Consumentenervaringen
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
Hey Pieter,Pieter en zijn V10 schreef:Haha
Jou persoon in kwestie belde dus zelf, dat is helemaal leuk.
Vaak merk je wel aan de berichten al dat het niks word. Toch jammer van de tijd die je erin stopt..
Btw Niels heb je de Mpire verkocht?
Ja, die tijd is soms wel eens zonde als je bedenkt dat sommige mensen alleen maar -40% denken maar wel 20x bellen...
Nee nog niet. Ik zit er over te denken om hem op te bouwen en dan pas te verkopen maar dan levert ie altijd minder op. Ik wil hem wegdoen voor wat ik er voor heb neergelegd in totaal dus echt duur is ie niet.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
- Pieter en zijn V10
Hey Niels
Voor mensen die een low budget dh bak willen is de bike ideaal. Wat wel zo is, is dat het frame nog niet getest is. Ik heb het frame bekeken en het ziet er heel goed uit!! Maar toch zeker weten doe je het niet, maar ja daar is de prijs dan ook naar..
Al op de duitse ebay gezet??
succes met de verkoop
Pieter
Voor mensen die een low budget dh bak willen is de bike ideaal. Wat wel zo is, is dat het frame nog niet getest is. Ik heb het frame bekeken en het ziet er heel goed uit!! Maar toch zeker weten doe je het niet, maar ja daar is de prijs dan ook naar..
Al op de duitse ebay gezet??
succes met de verkoop
Pieter
Pieter en zijn V10 schreef:Nou ook heel leuk wil je een bike verkopen,
zet iemand neer voor 600 euro wil ik hem wel kopen. Dus ik zeg akkoord vervolgens bericht gestuurd, 2 dagen niks gehoord dus nog mail gestuurd van nou dit vind ik niet netjes en dergelijke..
Stuurt die dit terug:: ik moet toch geen fiets kopen!
ik wil het wel maar u woont in nederland
Zeg dan ook niet dat je hem wilt kopen!!!
Soms word je er wel een beetje moe van...
Maar goed ik zal mijn zeurmode weer uitzetten...
Pieter
Ik snap presies wat je bedoeld maar je moet ook begrijpen dat die gene (ik doe dit dus ook vaak) mischien wel op 25 verschillende bikes heeft gereageerd ,gewoon voor het geval dat . En dan weet je gewoon niet meer bij wie en hoeveel je had geboden , laat staan ff melden dat je hem niet meer koopt . Nou is 25 mischien wat overdreven maar toen ik pas geleden een niewe bike zocht had ik tog zeker 10/12 bikes op het oog ,onderandere een aanbieding van de befaamde mathias

Je hebt mensen en je hebt potloden........
Als iemand zegt dat ie hem wil nemen voor 600 (voorbeeld) dan moet ie hem nemen ook. Je moet niet tegen 3 of meer mensen zeggen, voor ... euro neem ik hem want dan heb je er dus een hoop die gaan zitten peinzen en denken er vanaf te zijn misschien. Uiteindelijk laten ze hun prijs zakken maar dan doe je het toch niet. Tja, daar worden mensen wel moe en geirriteerd van natuurlijk. Je woord is je woord en als je je daaraan niet houdt hoef ik geen zaken met iemand te doen.enpro schreef:
Ik snap presies wat je bedoeld maar je moet ook begrijpen dat die gene (ik doe dit dus ook vaak) mischien wel op 25 verschillende bikes heeft gereageerd ,gewoon voor het geval dat . En dan weet je gewoon niet meer bij wie en hoeveel je had geboden , laat staan ff melden dat je hem niet meer koopt . Nou is 25 mischien wat overdreven maar toen ik pas geleden een niewe bike zocht had ik tog zeker 10/12 bikes op het oog ,onderandere een aanbieding van de befaamde mathias
Zelfde verhaal met die gasten die niet eens meer wisten waarvoor ze mailden. Voor die paarse kattenbak natuurlijk!
Helemaal met Niels eens...
