Posbank route wordt gewijzigd!
Moderator:Beheerders
- Xircuit
- Contacteer:
Na veel trammelant en zelfs dreigen door natuurmonumenten met het sluiten van de route i.v.m. het zogenaamde overlast zal de route worden gewijzigd. Gaat vooral om het stuk bij de valkenbergerweg. De wijziging zal in verloop van tijd plaatsvinden.
Dat is dan weer mijn favo onderdeel van de route
F*CK Natuurmonumenten!!!!!!!!
Voor de anderhalve zondag in het jaar dat wij gedurende het stuk bij rheden mensen "lastig" vallen moeten hun weer het mooiste deel van de route gaan verne.uken.
Dat is dan weer mijn favo onderdeel van de route
F*CK Natuurmonumenten!!!!!!!!
Voor de anderhalve zondag in het jaar dat wij gedurende het stuk bij rheden mensen "lastig" vallen moeten hun weer het mooiste deel van de route gaan verne.uken.
Re:Posbank route wordt gewijzigd!
stelletje sletten!
niet bikers maar wandelaars zijn de mensen die vaak schade toebrengen aan de natuur! zo zullen bikers niet snel rotzooi laten slingeren, iets waar wandelaars vaak wel n handje van hebben.
Nu maar hopen dat de duitse versie van natuurmonumenten niet de route in Todt nau wil wijzigen :P
niet bikers maar wandelaars zijn de mensen die vaak schade toebrengen aan de natuur! zo zullen bikers niet snel rotzooi laten slingeren, iets waar wandelaars vaak wel n handje van hebben.
Nu maar hopen dat de duitse versie van natuurmonumenten niet de route in Todt nau wil wijzigen :P
-
- Contacteer:
Goed in kan mij voorstellen dat mensen schrikken, op bepaalde plaatsen is de route ook niet erg slim gemaakt.
Op een bepaald moment krijg je een afdaling over het asfalt (bij zo"n halve boerderij+camping) Hier staat wel een waarschuwingsbord met daarop ATBérs op het pad. Hier kun je makkelijk met 50 door een flauwe bocht, en als het dan druk is dat best asociaal. Ik doe het zelf ook op dit stuk. Toch dit is de schuld van natuurmonumenten, vroegah, liep juist daar de route anders. En kwam je onverhard aan bij een poortje en ging dus niemand met een enorme snelheid daar naar beneden. En was dat stuk meer een stuk om eff in te houden, ipv nu even flink door te trekken.
Het verbaast mij eigenlijk dat ze juist op het punt waar ze het nu over hebben (volgens de krant) willen aanpassen. Ik kom hier zelden mensen tegen, de afdaling kent slechts weinig dode hoeken, is niet erg smal en de snelheid ligt niet hoger dan ergens anders, door de lengte van de afdaling kun je wel stellen dat ie wat minder intensief/aggresief word afgedaald. Vlak na die lange afdaling zit weer een klimmetje gevolgd door een afdaling, waar je wel erg hard en naar beneden kan maar deze loopt rechtuit en is goed overzichtelijk, mits er geen takken overheen hangen. misschien zouden ze door de overhangende takken weg te halen, dan kun je alles beter aan zien komen. op dat punt het pad weer wat vlakker maken is misschien ook een goed idee. Op het moment zitten er veel greppels waardoor je moeilijk uit kunt wijken.
En dan nog even dit;
-wandelaars vervuilen alles met afval. Stelletje imbicielen die dat doen
-Wandelaars zouden hun hond eens aan moeten lijnen/ scheelt een hoop gezeik/gescheld
-Misschien duidelijkere borden plaatsen dat er mtbérs zijn
-Alle zeikende mensen optorren!
-mijn advies is goed..maak het zoals het was, en haal de asfalt afdaling weg.
Op een bepaald moment krijg je een afdaling over het asfalt (bij zo"n halve boerderij+camping) Hier staat wel een waarschuwingsbord met daarop ATBérs op het pad. Hier kun je makkelijk met 50 door een flauwe bocht, en als het dan druk is dat best asociaal. Ik doe het zelf ook op dit stuk. Toch dit is de schuld van natuurmonumenten, vroegah, liep juist daar de route anders. En kwam je onverhard aan bij een poortje en ging dus niemand met een enorme snelheid daar naar beneden. En was dat stuk meer een stuk om eff in te houden, ipv nu even flink door te trekken.
