Re:Prijs je rijk......
Moderator:Beheerders
Hee, meesterdyslect, zullen we anders als jouw posts nalopen op zpelvauten?
Jumping Hansje schreef:
Oke, maar feit blijft dat er soms gigantische grote prijsverschillen zitten tussen diverse aanbieders. Echter wordt er wel snel appels met peren vergeleken, want als iets niet goed is in welke mate is een leverancier dan thuis.(om je uit de brand/op je bike te helpen) Soms is goedkoop goedkoop, maar goedkoop kan ook duurkoop zijn.
Heb in het verleden veel chainsuck gehad door LBS nieuwe tandwielen/ ketting laten monteren. Nog steeds was het probleem niet opgelost en ik ben diverse keren terug geweest. Had ik zelf alles nieuw gemonteerd dan was ik in eerste instantie goedkoper uit geweest. Maar na diverse keren terug te zijn geweest was eindelijk het probleem opgelost. Let wel hiervoor heeft mijn LBS geen cent berekend. Dat is pas service !!! En ik kan je vertellen dat het heel wat uren extra heeft gekost voor mijn LBS om het probleem op te lossen.
Moraal van het verhaal, waar ga je voor kwantiteit of kwaliteit.
Moraal van het verhaal:
Een goede LBS doet alles in een keer goed...

tis toch grappig, mensen zijn pas tevreden als iemand extra werk voor hen heeft moeten verzetten, echte kwaliteit wordt doorgaans niet herkend

-
Geeft niet, maar mijn verhaal was iets anders bedoeld.
Ik bedoelde aan te geven dat mijn LBS alles in 1 keer goed had gedaan, maar helaas nog steeds chainsuck.
Van alles geprobeerd, diverse smeermiddelen, tandwielen controleren op braampjes, kettting verlengen, ketting inkorten etc etc.
Uiteindelijk probleem opgelost.
Voor sommige problemen is nu helaas niet altijd een pasklaar antwoord te geven.
Dan komt het aan op kunde, doorzettingsvermogen en service.
Ik bedoelde aan te geven dat mijn LBS alles in 1 keer goed had gedaan, maar helaas nog steeds chainsuck.
Van alles geprobeerd, diverse smeermiddelen, tandwielen controleren op braampjes, kettting verlengen, ketting inkorten etc etc.
-
voor 1 keer heb IK een schitterend idee : sluit gewoon den topic want het begint nutteloos te worden

-
- Contacteer:
Idd.Jumping Hansje schreef: Geeft niet, maar mijn verhaal was iets anders bedoeld.

Met elke fiets (na montage cq herstelling) een echte rit op het terrein gaan maken om alles te checken om vervolgens evtle. details bij te werken en daarna terug een rit op het terrein gaan maken om ... zou de ideale situatie zijn, maar da"s in de praktijk dus (ik ga ervan uit dat iedereen dat begrijpt) niet haalbaar

Versnellingen bvb reageren in een werkplaatsomgeving niet hetzelfde als bij een zware beklimming. duzz ...
En wanneer je zelf niet Bob de Fietstechnieker bent (omdat je kwaliteiten op andere vlakken liggen), dan wordt het belangrijk om een backup te hebben, toch?!
-
- Contacteer:
Steelboy schreef:
Pat heeft dankzij dit forum wel een hoop klanten erbij gekregen, dat mag toch ook gezegd worden...
Da"s ook ni erg genuanceerd gezegd ...
Ben ik aanwezig op het forum?
Ja, van dag 1!
Zijn er leden die mij hun vertrouwen geschonken hebben?
Ja!
Waarom? Voor m"n mooie ogen (in de veronderstelling da"k die heb

Of omdat ook zij daar om de 1 of de andere reden voordeel bij hebben?
Ik mag graag het laatste denken en dit om verschillende redenen.
De ene keer een financiëel voordeel, de andere keer een praktisch voordeel.
In heel wat van m"n posts gaat het er me gewoon om van m"n kennis (en die is niet (enkel

Ik ben gepassioneerd door bikes, maar ben niet schizofreen: Pat de fanaat en Pat ABC zijn 1 en dezelfde persoon: ik ben één van die gelukkigen die geen beroep heeft, maar "n full-time hobby ...
-
- Contacteer:
Back to topic!
Ik heb, dat besef ik zo nu en dan
, de neiging om ellenlange epistels neer te pennen ipv een simpel voorbeeld te gebruiken dat misschien veel duidelijker is, dus:
Dealer A koopt produkt X bij leverancier Y aan de basisprijs van 100,00€
Leverancier Y heeft, naast de basisprijslijst een kortingsysyeem, gebaseerd om de omzet van het voorbije jaar.
Hierdoor koopt dealer B, die het afgelopen jaar een grote omzet had bij leverancier Y, hetzelfde produkt aan aan 100,00€ - 20% = 80,00€
Indien beide dealers hun inkoopprijs met eenzelfde marge (let"s say 1.
vermenigvuldigen om van inkoop naar verkoop incl. BTW (niet in elk land hetzelfde tarief ...) te komen, kost dit produkt bij dealer A 180,00€, terwijl het bij dealer B 144,00€ kost.
Moeilijker dan dit is het echt niet ...
Ik heb, dat besef ik zo nu en dan

Leverancier Y heeft, naast de basisprijslijst een kortingsysyeem, gebaseerd om de omzet van het voorbije jaar.
Hierdoor koopt dealer B, die het afgelopen jaar een grote omzet had bij leverancier Y, hetzelfde produkt aan aan 100,00€ - 20% = 80,00€
Indien beide dealers hun inkoopprijs met eenzelfde marge (let"s say 1.

Buiten het feit dat je bij goede lbs"n puike service etc krijgt, vind ik het voornamelijk storend dat veel mensen die bij de internet winkels kopen zich wel graag uren lang willen laten uitleggen wat ze nodig hebben door mensen als Pat of Bruno om het later elders te halen.
Patman schreef:
Back to topic!
Ik heb, dat besef ik zo nu en dan, de neiging om ellenlange epistels neer te pennen ipv een simpel voorbeeld te gebruiken dat misschien veel duidelijker is, dus:
Indien beide dealers hun inkoopprijs met eenzelfde marge (let"s say 1.vermenigvuldigen om van inkoop naar verkoop incl. BTW (niet in elk land hetzelfde tarief ...) te komen, kost dit produkt bij dealer A 180,00€, terwijl het bij dealer B 144,00€ kost.
We hadden het hier over 244€ tov 139€......
-
*zucht!
we wete het ondertusse ze nuppilup..
kom zegt het nogis dan krijgde een koekje..
zeiker
we wete het ondertusse ze nuppilup..
kom zegt het nogis dan krijgde een koekje..
zeiker
Ik vind het mooi geweest... iedereen heeft zijn zegje gedaan...