Het is hetzelfde als op ebay... je doet een bod, prima. Maar als je wint zul je hem toch echt moeten kopen (zo zou het toch moeten zijn en is het toch bedoeld)
Het getuigt van onbetrouwbaar en onvolwassen gedrag als je op meerdere bikes biedt zonder dat je voor de consequenties op wilt draaien..
Dat opportunistische gedrag altijd
Het is hetzelfde als op ebay... je doet een bod, prima. Maar als je wint zul je hem toch echt moeten kopen (zo zou het toch moeten zijn en is het toch bedoeld)
Het getuigt van onbetrouwbaar en onvolwassen gedrag als je op meerdere bikes biedt zonder dat je voor de consequenties op wilt draaien..

Ik bedoel reageren zo van: wat kost ie ? bla bla bla . Niet van ik neem hem . En als je erbij zegt ik denk het wel is dat dan ook verkeerd . Ik bedoel je wil tog ook niet dat ie aan je neus voorbij gaat ? En je hebt ook van die mensen die zeuren dan van: wil je hem nu of niet ? en dan zeg ik vaak : ik denk het wel (voor de zekerheid). Dat is dus niet dat ik hem zeker wil tog ?
En als ik dan een beter aanbieding tegenkom ga ik echt niet denken: jah nu denkt die andere dat ik zijn fiets ga kopen dus ik laat die mooie aanbieding maar gaan. er zijn 2 kanten aan dit verhaal dat wou ik alleen ff duidelijk maken.
En als ik dan een beter aanbieding tegenkom ga ik echt niet denken: jah nu denkt die andere dat ik zijn fiets ga kopen dus ik laat die mooie aanbieding maar gaan. er zijn 2 kanten aan dit verhaal dat wou ik alleen ff duidelijk maken.
Ja, dat begrijp ik wel en met informeren is ook niets mis natuurlijk maar met loze beloftes en afspraken wel. Eens een keer gehad dat iemand een fiets kwam halen maar met een andere vork, nou best dus ik monteer die andere vork en hij laat me gewoon 3 uur wachten en mailt dan dat ie niet komt. Tja, dan ben je echt een ***.
Bijna hetzelfde ook een keer gehad voor een andere spelcomputer. Iemand belt me en zegt dat ze hem zo komt halen met haar zoontje. Dus ik wachten...2 uur later nog niemand en ze woont hier 7 km vandaan. Tja, ik bellen dus maar neemt niemand op. Twee dagen later belt diegene me weer maar ze had niet door dat ze me weer belde. Dus ze informeert gewoon naar het ding. En ik was natuurlijk stomverbaasd en begreep niet waarom ze nou niet gebeld had of gekomen was. Kennelijk schaamde ze zich nogal want toen ik vroeg waarom ze niet gekomen was 2 dagen terug hing ze weer op. Zonder reden niks, wat een doos! Als je van een verkoper onnodig tijd verspilt omdat je:
1
Niet weet wat je precies hebben moet (verkoop maar eens een 1.5 vork of steekasnaaf, weet je wat ik bedoel). Je moet eerst iemand de hele standaard gaan uitleggen voordat ie interesse heeft. Informeer eerst eens of je iets wilt hebben en wat je precies wilt hebben. Verdoe je eigen tijd maar niet die van een ander door te zeggen dat je iets hebben moet maar uiteindelijk een ander ding hebben moet.
2
Geen geld hebt of af wilt dingen tot een procent of 50 of meer. Opzich niet zo erg als je veel wilt afdingen maar wel als je aan blijft houden en dus tijd verspilt. Iemand dingde eerst af op een crank van 130 euro voor 5 euro. Maar ik hield aan en hij ook. Maar hij bleef wel bellen en SMSen tot een keer of 15. Tijdverspilling!
3
Gewoon iedereen platmailt met vragen als : Hoeveel kost ie en vertel eens wat meer en uiteindelijk toch nooit meer antwoordt.
Vervelend is ook dat ze liegen: mag niet van mijn ma, mijn auto is kapot, huishoudelijke problemen, belasting en dergelijke. Niet iedereen liegt maar bij sommige is het wel erg duidelijk lijkt wel.. Als iemand oprecht z'n excuses aanbiedt en met beleid een mail schrijft kan ik er nog wel wat mee.
