Rock shox sucks?!

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

koenstantijn
Rock shox sucks?!

Bericht door koenstantijn » wo dec 10, 2003 8:30 am

wat overkomt me met een judy sl vork uit 2002 (model is gelijk aan sid 2000) met 80 of 100 mm veerweg, rebound en air assist, het ventiel gaat lek.
Niet zo erg zou je zeggen.. ff vervangen.. wat blijkt... het is een oud ventiel, dus geen schrader (auto ventiel) maar zon rubber blokje waar je een lang nippel (voetbal nippel) inzet om op te pompen.
Ga je bellen naar vertex en ze beloven het op te sturen... sturen ze eerst een verkeerd autoventiel, terug gestuurd en ze zouden meteen het andere opsturen.. na 1.5 week niets ontvangen en gebelt, staat niets in backorder.. dus die man het magazijn in gestuurd om te zoeken.. niet te vinden... die weer contact opgenomen met hogere collegas en terug gebelt met de volgende grap:
Niet meer te leveren wegens stoppen van productie, nou moet de hele cap vervangen worden (bovenste stuk van de luchtkamer) dat kost nogal wat geld vertelde ze MAAR omdat het een fout van hun is door te stoppen met productie krijg je onder garantie een nieuwe topcap gestuurd :).
Jah mooi zou je zeggen.. dan is het zo opgelost NIET DUS... die zijn niet op voorraad in nederland, ook niet in europa.. dus gaan van america af komen.. dus reken op enkele weken :-[ :"( :?

Dus als iemand intresse heeft in een hele mooie vork... dan zeg het maar... ik ga er wat anders in zetten en wacht wel op de onderdelen...

Greetzzz Koenie

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Re:Rock shox sucks?!

Bericht door Rinse Appelstroop » wo dec 10, 2003 8:58 am

Valt mij nog mee dat Vertex zo snel reageert.

Check: Zeik hier over Vertex (staat ook in de klaagbaak)

Rinse

koenstantijn

Bericht door koenstantijn » wo dec 10, 2003 9:09 am

Ik krijg schrik dat die vork eind 2004 weer licht gaat zien...

:"(

straks ff bij de dealer langs voor wat anders...

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » wo dec 10, 2003 9:14 am

Ik vind het anders wel netjes opgelost....En spullen uit Amerika met de boot laat komen duurt gewoon even...Is meer een vorm van onmacht dan van onwil...

Frapp

Bericht door Frapp » wo dec 10, 2003 11:20 am

Het s en blijft vervelend, zeker als je bekijkt dat het hem eerst wel beloofd is geworden!!

walter

Bericht door walter » wo dec 10, 2003 3:15 pm

Is er bij Reset niets te koop?
Jij heb nog geluk, ik ben inmiddels aan m"n 3e SID XC adjust demper bezig in 9 maanden.
Hopelijk binnenkort van RS verlost, ik krijg een Giant eigenmerk demper.
Ja, ik hoor jullie al denken...

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo dec 10, 2003 5:34 pm

walter schreef:

...das een RockShox Bar... ;D ;D

dr. Koen
Contacteer:

Bericht door dr. Koen » wo dec 10, 2003 5:41 pm

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, + er was een spacer los gegaan (zoiets van rubber tussen de 2 glijdende componenten. Ben naar een speciale RS dealer met service centre geweest en die hebben mij kunnen helpen (tegen betaling van 36 euro, gelijk een beurt erbij). Nu blijkt dat je voordat je de naald in de luchtkamer stopt, eerst wat olie op het ventiel moet leggen, zodat het beter glijdt en je het ventiel niet lekprikt (zegt de lbs). Ik heb het naderhand niet meer uitgeprobeert, maar tot nu toe geen problemen meer gehad (ben toch weer 8 maanden verder).
groeten Koen

dr. Koen
Contacteer:

Bericht door dr. Koen » wo dec 10, 2003 5:47 pm

Koenstantijn: ik wil ook wel weten hoe jij hem gaat reviseren en terugbouwen naar 80 (rij nu ook 100). Stond geen email adres onder je reactie
Groeten Koen

Tomski

Bericht door Tomski » wo dec 10, 2003 8:03 pm

Weet je hoe het komt dat je veel slecht hoord over RS omdat demeeste bikers er eentje hebben. Van die andere merken hoor je veel minder maar daar rijd ook niet zoveel volk mee he. Ik heb bevoorbeeld van fox nog niet veel positiefs gehoord (rammelen en trillen) en met manitou heb ik ook slechte ervaringen(slechte afdichtingen). En er zijn wel meer merken dan rs die een slechte service hebben en dit ligt niet altijd bij het merk in kwestie maar meestal bij de inporteurs.
Dit moest ik gewoon ff kwijt.

