Re:Internetaankopen in Amerika

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Official

Bericht door Official » ma mar 21, 2005 5:38 am

Cubeman schreef:
Al met al nog steeds minder dan de helft van wat het in Nederland kost maar toch.

Minder dan de helft van de nieuwprijs in Nederland?
Tuurlijk, is ook tweedehands ...

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » ma mar 21, 2005 5:43 am

Sja, het gaat niet altijd goed! :?

Net een Suunto X-lander horloge binnen gekregen, tweedehands gekocht via Ebay in Amerika.
Het pakketje was als gift verzonden maar toch mocht ik € 21,85 douanerechten lappen en daar bovenop nog een € 15,- aan de TPG voor kosten van invoeren.
Die brengen ze sinds 9 januari 2005 in rekening als ze iets in moeten klaren.
Jammer maar helaas dus, vraag me alleen af hoe dat precies zit met verzending als gift en tweedehands.
Ik denk dat er net wat teveel giften en tweedehands goederen de grens over komen: "k heb persoonlijk al taksen, ... betaald op fietsbrochures en garantiestukken die van buiten de EU kwamen ...
het horloge was niet van nieuw te ondescheiden dus waarschijnlijk hebben ze het voor nieuw aangezien.
Al met al nog steeds minder dan de helft van wat het in Nederland kost maar toch.

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr mar 25, 2005 5:38 pm

Official schreef:
[
Cubeman schreef:

Minder dan de helft van de nieuwprijs in Nederland?
Tuurlijk, is ook tweedehands ...

Tweedehands maar ongebruikt om precies te zijn.
De verkoper had de bon erbij gedaan van zijn aankoop van nog geen twee weken eerder.
Weg wegens toch niet helemaal naar z"n zin, te groot om precies te zijn.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za jul 23, 2005 11:44 am

In het verleden heb ik een en ander uit Amerika over laten komen, via Ebay besteld.
Het ging maar om kleine pakketjes (zonnebrillen) dus geen problemen met inklaringskosten e.d.
Vandaag weer 2 pakketjes binnengekregen voor mijn 4X project. Maar niet in Amerika besteld voor het geval dat de douane er flink wat inklaringskosten over gaat heffen. Na goed zoeken op Ebay heb ik mijn Hope Mini"s uit Engeland laten komen en mijn Marzocchi Dirt Jam uit Duitsland. Geen gedonder met invoer en dat soort dingen. Alleen maar verzendkosten.

Thumbs up voor beide Ebay shops...zeer snelle verzending en aflevering en lage verzendkosten (max 10 euro). Op de remmen een anderhalf week gewacht en de vork was binnen 3 dagen in huis. Echt super.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo jul 24, 2005 4:44 pm

Ik heb ook twee onderdelen uit Amerika laten komen maar de overheid maakt het inderdaad weer een stuk duurder, ook via USPS en als kado genoteerd.

TA

Bericht door TA » wo jul 27, 2005 8:08 am

Ik heb mijn avid juicy"s via ebay in de US besteld. 22 dollar verzendkosten (via USPS) en binnen een weekje binnen. Niks van de douane gemerkt!

speedyhiney

Bericht door speedyhiney » zo aug 21, 2005 9:13 pm

Mijn ervaring met aankopen uit amerika:

Koop je een kant en klaar produkt en laat je dit invoeren (via Schiphol/Rotterdam) dan moet je boven een drempel invoerheffing betalen.

Koop je een komplete fiets en je vliegt terug en de douane vraagt je of je die fiets al in Europa hebt gekocht, moet je dit ook kunnen aantonen met aankoopbewijzen. Kun je dit niet, en je loopt via de deur "nothing to declare" dan loop je het risico op een boete en naheffing van invoerrechten.
Mijn ervaring is dat ze wat dat betreft in Düsseldorf een stuk makkelijker zijn dan op Schiphol.

Koop je een sparepart en je laat dit opsturen als "sparepart" dan krijg je een aanslag invoerrechten, die vervalt op het moment dat je een gelijke sparepart retour stuurt naar amerika. Laat je het onderdeel uit amerika opsturen als "non-refundable sparepart" dan hoef je zelfs geen invoerrechten en geen BTW te betalen. Kwestie van goed regelen met de leverancier zou ik zeggen.

Ik heb veel met spareparts en dergelijke uit de hele wereld gewerkt en we hebben het altijd zo gedaan. Behalve met India, daar moet je over ALLE uitvoer en ALLE invoer altijd 25% belasting betalen (In india). Maar er zijn geen webshops bekend uit India bij mij...

Enduro

Bericht door Enduro » ma aug 22, 2005 12:06 pm

Hallo,

Als ik een nieuw frame bestel in de VS voor 800 dollar (=650 euro), wat voor prijs kan ik dan verwachten dat ik in totaal moet betalen?

Alvast bedankt.