Dat zijn wel de ergste groepen denk ik.
Vervelend aan verkopers is dat ze af en toe geergerd doen omdat ze bevooroordeelt over kopers raken. Kijken, kijken, niet kopen is daar een mooi voorbeeld van.
Zo, dat ook weer gehad.

Bijna hetzelfde ook een keer gehad voor een andere spelcomputer. Iemand belt me en zegt dat ze hem zo komt halen met haar zoontje. Dus ik wachten...2 uur later nog niemand en ze woont hier 7 km vandaan. Tja, ik bellen dus maar neemt niemand op. Twee dagen later belt diegene me weer maar ze had niet door dat ze me weer belde. Dus ze informeert gewoon naar het ding. En ik was natuurlijk stomverbaasd en begreep niet waarom ze nou niet gebeld had of gekomen was. Kennelijk schaamde ze zich nogal want toen ik vroeg waarom ze niet gekomen was 2 dagen terug hing ze weer op. Zonder reden niks, wat een doos! Als je van een verkoper onnodig tijd verspilt omdat je:
1
Niet weet wat je precies hebben moet (verkoop maar eens een 1.5 vork of steekasnaaf, weet je wat ik bedoel). Je moet eerst iemand de hele standaard gaan uitleggen voordat ie interesse heeft. Informeer eerst eens of je iets wilt hebben en wat je precies wilt hebben. Verdoe je eigen tijd maar niet die van een ander door te zeggen dat je iets hebben moet maar uiteindelijk een ander ding hebben moet.
2
Geen geld hebt of af wilt dingen tot een procent of 50 of meer. Opzich niet zo erg als je veel wilt afdingen maar wel als je aan blijft houden en dus tijd verspilt. Iemand dingde eerst af op een crank van 130 euro voor 5 euro. Maar ik hield aan en hij ook. Maar hij bleef wel bellen en SMSen tot een keer of 15. Tijdverspilling!
3
Gewoon iedereen platmailt met vragen als : Hoeveel kost ie en vertel eens wat meer en uiteindelijk toch nooit meer antwoordt.
Vervelend is ook dat ze liegen: mag niet van mijn ma, mijn auto is kapot, huishoudelijke problemen, belasting en dergelijke. Niet iedereen liegt maar bij sommige is het wel erg duidelijk lijkt wel.. Als iemand oprecht z'n excuses aanbiedt en met beleid een mail schrijft kan ik er nog wel wat mee.
Dat zijn wel de ergste groepen denk ik.
Vervelend aan verkopers is dat ze af en toe geergerd doen omdat ze bevooroordeelt over kopers raken. Kijken, kijken, niet kopen is daar een mooi voorbeeld van.
Zo, dat ook weer gehad.

Laatst gewijzigd door N I E L S op ma apr 10, 2006 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, helemaal gelijk heb je.
Trouwens, ook maar één keer op DP gezeik gehad in 2 jaar.
Probleem met een gast genaamd Bodjove, Chris heet ie.
Ik krijg nog 60 euro van hem maar hij neemt nooit op en lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Heel irritant.
Trouwens, ook maar één keer op DP gezeik gehad in 2 jaar.
Probleem met een gast genaamd Bodjove, Chris heet ie.
Ik krijg nog 60 euro van hem maar hij neemt nooit op en lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Heel irritant.
Jah ok dan ben ik denk ik niet zo netjes in het afhandelen van mn aanbieders
. Ik bedoel voor mij is de deal pas rond als ik mn adress gegevens en banknr en de hele zooi heb door gegeven en eerder is er voor mij nix zeker . En daar maak ik me persoonlijk niet zo druk om . Ik bedoel het blijft het anonieme internet waar gewoon 90% van de gbruikers schijt aan elkaar heeft en daar ben ik nog een lievertje tussen. En nu moet ik wel zeggen dat er bij bikers en bv in de instumentenhandel enzo (de minder grote hobby groepen zeg maar ) er eerlijker word gehandeld (over het algemeen) dan bij bv gsm of computer handel.
Dus met andere woorden : Dit is internet , liv with it .