Het verbaast mij eigenlijk dat ze juist op het punt waar ze het nu over hebben (volgens de krant) willen aanpassen. Ik kom hier zelden mensen tegen, de afdaling kent slechts weinig dode hoeken, is niet erg smal en de snelheid ligt niet hoger dan ergens anders, door de lengte van de afdaling kun je wel stellen dat ie wat minder intensief/aggresief word afgedaald. Vlak na die lange afdaling zit weer een klimmetje gevolgd door een afdaling, waar je wel erg hard en naar beneden kan maar deze loopt rechtuit en is goed overzichtelijk, mits er geen takken overheen hangen. misschien zouden ze door de overhangende takken weg te halen, dan kun je alles beter aan zien komen. op dat punt het pad weer wat vlakker maken is misschien ook een goed idee. Op het moment zitten er veel greppels waardoor je moeilijk uit kunt wijken.
En dan nog even dit;
-wandelaars vervuilen alles met afval. Stelletje imbicielen die dat doen
-Wandelaars zouden hun hond eens aan moeten lijnen/ scheelt een hoop gezeik/gescheld
-Misschien duidelijkere borden plaatsen dat er mtbérs zijn
-Alle zeikende mensen optorren!
-mijn advies is goed..maak het zoals het was, en haal de asfalt afdaling weg.

- PinoMEISSIE
Is dit nou echt weer allemaal nodig?
Hoe weet je dat eigenlijk? Dat ze de boel gaan veranderen? En waar is dat stuk precies? Die Valkenbergerweg? Dat stuk bij de boerderij en de parkeerplaats is idd erg wazig. Al die wandelaars ontwijken.....
Natuurmonumenten is een leuke organisatie maar niet hier op de Posbank. Zij en het gelderslandschap komen sowieso al niet met elkaar over een; van de één mag je wel biken en van de ander niet. maar om een rondje te kunnen doen moet je van het ene gebied naar het andere....... zo handig...
Hoe weet je dat eigenlijk? Dat ze de boel gaan veranderen? En waar is dat stuk precies? Die Valkenbergerweg? Dat stuk bij de boerderij en de parkeerplaats is idd erg wazig. Al die wandelaars ontwijken.....
Natuurmonumenten is een leuke organisatie maar niet hier op de Posbank. Zij en het gelderslandschap komen sowieso al niet met elkaar over een; van de één mag je wel biken en van de ander niet. maar om een rondje te kunnen doen moet je van het ene gebied naar het andere....... zo handig...
Graag duidelijkheid!
Is dat het stuk bij het bezoekerscentrum?
Is zeer lastig te omzeilen en de interactie met de vele wandelaars daar is vragen om problemen.
Iets voor een snelheidsbeperking met radarcontrole?
Het stukje achter de schaapskooi is er toch al uit, misschien moet je nu helemaal de Posbank op, richting Zijpenberg over de weg en die afdaling richting AZC af om weer op de route uit te komen? Offroad mis je niets.
Is zeer lastig te omzeilen en de interactie met de vele wandelaars daar is vragen om problemen.
Het stukje achter de schaapskooi is er toch al uit, misschien moet je nu helemaal de Posbank op, richting Zijpenberg over de weg en die afdaling richting AZC af om weer op de route uit te komen? Offroad mis je niets.
-
- Contacteer:
@Pinobabe, de info komt uit de kranten. Er stond voor een aantal weken gelee, nog voor de posbank XC meeting al in dat ie misschien gesloten zal worden. Nu stond er gister in de krant dat de route voorlopig geredt zou zijn, na overleg met bikers en dergelijke was er besloten om de route aan te passen. Dit zal dan binnenkort gebeuren. Na verloop van tijd zal worden gevalueerd of het beter gaat. En of de route zal blijven bestaan.
Mijn standpunt: Route of niet.. k blijf daar biken. Dan word het misschien wel juist een kick om een zo grooot mogelijke meeting te maken. (dan zal ik eens protest maken, dan komt de hippie in mij los. Honderden bikers mobiliseren! En alles aan gort rijden op 1 dag, wandelaars terroriseren en de boswachter erbij :-X Oeps k sla door.

- Xircuit
- Contacteer:
Pino schreef:
Graag duidelijkheid!
Wat er gaat gebeuren weet volgens mijn niemand, maar het stuk achter de schaapskooi wat is weg gehaald is nu juist het gevaarlijkste punt geworden; door dat je nu met een Noodgang naar beneden gaat over het asfalt is het er niet veiliger op geworden....
ik zal die gasten van natuurmonumenten eens mailen, wat de exacte ideen zijn.