Bike ze,
Tomski

Rodger

Bericht door Rodger » do dec 11, 2003 7:48 am

tomski schreef:
Weet je hoe het komt dat je veel slecht hoord over RS omdat demeeste bikers er eentje hebben.

Nee, ik niet, en met mij vele anderen ook niet.
Er zijn echt meer merken vorken die ook heel veel op de markt afzetten.

koenstantijn

Bericht door koenstantijn » do dec 11, 2003 8:40 am

hey mail me op koenstantijn@ilse.nl

Heb je bij je vork een boekje en een witte spacer gekregen?
Ps ook last van tikken als hij inveert?? daar heb ik ook nog een oplossing voor...

Greetzz Koenie

Tomski

Bericht door Tomski » do dec 11, 2003 10:22 am

Rodger schreef:
[
tomski schreef:
Weet je hoe het komt dat je veel slecht hoord over RS omdat demeeste bikers er eentje hebben.

Nee, ik niet, en met mij vele anderen ook niet.
Er zijn echt meer merken vorken die ook heel veel op de markt afzetten.

Ik zij omdat "de meeste" bikers er eentje hebben niet iedereen dus kijk maar eens rond op een tocht het meeste wat je ziet is RS.
Bvb.In de transalp hebben ze vorig jaar een meeting gedaan en daar reed 60% van de deelneemers met een RS.
RS verkoop al meer dan 10jaar goed en bv. Fox of Magura dat is nog maar 2,3jaar he.
Dus mijn punt is als je meer verkoopt kan je ook meer negetieve reklame hebben.

Bike ze,
Tomski ;)

Matthijs_XtC

Bericht door Matthijs_XtC » do dec 11, 2003 10:56 am

en bovendien hebben we allemaal de neiging om te zeiken om onderdelen die het niet doen. Je hoort vrij weinig positief nieuws over de vorken van RS als ze het goed doen. En tja, er worden nu eenmaal veel RS vorken verkocht dus de negatieve verhalen zijn relatief opvallend. Als nu iedereen met een RS vork zou vertellen hoe blij ze er mee zijn dan krijg je een ander beeld. Ik ben bijvoorbeeld erg gelukkig met mijn Duke Sl Uturn ;D ;D

walter

Bericht door walter » do dec 11, 2003 12:22 pm

Pimiento en Montpellier schreef: [
walter schreef:
Volgens mij toch net iets anders.
pffff
:)

Verder ff een reactie op het bovenstaande:
Klinkt logisch, ware het niet dat ik inmiddels m"n 3e(ook al gaare) SID XC adjust in m"n bike heb.
Heeft m.i. meer met waardeloze kwaliteit dan met marktaandeel te maken.
Met RS vorken geen relevante ervaring, rij al minstens 10 jaar met een Mag21, maar dat zegt heel weinig over de huidige vorken.
Wel slordig dat RS in haar topvorken tegenwoordig olie gebruikt die "bevriest".
En ook de service van Vertex is een gemiste kans.
Er is echt nog veel te doen voor SRAM...

Pino

Bericht door Pino » do dec 11, 2003 1:49 pm

Pimiento en Montpellier schreef:
[
walter schreef:

nee

Enduro

Bericht door Enduro » do dec 11, 2003 3:56 pm

Judy 2002 is toch niet gelijk aan 2000 SID? SID is volgens mij nooit coil sprung met air assist geweest...

Die Pilots, dat zijn in feite oude SID"s.

Pimiento

Bericht door Pimiento » do dec 11, 2003 4:26 pm

Pino schreef:
[
[
walter schreef:

nee

Kee dan niet. Dacht dat die NRSen, iig die van vorige jaren, uitgeklede sids waren, maar zal me wel vergist hebben dan.

Enduro

Bericht door Enduro » do dec 11, 2003 4:27 pm

BAR"s zijn SID"s alleen dan negatieve kamer geen lucht maar een veer.

Cubeman

Bericht door Cubeman » za dec 13, 2003 5:43 pm

Ik ben blij dat ik mag melden dat mijn bike sinds kort voor 50% vrij is van Rock Shock rotzooi!
De Duke SL is naar de schroothoop verhuist en is vervangen door een Fox Float RLC100.
Nu de SID demper nog ff vervangen voor een DT Swiss SD210L en ik ben klaar!