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo okt 05, 2005 11:31 pm

Normaal gesproken is de prijs in $ euros als ie hier is, 800 dus. Staat ergens in een post van BP Bram en die ervaring heb ik ook.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr aug 04, 2006 9:07 pm

speedyhiney schreef:Maar er zijn geen webshops bekend uit India bij mij...
mmm, gat in de markt misschien??

ik wilde een terrible one opgebouwd uit de states laten komen.. fiets kost daar compleet 850 dollar.
incl shipping, inklaring, btw en transportkosten in nl kom je op ongeveer 1150 euro uit..
nog altijd iets minder dan hier in nl..

maar t blijft een gok.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr dec 08, 2006 12:22 am

hoe zit t als je uit frankrijk, of engeland, iets naar nederland verstuurd... per vliegtuig... geen btw te betalen, alleen vervoer toch?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr dec 08, 2006 8:27 am

Sir Gonz Lays schreef:hoe zit t als je uit frankrijk, of engeland, iets naar nederland verstuurd... per vliegtuig... geen btw te betalen, alleen vervoer toch?
Binnen EU betaal je geen invoer of BTW extra idd... je betaalt normaliter wel gewoon de BTW in het betreffende land.

Gène

Bericht door Gène » di jan 06, 2009 6:00 pm

Megadrop kick,

Inklaringskosten, weet iemand of er in 2009 nog iets is veranderd, die regelgeving vind ik namelijk erg ondoorzichtelijk en volgens mij is het af en toe zelfs natte vinger werk van de Duane. Ik vraag dit omdat ik net een Chris King achternaaf heb besteld bij Aspire velotech. $330 wat ongeveer €250,- op dit moment is (volgens Paypal). Nu heb ik ook wel eens gehoord dat Aspire haar pakjes als cadeau verzend, maar misschien is dit ook een broodje aap verhaal.

Alvast bedankt!

Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo jan 07, 2009 8:42 am

van wat ik weet, willen de leveringen van Aspire nog wel eens de dans ontspringen m.b.t. de inklarings kosten & BTW, maar dan moet inderdaad de zending als Gift of promotie materiaal aangegeven staan.

Voor de veranderingen 2009 is mij nog niks bekend, dus gewoon de standaard..

19% BTW en +/- 4,5% inklarings kosten + de verzendkosten die de vervoersmaatschappij rekend..

Brum.

Bericht door Brum. » wo jan 07, 2009 11:12 am

Ik denk dat Gene doelt dat de vrijstelling voor aanslagvrij invoeren omhoog is gegaan. Tenminste, dit heb ik ook al vaker gehoord dat het begin 2009 naar E200 oid opgehoogd zou worden... Of dit echter ook zo is???

Gift ed doet niets af aan invoerrechten, dát is broodje aap. Je moet gewoon geluk hebben, met de grote vervoerders kom je er zowieso niet onderuit, tenzij je niet gecontroleerd word en je de aangegeven waarde flink verlaagd.

Maar het blijft zoals gezegd natte vinger werk, de regels worden niet 1:1 elke keer nageleefd, wat vaak in ons voordeel is :)

Vandaag ook een pakketje uit USA gekregen (2 dagen verzending) met UPS, €9 invoerrechten op een pakket van €89 (gratis verzenden). Waarde ed zijn gewoon ingevuld as is. Ik vind het goed...

Gène

Bericht door Gène » wo jan 07, 2009 11:22 am

@ Brum: dat heb ik ook gehoord, maar het blijft wazig.

Ik heb trouwens de verzending gewoon via USPS (ow jeee hoor ik nu iemand denken) laten gaan, het heeft voor mij geen grote haast. Levertijd zou normaal gesproken rond de 10 dagen zijn.

De invoerrechten die je normaal gesproken moet betalen 8), is dat over het bedrag in euro's of dollars? Ik neem aan dat dit gewoon wordt omgerekend voordat er invoerrechten over betaald worden, of is dat is niet zo?

Hmm, ik ben benieuwd, hoe lang het gaat duren en wat ik uiteindelijk moet betalen.

mzzl
Gène

MarinTi

Bericht door MarinTi » vr jan 16, 2009 8:09 am

Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)
Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen.
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen.

Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

http://www.douane.nl/particulier/intern ... .html#P0_0

Gène

Bericht door Gène » ma jan 19, 2009 5:02 pm

De (goede :angelnot: ) mannen van Aspire hadden op de doos een bedrag van $27,- gezet. Geniaal natuurlijk, want de inklaringskosten + btw waren €0,00 Uiteraard heb ik maar even een bedankt-mailtje gestuurd. Scheelde me mooi zo'n €60,-

mzzl
Gène

DYNO

Bericht door DYNO » za sep 04, 2010 4:08 pm

ik heb ook verschillende dingen bestelt op ebay maar er is geen peil op te trekken wanneer ze wel of niet extra kosten berekenen bij de douane
laatste keer een gebriukt DH frame iut canada laten komen en die gast had er op gezet dat het een reparatie voor garantie was en ik heb de douane ook niks hoeven te betalen

Plaats reactie