NEDERLANDS, INTERPUNCTIE, FORMULERING e.d.

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Gesloten
N I E L S
NEDERLANDS, INTERPUNCTIE, FORMULERING e.d.

Bericht door N I E L S » di okt 25, 2005 2:23 pm

Ik word er gek van. Van iedereen die weigert komma"s en punten te gebruiken of zinnen in de meest rare en onduidelijke constructies maakt.
Of volledigheid; mensen die iets willen of verkopen kortaf met 1 of een aantal woorden terugmailen. Het is gewoon zo ongelofelijk inefficiënt.

Ik begrijp het wel dat je misschien niet zo best Nederlands kan lezen en schrijven of als je dyslectisch bent maar als je gewoon je eigen posts niet eens naleest of je best doet om het leesbaar te maken, dan....dan....

Aargh! >:( >:( >:(

Nederlanders zelf ook maar integreren!

(schrijf en typfouten voorbehouden, Microsoft Word aansprakelijk voor de nog resterende typfouten)

didadunlop

Re:NEDERLANDS, INTERPUNCTIE e.d.

Bericht door didadunlop » di okt 25, 2005 2:32 pm

Ik ben het roerend met je eens.

Ik zie ook voortdurend spelfouten, slechte zinsopbouw, niet bestaande woorden/afkortingen, spreektaal etc etc op het internet. Het is waar dat sommigen dit gewoon niet kunnen ivm met dyslexie etc. Maar voor veel mensen is het gewoon een vorm van luiheid. Waar ik mezelf ook niet van vrijpleit.

En inderdaad kweek je er veel onduidelijkheid mee. Maar dat is misschien ook wel de bedoeling. Je zal maar eens goed worden begrepen op het internet.:)

Mathijs

Bericht door Mathijs » di okt 25, 2005 7:31 pm

Tja, een foutje hier en daar overkomt iedereen wel eens. Het is hier ook een informeel forum, dus om allemaal in zakelijke stijl en correct nederlansch te typen is beetje overbodig IMHO (= In My Humble Opinion, sorry geen correcte nederlandse afkorting).

Maar waar ik inderdaad ook slecht tegen kan is de "breezer-taal" die je ook vaak tegenkomt.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di okt 25, 2005 7:53 pm

Ik ben het volledig met jullie eens. Maar dit wordt weer een discussie zonder eind.

Mathijs

Bericht door Mathijs » di okt 25, 2005 8:48 pm

Dat klopt! Dit gaat weer eindeloos voortduren. Maar dat is wel leuk, het is toch herfstvakantie...

N I E L S

Bericht door N I E L S » di okt 25, 2005 9:07 pm

Dit heeft helemaal niets te maken met formeel zijn of wat dan ook, dit heeft te maken met je inzet / wil om je zo goed mogelijk duidelijk te maken aan anderen.

Als iemand hier iets zoekt of een probleem heeft moet degene die iets wil aanbieden of een probleem wil verhelpen gewoon vragen naar dingen die niet meer dan logisch nodig zijn om het probleem op te lossen. Op het mountainbike.nl forum zie je het ook veel:
Ik heb een vork en hij lekt, wat nu?
Ik denk dat ik dat soort reacties of posts maar gewoon ga negeren...

Goed voorbeeld:
ik heb een hardtail xc frame kan ik nu zonder problemen een verende vork in zetten??

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » di okt 25, 2005 9:09 pm

Mathijs schreef:
Dat klopt! Dit gaat weer eindeloos voortduren. Maar dat is wel leuk, het is toch herfstvakantie...

was het maar zo..die van mij is al weer afgelopen..

kooz

N I E L S

Re:NEDERLANDS, INTERPUNCTIE, FORMULERING e.d.

Bericht door N I E L S » di okt 25, 2005 9:34 pm

Ohja, ik weet niet hoe ik een ander vervelend fenomeen zal noemen maar laat ik het maar even "verkeerd forumgebruik" noemen. Gewoon 3x zoeken naar een DH frame en het ook nog eens in het "Te Koop" posten terwijl je nog niet eens weet wat het is en wat het kost!
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat soort mensen meer dan 2 posts hebben gelezen op dit forum.

Ik weet het, ik KLAAG. Maar het is een klaagbaak en vandaag ben ik erg klagend!

Segunda2

Bericht door Segunda2 » di okt 25, 2005 10:38 pm

Duckrip schreef:
Ohja, ik weet niet hoe ik een ander vervelend fenomeen zal noemen maar laat ik het maar even "verkeerd forumgebruik" noemen. Gewoon 3x zoeken naar een DH frame en het ook nog eens in het "Te Koop" posten terwijl je nog niet eens weet wat het is en wat het kost!
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat soort mensen meer dan 2 posts hebben gelezen op dit forum.

Moah, als ik las hoeveel mailtjes jij al van die Limp gast hebt gehad bijvoorbeeld.... :-[
Ik zou m"n geduld denk ik ook wel een keer verliezen :?

lc4

Bericht door lc4 » wo okt 26, 2005 7:50 am

Duckrip schreef:

Heb je al eens gekeken naar het profiel van de btreffende forumgebruiker? Zegt voldoende lijkt mij...

de premier
Contacteer:

Bericht door de premier » wo okt 26, 2005 10:09 am

het is gewoon niet meer normaal. ik snap trouwens niet waarom iedereen zo"n schrijftaal gebruikt. Wat is er mis met normaal taalgebruik? Nog 10 jaar en niemand kan nog Algemeen Nederlands schrijven, om nog maar te zwijgen van praten. Misselijk word ik ervan >:(

Sven

Bericht door Sven » wo okt 26, 2005 10:12 am

Er wordt ook steeds meer gehamerd op het ABN.
Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als jullie topics melden aan de moderators als er slecht Nederlands wordt gebruikt.

Klagen hierover haalt weinig uit, gericht aangeven helpt ons meer om het voor jullie leefbaar te houden!!

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo okt 26, 2005 10:17 am

[quote="D"n Helle"]
Er wordt ook steeds meer gehamerd op het ABN.
Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als jullie topics melden aan de moderators als er slecht Nederlands wordt gebruikt.

Klagen hierover haalt weinig uit, gericht aangeven helpt ons meer om het voor jullie leefbaar te houden!!
[/quote]

Thanks! Ik zag je al flink aan het moderaten ;)

Meldknop? Ik denk dat 60% niet eens weet wat het is en wanneer je hem gebruiken moet.
Maar inderdaad, beter melden dan enkel klagen natuurlijk.

Sven

Bericht door Sven » wo okt 26, 2005 12:02 pm

Dit vind ik een goed relaas om dit topic te sluiten, dus voortaan even melden aub.

Gesloten