- litespeed.ocoee.fs
"T zou erg zonde zijn wanneer er drastische in de ronde gekort zou worden,
zeker op de plekken rond om de posbank zelf, maar het zat er ook wel dik in dat er wat zal gaan gebeuren.
Het is er op de zondagen wel zo vol met mensen, die volgens mij alleen juist op die dag buiten mogen komen, om van "de natuur te genieten" (kind in de kar, hond aan de lijn van een meter of 10mtr./geen lijn, vier naast me kaar met takken lopenzwaaien, enz,enz.)
Dat het nu eenmaal ergenissen gaat geven tussen de wandelaars en bikers(ters), van beide kanten.
Sommige van ons rijden hem misschien ook wel eens in de loop van de middag op zondag en dan kom je op de hele route hoog uit een man of tien aan bikers tegen, dit zelfde geldt voor de zaterdag morgen, en dan heb ik het helemaal nog niet over door de weeks, want dan kom je er soms iedere 52km een biker tegen(spiegeling in de abri).
Wat er bijvoorbeeld verbeterd kan worden is plaatsen van enkele bordje op de drukke plaatsen. met b.v. teksten als
let op dalend verkeer!!!
wij remmen bij, gaat u dan ook een op zij?
kent u de betekenis van het gele bordje met de 2 cirkels en het driehoekje?
Naast amazones, mag u bikers(ters) ook groeten!!!
kind aan de lijn!!!
En ga zo maar door
Alle gekheid op een stokje natuurlijk. Maar weten de meeste mensen eigenlijk wel dat "het" mag.Op hunnies voetpadje fietsen
ach maak je druk, hoe vaak kom je die groene jeeps nu tegen, hoe vaak is er genoeg tijd om te keren,preciessss.... boeiehh ;D
zeker op de plekken rond om de posbank zelf, maar het zat er ook wel dik in dat er wat zal gaan gebeuren.
Het is er op de zondagen wel zo vol met mensen, die volgens mij alleen juist op die dag buiten mogen komen, om van "de natuur te genieten" (kind in de kar, hond aan de lijn van een meter of 10mtr./geen lijn, vier naast me kaar met takken lopenzwaaien, enz,enz.)
Dat het nu eenmaal ergenissen gaat geven tussen de wandelaars en bikers(ters), van beide kanten.
Sommige van ons rijden hem misschien ook wel eens in de loop van de middag op zondag en dan kom je op de hele route hoog uit een man of tien aan bikers tegen, dit zelfde geldt voor de zaterdag morgen, en dan heb ik het helemaal nog niet over door de weeks, want dan kom je er soms iedere 52km een biker tegen(spiegeling in de abri).
Wat er bijvoorbeeld verbeterd kan worden is plaatsen van enkele bordje op de drukke plaatsen. met b.v. teksten als
let op dalend verkeer!!!
wij remmen bij, gaat u dan ook een op zij?
kent u de betekenis van het gele bordje met de 2 cirkels en het driehoekje?
Naast amazones, mag u bikers(ters) ook groeten!!!
kind aan de lijn!!!
En ga zo maar door
Alle gekheid op een stokje natuurlijk. Maar weten de meeste mensen eigenlijk wel dat "het" mag.Op hunnies voetpadje fietsen
ach maak je druk, hoe vaak kom je die groene jeeps nu tegen, hoe vaak is er genoeg tijd om te keren,preciessss.... boeiehh ;D
Tja, dit is nu in de categorie: de klager heeft altijd gelijk. Ik denk dat de MT"B-ers die geklaagd hebben over hinderlijke honden / kinderen / ruiters / scheldende oudjes / takken over het pad / vernielde routebordjes op de vingers van een hand te tellen zijn. Wij zijn het nu eenmaal gewend om als vreemde eend in de bijt behandeld te worden. Maar volgens mij is het bos, en al helemaal die 52 km pad van ons allemaal. Zaak is dus om je grieven hierover bij de beheerder neer te leggen. Doordat wij nooit klagen worden wij gezien als de agressor. Een beetje tegengas kan volgens mij helemaal geen kwaad. Dat enkele bikers nog steeds niet beseffen hoe wankel onze positie in s"neerlands bossen is, is natuurlijk heel jammer. Ik denk dat wij daar met zijn allen onze verantwoordelijkheid in mogen/moeten nemen. Je mag je medebiker best aanspreken op zijn/haar asociale gedrag.....
