ene toleranter dan de andere en zo weet je nooit waar je je aan kan verwachten. ik weet het niet meer hoor... enfin voor 1 ding is het goed geweest: voortaan ben ik de braafste burger van het land.
einde discussie >:(

Watje

Bericht door Watje » do aug 19, 2004 5:24 pm

Zeg BOB, hoe meer km"s je doet met je bike, hoe meer de kans er in bestaat dat je "fouten" maakt. Als je veel biked schat je dikwijls de situaties beter in dan de arm der wet vemoed (en zeker de Mortselse ;D) Het is nu eenmaal een publiek geheim dat bikers in 90% van de gevallen de verkeerde mensen tegenkomen en daardoor dikwijls de pineut zijn. Voor €175,00 had je wel wat anders kunnen doen.
Anyway, het haalt toch niets uit om er je druk in te maken dus... Adem diep in......adem diep uit........adem diep in........adem diep uit.....

Succes,
Bart

Gesloten