Re:K***t Wielrenners

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma apr 04, 2005 5:33 pm

ooit een Groep Streeters door de stad zien fietsen :-X

Ben zelf geen haar beter als de RaceNeten, dus respect :-*
En voor de mensen die lopen te zeiken dat ze op de weg fietsen en dat het kut is, Kijk eerst in de spiegel en vorm dan je mening of zeg dan gewoon niks ;)

Greetz S.

El Florio

Bericht door El Florio » wo apr 06, 2005 12:45 pm

In Nederland mag het niet, bij ons in België wel.
Vanaf 15 wielrenners, mag je op de rijweg rijden. Een stuk veiliger in mijn ogen. Je bent in groep en je wordt beter gezien zonder dat je de andere fietsers hindert.

Nadeeltje, het is al vaker gebeurd dat een automobilist geen geduld heeft en probeert in te halen. Het is ook al gebeurd dat zo"n randdebiel de afstand verkeerd inschat, het niet haalt voor de tegenligger en dan besluit om even in het groepje te rammen. Dat is pas een situatie.

Zand er over

Bericht door Zand er over » do apr 07, 2005 10:24 pm

Daar waar het kan rij ik altijd op de weg wanneer ik in een groep race.

Het is gewoon stukken veiliger om op de weg te rijden.

Wanneer er hard gekoerst wordt ontstaan de gevaren meestal. Rotondes worden tegengesteld genomen en er wordt door rood licht gereden om maar bij te blijven.

Maar dat gezeik op dit forum over die racefietsers moet maar eens afgelopen zijn lijkt mij...

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » vr apr 08, 2005 6:48 am

Zand er over schreef:
Wanneer er hard gekoerst wordt ontstaan de gevaren meestal. Rotondes worden tegengesteld genomen en er wordt door rood licht gereden om maar bij te blijven.

Als je dat doet ben je gewoon niet goedwijs, wacht maar tot je een keer uit het wiel word gereden door een auto van rechts..... idem voor het tegengesteld nemen van rotonde"s.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » vr apr 08, 2005 6:50 am

ik ben het volledig eens met crash :d
in antwerpe doen we ook zowa ons goesting , rijde doort rood race tusse auto"s en op drukke winkelstrate enzo :)
en we rijde vooral waar het nie mag :d
en eigelijk moet da zo :)

DESL

Bericht door DESL » vr apr 08, 2005 11:14 am

El Florio schreef:
Vanaf 15 wielrenners, mag je op de rijweg rijden. Een stuk veiliger in mijn ogen. Je bent in groep en je wordt beter gezien zonder dat je de andere fietsers hindert.

Nadeeltje, het is al vaker gebeurd dat een automobilist geen geduld heeft en probeert in te halen. Het is ook al gebeurd dat zo"n randdebiel de afstand verkeerd inschat, het niet haalt voor de tegenligger en dan besluit om even in het groepje te rammen. Dat is pas een situatie.

Mogen 15 freeriders en streeters dit dan ook, dacht "t niet ! ;)

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » vr apr 08, 2005 12:05 pm

is wel groot verschil tussen 15 streeters/freeriders en 15 wielrenners. De 1e groep gaat 15km/h en de 2e rond de 40 als ze een beetje doorrijden. Dan gaat groepje 2 toch beter op in t verkeer ;)

Crash

Bericht door Crash » vr apr 08, 2005 6:43 pm

bwaaa nu zeg je wa maat als ik naar mn werk rijd op mn dual rijd ik geen 15 kmh
denk in zun 42 /11 en dan kom ik nog te kort !

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » vr apr 08, 2005 7:41 pm

Ghostdog - X schreef:
is wel groot verschil tussen 15 streeters/freeriders en 15 wielrenners. De 1e groep gaat 15km/h en de 2e rond de 40 als ze een beetje doorrijden.

40 is toch niet zo hard...

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr apr 08, 2005 8:37 pm

ligt eraan over welke afstand :)

Maar iedereen maakt zich toch wel eens schuldig aan een overtreding in t verkeer?

De een alleen wat meer als de ander ;D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr apr 08, 2005 8:58 pm

Peter V schreef:
Daarnaast rijd je sneller dan een trekker dus aan de snelheid kan het ook niet liggen.

Dat lieg je!!!!!

Jij rijdt geen 50,5 km/h gemiddeld, dus aan de snelheid ligt het wel.

Deze daarentegen haalt dat wel;
http://www.fendt.com/seiten/Schlepper/900_en.htm

dusssss©

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » za apr 09, 2005 10:34 am

BOSS schreef:
[
Peter V schreef:
Daarnaast rijd je sneller dan een trekker dus aan de snelheid kan het ook niet liggen.

Dat lieg je!!!!!

dusssss©

Zoek dan ook goed, zijn er ook wel die harder dan dat gaan.