Maar ik zal er volgende keer op letten

Dus met andere woorden : Dit is internet , liv with it .

Maar ik zal er volgende keer op letten

Ik weet niet waarvan je jezelf nu beschuldigt maar ik vind het niet zo vreemd als je iets verkoopt aan de eerste die het komt halen. Dat kun je gewoon zeggen aan degene die biedt. Als jij hemw ilt mag je hem voor 300 halen. Als dan iemand anders 320 heeft geboden mail je hem ook dat degene die hem het eerst komt halen hem hebben mag. Of je hebt geduld en kiest voor de hoogste bieder. Als je maar op een lij zit met jezelf en al je geinteresseerden.
Soms biedt iemand iets aan voor x euro en dan bied er iemand een bedrag, ik bied er overheen en alsnog verkoopt hij het aan de ander! Ik begrijp daar niets van tenzij hij het al afgesproken heeft natuurlijk. Zo doe ik het ook.
Op het moment dat degene met mij een mondelingen afspraak heeft van "Ik neem hem" dan is het gewoon verkocht en kun je 200 euro meer bieden maar verkoop ik hem jou niet meer. Mondelinge afspraken zijn gewoon geldig maar als iemand meer biedt dan iemand anders mag je hem natuurlijk wel aan diegene verkopen. Kun je toch gewoon vermelden in je mail? "Hij is de jouwe tenzij er iemand meer biedt". Kom je niet in de problemen.
Soms biedt iemand iets aan voor x euro en dan bied er iemand een bedrag, ik bied er overheen en alsnog verkoopt hij het aan de ander! Ik begrijp daar niets van tenzij hij het al afgesproken heeft natuurlijk. Zo doe ik het ook.
Op het moment dat degene met mij een mondelingen afspraak heeft van "Ik neem hem" dan is het gewoon verkocht en kun je 200 euro meer bieden maar verkoop ik hem jou niet meer. Mondelinge afspraken zijn gewoon geldig maar als iemand meer biedt dan iemand anders mag je hem natuurlijk wel aan diegene verkopen. Kun je toch gewoon vermelden in je mail? "Hij is de jouwe tenzij er iemand meer biedt". Kom je niet in de problemen.
Wat is daar zo raar aan? Ik vind dat heel gewoon.Steelboy schreef:Dat vind ik zo'n gezeik. '110' staat er dan in de advertentie. Roep je 100 euro (bv) krijg je als altwoord 'ik wacht nog even af of er iemand meer biedt...'N I E L S schreef:Kun je toch gewoon vermelden in je mail? "Hij is de jouwe tenzij er iemand meer biedt". Kom je niet in de problemen.
Het is toch logisch dat iemand het hoogste bod afwacht, vooral als jij er heel snel bij bent. Ja, het is vreemd als iemand al heeft betaalt, op weg is naar de verkoper of als iemand iets al via mail of telefoon heeft toegezegd naar jou en dan zeikt over een hogere bieder natuurlijk...
- Maartentje
Het zijn toch geen veilingen op DP? je hebt producten die je wilt verkopen, als dan iemand 100 bied, en de vraagprijs is 110, dan is het ja of nee, maar niet, jaaaa, ik wacht nog even om te kijken of er iemand anders een hoger bod uitbrengt. Een bod is acceptabel of niet... Niet een beetje acceptabel maar toch nog even wachten.
It's you, not the bike
Nou ik had het over kopen . Dus zeggen van: ik denk wel dat ik hem koop. Is voor mij niet het zelfde als : jah ik koop hem . En al zeg ik dat ik hem wil kopen en ik heb nog geen afspraak gemaakt over waar en waneer en bla bla dan is er ook nog geen deal. Mischien in het echt wel maar op het internet niet . Ik ga er pas vanuit dat iemand iets echt wil kopen waneer ik zijn adress gegevens enzo heb en er ook concreet is afgesproken waar en waneer de koop gaat plaatsvinden en ik neem aan dat dat voor andere ook zo werkt.N I E L S schreef:Ik weet niet waarvan je jezelf nu beschuldigt maar ik vind het niet zo vreemd als je iets verkoopt aan de eerste die het komt halen. Dat kun je gewoon zeggen aan degene die biedt. Als jij hemw ilt mag je hem voor 300 halen. Als dan iemand anders 320 heeft geboden mail je hem ook dat degene die hem het eerst komt halen hem hebben mag. Of je hebt geduld en kiest voor de hoogste bieder. Als je maar op een lij zit met jezelf en al je geinteresseerden.