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo dec 14, 2003 10:57 am

walter schreef:
[
[
walter schreef:

Volgens mij toch net iets anders.
pffff
:)

Verder ff een reactie op het bovenstaande:
Klinkt logisch, ware het niet dat ik inmiddels m"n 3e(ook al gaare) SID XC adjust in m"n bike heb.
Heeft m.i. meer met waardeloze kwaliteit dan met marktaandeel te maken.
Met RS vorken geen relevante ervaring, rij al minstens 10 jaar met een Mag21, maar dat zegt heel weinig over de huidige vorken.
Wel slordig dat RS in haar topvorken tegenwoordig olie gebruikt die "bevriest".
En ook de service van Vertex is een gemiste kans.
Er is echt nog veel te doen voor SRAM...

"" Bevriest"" hahahahaha. Dat vind ik dan wel heel erg knap gedaan van RS. Een beetje zelf respecterende vorkenfabrieker stopt er hopelijk wel olie in die hier tegen moet kunnen :? ::).

@ Tomski; Ik hoor bijna alleen maar positieve dingen over FOX. Enige minpuntjes zijn de soms voorkomende lekkages aan de teralogic vorken en dat er standaard speling op de vorken zit, maar dat hoort zo. En je je kan geen 8"" schijven op fox vorken monteren.
Weet je, je kan RS vergelijken met de duitse automerken. Duitse auto"s zijn erg populair maar ze gaan toch echt vaker stuk (Merc, VW) dan aziatische auto"s en dit is geen geintje.
RS is historie en FOX en Marzocchi en ook wel Manitou zijn nu de alleenheersers op het vlak van kwaliteits bewaking en werking en gaan de wereld veroveren (tenzij die redpill dinges nog wat is). Kijk nou eens naar Specialized en Trek. 2004 brochures staan bol van de FOX vorken. Als eenmaal de grote jongens overstappen op een ander merk betekend dat dat de kwaliteit beter is, zeker bij Spec terwijl de prijs best hoog is voor een FOX. En de andere fietsenmerken gaan daarin mee, dat zie je gewoon, kijk maar in de bladen
Dus 2004 is het grote jaar voor fox waarin ze op gelijke hoogte gaan staan met RS denk ik en dan denk ik even de budget vorken van RS er niet bij want FOX verkoopt geen budget vorken ;D ;D ;D ;D.

PS; Sufkut rijd rond in een VW Golf IV ;D en heeft een Specialized Enduro met FOX Float Talas die werkt als een natte droom.

walter

Bericht door walter » ma dec 15, 2003 5:19 pm

Ha, rij ook in een Golf ;)
Ook met een Talas vork gereden, "maat aller dingen", vrij vertaald.
Blij te zeggen dat ik mijn Marzocchi MXcompAir dezelfde manieren heb weten te leren, zei het met wat minder externe verstelmogelijkheden.
Eerst met Skareb rondgereden, deel de menig over Manitou vorken niet echt, ben nog weinig goede/fijne Manitous tegengekomen in vrienden/kennissenkring.
Volgens mij is RS hard achteruit aan "t boeren.
De olie die "s winters weerbarstig wordt is siliconen olie. RS test blijkbaar alleen bij +30 8).
Gelukkig wel te vervangen door minerale olie. vraag blijft waarom die er niet standaard in zit.
Sinds kort van RS verlost, m"n SHID XC adjust demper is door Giant vervangen door een eigenmerk NRS shock.
Ik ken maar 1 pers. die daar mee rijdt, bijna een jaar en tot nu toe probleemloos. Da"s wat mij betreft al 3x beter dan RS. ;D
In m"n singlespeed zit nog een Mag21 uit begin 90"er jaren. Still going strong, nog nooit iets aan hoeven doen als olie verversen. Maar met vorken die 10 jaar meegaan wordt je ook niet rijk, denk ik dan maar. ::)

Tomski

Bericht door Tomski » di dec 16, 2003 9:35 am

dat er standaard speling op de vorken zit, maar dat hoort zo

Vind jij dat normaal voor een nieuwe vork?

Brum.

Bericht door Brum. » di dec 16, 2003 7:57 pm

Aldus iemand met een SID :P

Tomski

Bericht door Tomski » di dec 16, 2003 9:39 pm

yep(je hebt zeker mijn bike gezien op dit forum), en ik heb al 4 sid"s gehad en nog maar met 1ervan een probleempje gehad. Er zat namelijk lucht op men lockout en dat was na het ontluchten zo opgelost. :D
Maar wat heeft dit eigenlijk temaaken met dat er standaard speling op een fox vork zit?

Grtz,
Tomski

Plaats reactie