Faxmulder schreef:
Dat zei Einstein vroeger ook al! ;D
grtz!
vandaar dat hij grijs was

ps : te hard rijden op een bike kan dat nu ook al ???
Moderator:Beheerders
Faxmulder schreef:
Dat zei Einstein vroeger ook al! ;D
grtz!
ZERO schreef:
ik heb wel eens gehoord dat iemand 40 reed op zn (reet)fiets, en dat ie een bekeuring kreeg omdat ie geen helm ophad.
Dan voel je je ook wel flink genaaid denk ik
LightRider schreef:
Ken ook nog wel een paar verhalen over de policie, zowel negatief als positief.
Zal maar met wat positiefs beginnen. Tijdens een rondje Arnhem, Wageningen, Ede, Arhem reed ik in Ede toen ik aangehouden werd. Ik reed door rood licht en zag vanuit mijn ooghoek een motormuis wegrijden bij de stoplichten achter me aan komen. Ik stoppen, zo ben ik dan ook wel weer, en netjes even op hem wachten. Kwam inderdaad de vraag of ik het rode licht niet had gezien en of ik de auto"s niet had aan zien komen. Ik gelijk de opmerking terug, die zwarte BMW had ik gezien en ook dat het rood was. Gelijk nog een opmerking of hij wist hoeveel stoplichten er stonden tijdens het rondje en hoeveel langer ik dan onderweg was als ik voor alle stoplichten zou moeten wachten. Kon die wel om lachen en na nog wat geouwehoer over motorrijden en dergelijk kon ik gaan zonder bekeuring en dat ik wel moest opletten en niet weer door rood zou rijden als hij het zag. Was een zeer geschikte vent.
Andere verhalen heb ik helaas ook, Bij Arnhem aan de Sonsbeekzijde van het station naar beneden rijden op de fiets en daar een politieauto inhalen over het fietspas wordt niet gewardeerd. Zij me aanhouden en gelijk me een bekeuring willen geven voor te hard rijden. Ik gelijk de opmerking dat dat volgens mij niet kan omdat er geen maximumsnelheden gelden voor fietsers. Oké zeiden ze dan maken we er onverantwoordlijk rijgedrag van. Heel fijn en betalen kon ik.
Nog een verhaal wat zeker te gek voor woorden was. Ik "s avonds aan het fietsen met mijn verlichting, halogeen, 3 jaar geleden en oke het was fel licht. Wordt ik aangehouden en zou ik een bekeuring krijgen omdat mijn lichten te fel waren. Toen ben ik dus behoorlijk uit mijn slof geschoten. Waarom ik werd bekeurd terwijl er zoveel fietsers rondrijden zonder licht. Waarom de automobilisten niet worden bekeurd als ze groot licht op hebben en wij als fietsers verblind worden, ook polisiteauto"s op de dijk langs de Rijn bij Driel. En nog een paar van die opmerkingen. Hadden ze niets mee te maken en wilden dus wel een bekeuring uitschrijven. Heb toen dus maar gezegd dat ik eerst wilde weten of het wel kon en dat ze dat eerst maar eens gingen uitzoeken en dat ik niet verder ging meewerken met het geven van mijn naam en dergelijk. Zij kwaad ik kwaad, ze contact zoeken met het ureau en dat duurde maar een lange en een korte en uiteindelijk kreeg ik geen boete omdat het volgens hun te lang duurde maar vanuit de gespreken die één van de twee had in de auto kon ik wel opmaken dat ze me geen bekeuring konden geven, gaaf dat dan ook gewoon toe!!!