Mischien dat jij zoveel geld hebt maar als ik op een bike heb geboden en ik zie daarna een betere bike voor het zelfde geld koop ik gewoon die 2e . En dat heeft nix met onvolwassenhied te maken. En dat die eerste verkoper dan boos word dat getuigt net zo goed van onvolwasse gedrag. met kijken kijken niet kopen is nix mis mee.. Ik heb er ook zoon hekel aan als ik bv een juwelier binnekom in mn spijkerbroek en mn muts dan word ik gewoon die winkel uitgekeken terwijl ik mischien ooit nog wellus wat wou gaan kopen in die winkel. Dus als je zegt dat je het lastig vind dat mensen intresse tonen en danvervolgens bij een ander kopen dan moet je ook niet gaan handelen.msxx schreef:Helemaal met Niels eens...
ps dit is niet allemaal voor jou bedoelt msxx

Ik heb geen enkele moeite met interesse en wil met alle plezier nog zaken uitleggen.
Maar 'ik denk dat ik iets koop' is al verwarrend. Maar zeggen dat je iets koopt en het vervolgens niet doen is in mijn ogen Not done!
Woord is een woord, via welk medium doet écht niet terzake. Bovendien... een plaats als DP is niet 'gewoon' het internet, het is een vorm van een community.
Maar 'ik denk dat ik iets koop' is al verwarrend. Maar zeggen dat je iets koopt en het vervolgens niet doen is in mijn ogen Not done!
Woord is een woord, via welk medium doet écht niet terzake. Bovendien... een plaats als DP is niet 'gewoon' het internet, het is een vorm van een community.
@ Maartentje:
Want? Als je dat met iemand afspreekt is er toch geen probleem?
Je legt in je verhaal niet uit waarom je vindt dat het niet normaal is.
Een argument zou kunnen zijn dat de verkoper iemand aan het lijntje houdt. Dat is ook niet de bedoeling maar als dat toch gebeurt is het zijn eigen schuld want de koper heeft helemaal geen verplichting. Als de koper iets anders gevonden heeft dan heeft de verkoper gewoon pech en had hij het bod maar aan moeten nemen.
Ik vind het wel een twijfelgeval maar ik vind het niet zo abnormaal als iemand dat tegen mij zegt wanneer hij iets verkoopt.
@ msxx
Inderdaad, met je eens. "Ik denk dat ik hem koop" is niet hetzelfde als tonen dat je interesse hebt en is in mijn ogen een 99% afspraak.
Want? Als je dat met iemand afspreekt is er toch geen probleem?
Je legt in je verhaal niet uit waarom je vindt dat het niet normaal is.
Een argument zou kunnen zijn dat de verkoper iemand aan het lijntje houdt. Dat is ook niet de bedoeling maar als dat toch gebeurt is het zijn eigen schuld want de koper heeft helemaal geen verplichting. Als de koper iets anders gevonden heeft dan heeft de verkoper gewoon pech en had hij het bod maar aan moeten nemen.
Ik vind het wel een twijfelgeval maar ik vind het niet zo abnormaal als iemand dat tegen mij zegt wanneer hij iets verkoopt.
@ msxx
Inderdaad, met je eens. "Ik denk dat ik hem koop" is niet hetzelfde als tonen dat je interesse hebt en is in mijn ogen een 99% afspraak.
- Maartentje
Als je het direkt wilt hebben moet je de vraagprijs betalen...Maartentje schreef:Dacht vrij duidelijk te zijn...
Ik houd er niet van als mensen zo onduidelijk zijn of je aan het lijntje proberen te houden. Een bod is een bod, wel of niet acceptabel, dus niet van dat vage gedoe...
Doe je een bod dan moet je accepteren dat je moet wachten of dat iemand niet akkoord gaat