tnt- post pakket 'service'

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

MRTNdR

Bericht door MRTNdR » di jan 18, 2011 10:08 pm

Na het lezen van dit topic kreeg ik ook twijfels, maar ik heb vorige week mijn frame ontvangen via een standaard verzending met TNT. De verkoper melde wel wat moeilijke gezichten bij het aanbieden, maar uiteindelijk ging'ie gewoon op de post. Ben benieuwd naar andere ervaringen.

willem12

Bericht door willem12 » wo jan 19, 2011 9:34 am

staalmans schreef:Weet je hoe ontzettend vervelend het is om een briefje in de bus te vinden met 'U was niet thuis, uw pakket kan afgehaald worden op [pakketdienstvestiging ergens op een industrieterrein 10 km verderop]...'?
Deden ze dat maar. Ik vind het perfect om iets verderop af te halen op de tijd dat het mij uitkomt. Je gaat onwillekeurig toch bij de deurbel hangen als er een frame of vork met een pakketdienst aan komt. Het is puur logistiek en marktwerking; ze moeten allemaal goedkoper en dus concentreren ze zich op de meest voorkomende pakketmaat en optimaliseren daar bedrijf op. Totdat de wal het schip keert en we weer verzamelpunten krijgen, voor de ouderen onder ons bekend als postkantoor. Maar momenteel zitten we in de spiraal omlaag; bij mij werd gisteren uit de kofferbak van een Opel kadett in 1 zending afgeleverd: 1 voorvork (BikeMailOrder.DE 20-12-2010), 1 Jack (ChainReactieonCycles 8-1-2011) en 1 Wehkamp pakje (18-1-2011). Op zich een aardige man, maar ik kan me niet aan het idee ontrekken dat hij aan persoonlijke logistieke optimalisatie doet :( en pakjes meenemen is er niet bij natuurlijk.

Voor Marten, JJ en co, met kleine bedrijfjes, zal je toch een relatie op moeten bouwen met lokaal verzamelpunt want hele biz model hangt ervan af...
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo jan 19, 2011 2:25 pm

Vandaag spullen bij GLS op mogen halen op een bedrijventerrein aan de rand van de stad; had ook nogmaals laten kunnen brengen, maar dan zit ik weer ongeduldig te wachten totdat ze aanbellen... Moest het pakket wel binnen 5 werkdagen ophalen, anders werd het teruggestuurd!

Vorige week DHL aan de deur gehad toen ik niet thuis was. Briefje in de bus dat ze het de volgende dag nogmaals zouden proberen, en dat ik het pakket anders bij hen in ZWOLLE (is f#cking 100km naar het zuiden) op mocht komen halen... Gelukkig belden ze mij 's middags ofdat ik op dat moment wel thuis was en de chauffeur alsnog binnen een kwartier het pakket kon komen afleveren!

Zo zie je maar, service staat of valt met degenen waar je direct mee te maken hebt (chauffeur, logistiek planner) ;)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

sunn

Bericht door sunn » do jan 20, 2011 9:42 pm

Ik wilde vandaag een frame versturen naar Duitsland. De doos was 110x80x20cm en is dus geweigerd bij de tnt post. Daarna contact opgenomen met UPS. Hier kost het verzenden 63 euro. Via DHL nederland kost het versturen via de lucht 300 euro en via de weg zou het minder zijn, maar hoeveel precies konden ze niet zeggen. Ik heb het pakket toen via de Deutsche Post verstuurd. Dit koste mij 27 euro. Moet je het wel in Duitsland op de post doen. Dit kan bij elk Deutsch Post filiaal onder de noemer Spergut.

Quaderform: max. Länge 200 cm, max. Gurtmaß (= Länge plus 2x Breite plus 2x Höhe) 360 cm.
Rollenform: max. Länge 200 cm, max. Ø 60 cm, Länge plus gemessener Umfang zusammen max. 360 cm

Het pakket mag maximaal 31,5 kg wegen en dan kost het 20 euro bovenop de standaard pakketprijs van 6,90 euro. Het wordt dan gewoon via DHL duitsland verstuurd. Dus woon je bij de Duitse grens dan is dit een goed alternatief.

Plaats reactie