- litespeed.ocoee.fs
Posbank route is vanaf vandaag ligt gewijzigd. het gaat om de eerste klim en afdaling vanaf prinsheerlijk gerekend tegen de klok in.
het gaat maar om een paar honderd meter omleiding (voorlopig).
Ik had het uiteraard weer niet in de gaten, je kijkt nu eenmaal niet meer naar die bordje, als je er vaak rijdt. maar werd er even op gewezen door een vriendelijke meneer van natuurmonumenten. die er speciaal een info dagje voor uit had getrokken. Voor de rest ging ie wel lekker.
2:04:00 over de ronde zonder voeding en alleen 1,5 liter water, en sociaal gereden, want tjonge jonge een aantal mountainbikers leert het echt nooit, en zijn dan ook deels schuld aan deze voorlopig eerste ingreep.
het gaat maar om een paar honderd meter omleiding (voorlopig).
Ik had het uiteraard weer niet in de gaten, je kijkt nu eenmaal niet meer naar die bordje, als je er vaak rijdt. maar werd er even op gewezen door een vriendelijke meneer van natuurmonumenten. die er speciaal een info dagje voor uit had getrokken. Voor de rest ging ie wel lekker.
2:04:00 over de ronde zonder voeding en alleen 1,5 liter water, en sociaal gereden, want tjonge jonge een aantal mountainbikers leert het echt nooit, en zijn dan ook deels schuld aan deze voorlopig eerste ingreep.
-
- Contacteer:
Maar is er een mooi stuk weggehaald dus, en het stuk omleiding, is dat de moeite?

- litespeed.ocoee.fs
het is zeg maar de eerste klim, met vrij lange afdaling die we tijdens de laatste rit met de meeting hebben gereden vanaf het asfalt dus links omhoog. volgens mij moet je nu door het poortje als je van het asfalt afkomt en sla dus een stukje over, en kom je weer via een poortje bij die volgende steile gemene klim uit. maar ik heb het dus nog niet gereden want ik reed dus blijkbaar verkeerd :P
-
- Contacteer:
Ach kan mij het ook schelen als mij dat stuk niet bevalt dan doe k hem op de ouderwetse mannier. mocht k problemen krijgen dan zeg ik dat het zo gewoon altijd al doe, k kan toch ook niet weten dat ie verranderd is!
- PinoMEISSIE
Ze hebben de route toch al eens eerder aan gepast? zo"n stukje tussen de varens door waar je zo fucking dicht langs een hekje met prikkeldraard omhoog moet. Krijg ik toch altijd een beetje de kriebels van. En ik ga daar toch steeds weer langs, en nog nooit iets over gehoord.
- Xircuit
- Contacteer:
jeps,dat mag nu niet meer. Nu mogen we keihard over het asfalt naar benden langs kleine kinder racen. Echt veilig!
-
- Contacteer:
Ja dat is idd het stuk wat k eerder bedoelde, dat prikkeldraad is misschien niet veilig maar dat stuk over het asfalt slaat alles, daar schelden de wandelaars, daar schelden wij! Het is een stuk waar je giga hard naar benee afdaalt, waar mensen je laat zien aankomen omdat het een lange bocht is. Het rooster geeft een extra kick als je met meer dan 45 eroverheen gaat. Zeker wanneer er veel mensen staan te kijken wil men even aanzetten om te provoceren. Vervolgens trek ik nog even aan voor een bocht naar rechts om daarna nog een keer te mogen afdalen. Dan pas is de snelheid eruit, ben ik inmiddels 50 mensen gepasseerd (op zondag) is de helft zich lamgschrokken, zijn er 20 kinderen bij de kraag gegrepen door papa"s en mama"s zijn hiervan begint de helft te vloeken en een aantal dient een klacht in. (HELP LUCHT!?)
