Cannondale

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Newim
Cannondale

Bericht door Newim » ma jun 27, 2005 12:15 pm

:o Cannondale foei toch :o

Jawel bikers en biksters Cannondale groot in merk klein in service.
Mijn Cannondale heeft lakproblemen die in produktie ontstaan zijn en dus moeten worden verholpen want ik heb (hoera) 2 jaar lakgarantie.
Maar ik ben hem wel 8-10 weken kwijt :? wat een service toch daar in Oldenzaal.
Een kennis van mijn bestelde dezelfde fiets en hij had hem binnen 5 werkdagen bij de dealer op de vloer staan.
Cannondale mailen in Europa of Amerika staat gelijk aan een e-mailtje sturen naar iemand die blind is.
Ik vind het belachelijk dat een wereldmerk zich zo in de kijker laat zetten.
Als hij terug is van de fabriek dan gaat ie gelijk in de verkoop en als Cannondale het enige fietsmerk van de toekomst gaat worden DAN GA IK LOPEN !!!!!!!
Groetjes Wim

walter

Re:Cannondale

Bericht door walter » ma jun 27, 2005 1:34 pm

Ach, Giants scheuren ook.
En die hebben ook (goede) garantie, maar raken weleens een frame kwijt enzo.
Gelukkig heb ik meer dan 1 fiets, zo is "t overal wel iets.
Momenteel zit ik midden in een hittegolf zonder Camelbak, voor de 2e keer gescheurd op dezelfde plek. >:(

Zullen we kijken wat er eerder terug is?
Jouw frame of mijn zak?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma jun 27, 2005 1:53 pm

Blijkbaar ben je ontevreden met de geboden service, wil je een leen fiets/frame in de tussentijd etc...
Het helpt echter meer om Cannondale Enschede op te bellen dan ze hier zwart te gaan zitten maken. Leg de situatie uit en dat je niet zonder fiets kunt, daar hebben ze best begrip voor en ze zullen ongetwijfeld met een passende oplossing komen.

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma jun 27, 2005 2:25 pm

Bij mij duurde het ook anderhalve maand voordat ik mijn nieuwe frame kreeg nadat mijn RavenII gescheurd was. Ik moest toen onder andere de Bouillon marathon missen. Ach het was allemaal ten tijde van de 11-9 crisis dus ik heb er wel enig begrip voor.

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » ma jun 27, 2005 6:43 pm

Ik heb mijn frame laten spuiten en er werd al geroepen dat het 12 weken ging duren, dus niet na 3 weken stond ie weer klaar om opgebouwd te worden...

Dus niet in de wilde weg gaan schreeuwen het kán sneller... Het is een marge die ze afgeven. Hopen dat je geluk hebt.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma jun 27, 2005 10:11 pm

je dealer moet voor een vervangingsfiets zorgen en niet de invoerder
dus je zou beter uwe dealer afzeiken ipv de invoerder
ik heb vervangingsfiets van mijne lbs meegekregen wegens remprobleem
rem opgestuurd worden ondertussen heb ik fiets meegekregen
tuurlijk geen topmodel maar ik kan verder bike"n

Newim

Bericht door Newim » ma jun 27, 2005 11:34 pm

Alle reakties bedankt nu even het volgende. :D

Ten eerste ik hoef mijn dealer niet af te zijken want die zit met de kosten te kijken van demonteren, verzenden en opbouwen .
Deze kosten zijn NIET voor rekening van Cannondale. ???
Leenfietsen is bij mijn dealer geen probleem die heb ik zolang het nodig is maar dat is niet je eigen fiets !!!
En Cannondale in Oldenzaal kun je mailen dat heb ik ook gedaan en mijn dealer heeft diversen keren gebeld het resultaat is ik sta op een voorrangslijst maar hoe lang dat duurde wisten ze niet.
En als laatste, de klacht is bij Cannondale bekend, want meerdere fietsen hebben het volgens de vertegenwoordiger die nu nog hier zit, want er is een reorganisatie aan de gang daarginder de verkoop gaat naar Zwitserland.
De reden is het niet schoonmaken na het lassen van aluminium, maar gelijk een laklaag erop en dat is bij een serie gebeurd zodat je aluminium zwart gaat worden en dat komt in de lak tot uiting.
Mijn hele opzet is gewoon te weten komen of service net zo snel is als aankopen en als ik dan kijk in het verleden toen ik nog een Klein had en mijn brackett inscheurde toen was de fiets een 1/2 jaar oud en had ik binnen 14 dagen een nieuwe en een brief met verontschuldiging voor het ongemak dan is het met Cannondale nog een lange weg te gaan.
In ieder geval nogmaals bedankt voor de reakties.
Bike ze allemaal.
Greetz van Wim :D :D

Sven

Bericht door Sven » di jun 28, 2005 7:52 am

Newim schreef:
Alle reakties bedankt nu even het volgende. :D

En Cannondale in Oldenzaal kun je mailen dat heb ik ook gedaan en mijn dealer heeft diversen keren gebeld het resultaat is ik sta op een voorrangslijst maar hoe lang dat duurde wisten ze niet.

Als je ze nou zelf eens mailt, zul je zien dat het opeens veel soepeler verloopt.

Sven

Bericht door Sven » di jun 28, 2005 7:52 am

Excuus, ik bedoel, zelf bellen naar cannondale. :-*

Castor

Bericht door Castor » di jun 28, 2005 7:57 am

Goed van Klein, zonder meer.