Peter V

Bericht door Peter V » za apr 09, 2005 10:43 am

BOSS schreef: [
Peter V schreef: Daarnaast rijd je sneller dan een trekker dus aan de snelheid kan het ook niet liggen.
Dat lieg je!!!!!

dusssss©
Heb jij wel eens een racefiets met dit er achter gezien? Trekkers vast wel:
http://www.houbraken.nl/Images/Pic_larg ... ank_02.jpg

En een trekker die 50 km gem rijd moet ik nog tegen gekomen. (en mij zelf ook die dat rijdt)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za apr 09, 2005 12:42 pm

Deze haalt rond de 70...

Afbeelding

En zo zijn er wel meer tegenwoordig..

Brum.

Bericht door Brum. » ma apr 11, 2005 11:41 am

Nieuwe Varios gaan na een kleine modificatie aan de begrenzing over de 70. Maar weinig boeren die met zo"n ding rondrijden, enkel loonbedrijven zullen deze monsters hebben. Meeste tractors mogen blij zijn als ze 50 halen.

Bikepatch

Bericht door Bikepatch » do apr 14, 2005 1:34 pm

Conclusie: Met brede banden door de modder raggen is o.k, met smalle banden en geschoren benen over de weg niet! Dit is en blijft een MOUNTAINBIKE-forum, de rest is minder cool dan wij (anders zaten we wel op hun forum...)

tank24

Bericht door tank24 » za apr 23, 2005 11:14 am

Bikepatch schreef:
Conclusie: Met brede banden door de modder raggen is o.k, met smalle banden en geschoren benen over de weg niet! Dit is en blijft een MOUNTAINBIKE-forum, de rest is minder cool dan wij (anders zaten we wel op hun forum...)

respect

Exar

Bericht door Exar » di apr 26, 2005 2:48 pm

Als jij denkt dat je de bom bent, dan ben ik een Japanse stad... boem! Lang over nagedacht of wat?

KoeniE

Bericht door KoeniE » za apr 30, 2005 9:54 am

Bikepatch schreef:

NOTE: Als je zo doet op dit forum ben je vanzelf ook niet meer welkom!

Fry

Bericht door Fry » za apr 30, 2005 4:35 pm

JJ schreef:
Deze haalt rond de 70...

Afbeelding

eigenlijk haalt die stiekem meer dan 80 en dit al een tijdje zelfs in vergelijking met de Fendts.

Ninko

Bericht door Ninko » ma mei 02, 2005 3:05 pm

tsjah... weet niet of dat het nou wel of niet asosiaal is...
Iedereen houd zich weleens niet helemaal aan de regeletjes... als ik op m"n mtb door de stad rag dan zijn er maar weinig regels waar ik me wel aan houd!!!
Het zelfde als je met een groep wielrenners bent... op een fietspad is dat gewoon klote en veel te lastig met slechte fiets paden (gaten in de weg etc etc). en plotselinge paaltjes voor je neus!!Dan kun je beter over de weg biken, dat er dan af en toe een automobilist zich loopt te ergeren is dan zijn probleem hoor!!

Ninko

michel2

Bericht door michel2 » ma mei 02, 2005 8:59 pm

ik begrijp best dat dit tegen dovemans oren is maar ik probeer het dan toch.
dat genuezel hier boven is wederom typisch nederlands kort door de bocht denken,eerst ik en daarna....moet een andre maar weten.alleen maar onthouden wanneer je voorrang hebt en waar je recht op hebt, lekker over de zeik gaan als je niet langs die fietsers kunt en flink gas geven, of autos er niet door laten omdat je geen zin hebt om even achter elkaar te fietsen.dit soort gedrag is leuk als je in de oral woont maar hier in nederland is het gewoon simpel weg te druk om je eigen gaan te gaan.

dus ik zeg gewoon ruistig ademen als het mis gaat en opletten, gvd!!

P.s. boeren die praten over gas geven moeten terug naar een trap tractor!of een siku ;D

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma mei 02, 2005 9:05 pm

El Florio schreef:

als je met meer dan 25 man op de baan rijd als groep
is men normaal verplicht om achteraan een wagen te laten rijden met bord erop van wielrenners

tribal198

Bericht door tribal198 » wo mei 11, 2005 10:33 am

Als mototrrijder gedraag ik mij ook wel es nie op de weg(rij ook wel es te hard,neem bochten plat en vlieg ook wel iets te hard de bebouwde kom in),alleen het verschil is: ik probeer geen gevaarlijke situaties te creeren.wielrenners en met name in een groep gaan vaak met 4/5 man naast elkaar rijden en er er word totaal niet omgekeken en het zwabbert over de weg.vaak bij een mooi geasfalteerde weg is het vooral ogen los en renners in de gaten houden.
Dus heren wielrenners,voordat je de weg opvliegt ff kijken wat de situatie is,verder no problem

Charmin

Bericht door Charmin » wo jun 15, 2005 12:58 pm

....als prive,- directie,- en taxi chuaffeur zeg ik alle gemotoriseerde bestuurders willen aanraden gewoon door te rijden en die fietser en voetgangers gewoon voor te laten. Die gast aanrijden hou je het verkeer alleen maar op, met ergenis van de rest. Trust me I like to roadkill a few myself every day, but I;m driving the company"s car, its their lucky day

Plaats reactie