Bike-Side.com

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Struik
Berichten:362
Lid geworden op:di nov 01, 2005 5:01 pm
Locatie:Malden
Bike-Side.com

Bericht door Struik » ma sep 04, 2006 11:58 am

Op 7 april een bestelling gedaan voor een Giro Madmax helm.
Het geld meteen overgemaakt, niks aan het handje dacht ik.

Na een weekje of 4 gewacht te hebben, toch maar een telefoontje naar duitsland gepleegd:
De helm bleek niet meer leverbaar en of ik niet een Remidie wilde hebben i.p.v. de Madmax. Dit wilde ik niet en ik vroeg of ze mijn geld terug wilden storten. Prima geen probleem zeiden ze.

Na een weekje of 2 nog steeds geen geld terug gezien (105 euro)
en weer gebeld met de vraag waar het geld bleef.
Antwoord: sorry sorry we zijn het vergeten. het geld wordt meteen overgemaakt.

Weekje of 4 later: nog steeds geen geld.

Volgende (bluf)mail gestuurd:

Sehr geehrte Damen und Herren,

ich habe am 07-06-05 meinen Auftrag 1102 ei Ihnen ordnungsgemaess und rechtskraeftig storniert.
Obwohl mein deutscher Agent schon mehrmals bei Ihnen angerufen hat, weil Sie das von mir ueberwiesene Geld fuer den
stornierten Auftrag nicht zurueck gebucht haben, warte ich noch immer auf
die 105.5 Eur. Da ich Ihre Ignoranz nicht mehr akzeptabel finde, stelle ich Ihnen ein letztes Ultimatum. Wenn bis zum 14. Juli der schuldige Betrag von 105.5 Eur
nicht auf das Konto********* (SWIFT/IBAN nummer) ueberwiesen wurde, sehe ich mich gezwungen folgende Massnahmen zu treffen:
- Ich werde einen Anwalt ueber meinen deutschen Agenten einschalten
- Ich werde den deutschen Verbraucherschutz informieren
- Ich werde einen 'Rundbrief' an die niederlaendischen Mountainbike
Verbaende schicken. Hier werden regelmaessig
schwarze Schafe im E-commerce publiziert.


Resultaat: nog steeds niks gehoord van die ********
vanaf vandaag krijgen ze elke dag een mail van me dat ik het geld terug wil hebben. :evil:
Edit : taalgebruikt wat aangepast :angelnot:

Jumping Hansje
Berichten:1312
Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm

Bericht door Jumping Hansje » di sep 05, 2006 11:27 am

Mocht het probleem niet naar tevredenheid worden opgelost dan kun je ze nog een mail sturen waarin je ze nog 1 kans geeft, wel een einddatum noemen wanneer het geregeld moet zijn.
Als dit dan na deze datum nog geen effect heeft gehad geef je ze nog een keer de kans met als mededeling, dat als het nu niet naar tevredenheid geregeld wordt, je de macht van het internet zult gebruiken.
Met andere woorden dat je van bovenstaande melding zult maken op diverse bike site's en forums.
Meestal zijn internet winkels hier nog wel gevoelig voor.

Succes.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Struik
Berichten:362
Lid geworden op:di nov 01, 2005 5:01 pm
Locatie:Malden

Bericht door Struik » di sep 05, 2006 9:29 pm

een uiterste datum heb ik ze al geven. helaas geen antoord van hun gehad.

de mailtje´s die ik hun stuur zullen kort zijn:

ik krijg nog geld van jullie wegens niet een nagekomen levering, dit is mijn order nummer en oja jullie staan nu bij diverse grote nederlandse mtb site's bekend als oplichters.

deze mail krijgen ze elke dag, ik hoop dat ze er een keer genoeg van krijgen. :D

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » wo sep 06, 2006 10:24 am

Mails zullen ze weinig doen. Eenmaal jouw mailadres in hun Spamfilter knallen en Struik is out of business.

Bellen, bellen, bellen, en ook de kosten voor buitenland bellen in rekening brengen. Duitsland zit op € 0,0745 dus reken je kosten uit.

En gewoon bluffen via de telefoon. Nogmaals: mail zal hun weinig pijn doen.

Plaats reactie