Maar ik vind dat je Cannondale nu wel heel weinig ruimte biedt... blijft mensenwerk. Ze geven iig een ongelogen marge van tijd aan - bevalt me al beter dan "mwah over 2 weken" en vervolgens hang je na 4 wk weer ergens aan de lijn - dat kom ik te vaak tegen.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » di jun 28, 2005 10:36 pm

een nieuw frame is sneller geleverd dan een te herlakken
en je so wat als je paar weken moet wachten je wordt toch geholpen
er zijn andere merken die sneller neen zeggen tegen dat soort garantie"s

Giedo

Bericht door Giedo » di jun 28, 2005 11:59 pm

Maat van me had zn 4 jaar oude Headshok super kapot, voorbij revisie. Binnen 3,5 week had ie voor een 150 euro een Ultra erin. Lijkt mij heel netjes van Cannondale!

pZyteX

Bericht door pZyteX » wo jun 29, 2005 10:23 am

hoe lang heb je nog garantie?

anders rijdt je toch lekker door tot de winter ofzo en stuur je em dan op

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jun 29, 2005 5:55 pm

@ Newim:

Een reactie op dit probleem van Cannondale omtrend hun lakproces en waarom zoiets wat langer duurt:

"Komt het frame binnen bij Cannondale, dan wordt er eerst gekeken of de wens van de klant wel kan. Bijvoorbeeld, passen de gewenste decals wel op de vorm van de gebruikte buizen? Zo niet dan moet er weer telefonisch contact over komen met de dealer en vervolgens klant om wel iets passends uit te zoeken.
Goed, dit hoeft allemaal in dit geval niet aan de orde te zijn, maar we willen toch even graag uitleggen waarom het spuiten enige tijd vergt.
En vergeet niet, om kwaliteit te leveren en te waarborgen gaat het herspuiten als volgt; Frame komt binnen, wordt binnengeboekt en nagekeken op haarscheurtjes en ontdaan van laatste onderdelen zoals der. hanger, rivnuts etc. Dan helemaal ontvet en schoongemaakt. Vervolgens met een speciale korrel gestraald. Een korrel die geen materiaal van het frame maar alleen de lak wegneemt. Dan oneffenheden bijgewerkt, weer ontvet, en met de hand bijgeschuurd en vervolgens in de primer gezet. Deze primer moet zeker 3 tot 4 dagen drogen omdat je niet wilt dat wanneer de volgende laklaag erover gaat de onderste nog niet droog is. Je zou er zo met je nagel in kunnen drukken. Het frame word weer opgeschuurd en de lak in de gewenste kleur(en) wordt aangebracht. Er mag niet worden vergeten dat je niet direct elke kleur kunt spuiten. Het heeft geen zin om na ieder frame de spuitmond en verf te verwisselen, we verzamelen vaak een aantal frames die in dezelfde kleur gespoten dienen te worden, dus een frame kan enkele dagen onbehandeld blijven hangen. Na het aanbrengen van de gewenste kleur weer 3 tot 4 dagen drogen. De decalls worden aangebracht, een uiterst precisiewerkje, het zijn eigenlijk hele dunne laagjes verf die met een oplosmiddel van een karton worden gegleden en heel voorzichtig worden aangebracht. Een verkeerde beweging en je hebt er een barst in. Nog voorzichtiger moet je zijn om eventuele luchtbellen daaronder weg te krijgen. Hierna gaat de blanke lak eroverheen en deze moet weer 3 ot 4 dagen drogen. Uiteraard volgt er continu een kwaliteitscontrole en in het systeem verwerken, verpakken en versturen inclusief de tijd onderweg terug naar de dealer is zo weer 2 dagen en met een beetje pech zit er een weekend tussen.
Cannondale werkt volgens een Amerikaans fiscaal jaar, dit betekend dat het op dit moment (juni) de drukste periode van het jaar is. De spuiter en de productie maken overuren om alles voor het eind van het fiscale jaar, eind juni de deur uit te krijgen. Door de drukte kan helaas en inderdaad in deze periode het herlakken enkele weken langer duren dan normaal.
Onze excuses voor het ongemak."

Cannondale servicedesk tel nr. 0541-589809 kun je bellen omtrend dit probleem, mocht het al niet opgelost zijn.

Vergeet ook niet dat zodra jij je fiets naar de dealer brengt, deze meteen de volgende dag bij Cannondale staat. Onderdelen moeten er nog af, frame moet verzonden worden, eventueel gecombineerd (waardoor langer).

Dus geef ze wat credit, want achter de schermen staan ze zich onder andere voor jou helemaal uit de naad te werken.

bikertek

Bericht door bikertek » wo jun 29, 2005 8:25 pm

Steelboy schreef:
.
Cannondale werkt volgens een Amerikaans fiscaal jaar, dit betekend dat het op dit moment (juni) de drukste periode van het jaar is. De spuiter en de productie maken overuren om alles voor het eind van het fiscale jaar, eind juni de deur uit te krijgen.

Alsof je niet gewoon onderhanden werk op je balans kunt zetten :?

Newim

Bericht door Newim » do jun 30, 2005 12:12 pm

Halloha allemaal (dat klinkt zonnig en Hollands tegelijk)

We hebben vandaag van onze vrienden uit Oldenzaal gehoord dat mijn probleemframe volgende week bij de dealer staat voor opbouw
(6 weken)
We gaan er met goeie moed naar uitkijken.
Er werd ook nog gezegd dat het niet zeker was of mijn eigen frame of een nieuw frame terug kwam, maar dat is te checken.
Bij deze wil jullie toch allemaal bedanken voor de discussie over Cannondale want het is toch prettig om een forum te hebben voor dit soor onderwerpen.
Bedankt :D :D :D
Bike ze en greetz van Wim

Plaats reactie