Zo, neej wat ik wil zeggen is: Dit is het domste wat men had kunnen doen toen de tijd, de verleiding voor de bikers is groot, de schrik van de wandelaars ook. Dat kan ik ook goed begrijpen, ze weten immers niet hoeveel controle de meeste hebben (een aantal hebben ook geen controle over de bike maar goed) Dit stuk lokte neem ik aan de meeste klachten uit maar nu verranderen ze de route op een punt waar nooit wat gebeurde :"(
Zo, neej wat ik wil zeggen is: Dit is het domste wat men had kunnen doen toen de tijd, de verleiding voor de bikers is groot, de schrik van de wandelaars ook. Dat kan ik ook goed begrijpen, ze weten immers niet hoeveel controle de meeste hebben (een aantal hebben ook geen controle over de bike maar goed) Dit stuk lokte neem ik aan de meeste klachten uit maar nu verranderen ze de route op een punt waar nooit wat gebeurde :"(
- Xircuit
- Contacteer:
Ik heb vadaag het nieuwe stuk gereden, maar het stelt gewoon geen ruk voor, je hebt nu een stuk á 300m wat je om moet rijden. Opzich niet vervelend of zo. Maar het lost (in de ogen van de wandelaars) niks op, het stuk MTB route was dan wel een relatief druk stuk, maar er zijn nu nog steeds talloze, veel drukkere en gevaarlijkere stukken.
Wat mijn probleem nu is, is dat volgend jaar (of wanneer dan ook) natuurmonumenten aankomt met "we hebben de route al meerdere malen gewijzigd maar het helpt niet, dus sluiten we de route".
Tja, als je met dit soort "oplossingen" aankomt dan verandert er ook niks.
Maar voorlopig is de route niet beschadigd of wat dan ook, en daar zullen we maar van genieten!
Wat mijn probleem nu is, is dat volgend jaar (of wanneer dan ook) natuurmonumenten aankomt met "we hebben de route al meerdere malen gewijzigd maar het helpt niet, dus sluiten we de route".
Tja, als je met dit soort "oplossingen" aankomt dan verandert er ook niks.
Maar voorlopig is de route niet beschadigd of wat dan ook, en daar zullen we maar van genieten!
is het geen idee om die natuurmonimentengasten eens een mailtje te sturen en daarin uit leggen wat ze nou fout doen aan het veranderen van het parcours en waar ze het beter wel kunnen doen?
In de jaren dertig waren er in engeland wat adelen die dachten natuurgebieden te sluiten voor derden. Zodat ze zelf konden jagen. Wat denk je dat er gebeurde? Meetings met honderden burgers midden in het natuurgebied. Het gevolg: rellen ,ME knokpatijen maar uiteindelijk wel toegang tot de natuurgebieden. Wat ik uiteindelijk wil zeggen is dat natuurmonumenten het niet tegen kan houden. Biken is in en zal blijven, door het enigszins te controleren houd je overzicht. Doen ze dit niet dan krijg je wildgroei en lapt iedereen de regels aan zijn laars met ergere gevolgen. Geef iedereen ruimte en ja wij bikers moeten zelf wat vaker klagen over wandelaars die overtredingen begaan. Maar juist die groep is het moeilijkst te controleren. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
C ya
C ya
Binker schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
C ya
Leuke anekdote, en een goede samenvatting van het reeds gezegde.
C ya 2
Ben er afgelopen zondeag geweest. Omleiding levert meer irritatie"s op bij beide partijen! >:(Ze hadden beter het stuk schaapskooi-bezoekerscentrum kunnen ontlasten. MTB-ers via het fietspad met borden aangegeven, maar wat LOOPT er op het fietspad ????? Allemaal gezinnen met hun kids! Kan ze geen ongelijk geven liep daar zelf ook met m"n kids lekker vlak bij de schapen. ;D Maar stuur ons dan gewoon over dat zandpad s.v.p.
-
- Contacteer:
Lees mijn kritiek
, ik ben het helemaal met je eens. het gevaar zit hem bij de schaapskooi. Tis dat het wildrooster erzit in de bocht, anders ging ik nog harder daar ;D

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
mtbfreak schreef:
is het geen idee om die natuurmonimentengasten eens een mailtje te sturen en daarin uit leggen wat ze nou fout doen aan het veranderen van het parcours en waar ze het beter wel kunnen doen?
Dit is een goede suggestie, al weet ik niet of Natuurmonmenten de eigenaar is van dat bos/route.
Weet er iemand wie wel aanspreekpunt is? Ik biedt me bij deze aan om contact te zoeken (=bellen, mailen is te rijblijvend) met die mensen, om eens te vragen of er uberhaupt contacten met mountainbikers zijn. Als die er al zijn dan kunnen we die personen/verenigingen als aanspreekpunt gebruiken om zo ook wat van onze kant te laten horen.
Als iemand dus al iets weet wat hierop betrekking heeft hoor ik het graag, anders ga ik binnenkort wel eens op zoek naar aanspreekpunten van de bos eigenaar (waarschijnlijk staats bosbeheer?)
Ik ben daarmee bezig, maar het lijken wel ambtenaren :"(