RF cranks

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:
RF cranks

Bericht door BOSS » ma jan 12, 2004 11:52 am

op m"n mtb heb ik alu Turbine LP cranks van RaceFace met een 4-kante as.
Nou heb ik ze nog niet zo lang(23-12-03 gekocht) en heb er iets van 8 tochten op gemaakt.

Afgelopen week wilde ik m"n fiets ff rakkeren maar de cranks kreeg ik niet schoon!!!!
Er zit een soort aanslag/corrosie op die er niet af gaat zelfs niet met Turtlewax.
Dit zal toch niet van de pekel zijn die RWS op de wegen gooit???

Ik heb al een foto gemaild naar Vertex en die zouden het doorsturen naar RF.

Iemand een idee hoe ik dit er af krijg???
En hoe kan je eigenlijk zien dat het Turbine cranks zijn??? Het staat er nergens op terwijl op de site van RF het wel op de cranks staat.

Afbeelding
Afbeelding

bedankt alvast

Dusssss©

Ruben
Forumbeheerder

Re:RF cranks

Bericht door Ruben » ma jan 12, 2004 12:00 pm

Ze zien er wel anders uit dan mijn turbine"s maar de voorkant is gelijk. De corrosie komt waarschijnlijk door de Pekel inderdaad, heb je je fiets niet gelijk schoon gemaakt? Dan tast de pekel alles aan...
Ik vraag me af of dit garantie is.

Gast

Bericht door Gast » ma jan 12, 2004 12:02 pm

Garantie? Als de vorkkroon van m"n oude bike er zo uitziet door zout krijg ik toch ook geen nieuwe?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 12, 2004 12:08 pm

Ruben schreef:
Ze zien er wel anders uit dan mijn turbine"s maar de voorkant is gelijk. De corrosie komt waarschijnlijk door de Pekel inderdaad, heb je je fiets niet gelijk schoon gemaakt? Dan tast de pekel alles aan...
Ik vraag me af of dit garantie is.

het gekke is dat is zoiets nog nooit heb meegemaakt op mijn andere fietsen/onderdelen.
En dat aantasten door pekel gaat dan wel erg snel, ik heb hem de volgende dag nog ff afgespoeld met een laf straaltje water.

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » ma jan 12, 2004 5:19 pm

k neem aan dat je bij de foto die je naar vertex hebt gestuurd niet hebt vermeld dat er zout op zat he.. Anders denk ik dat ze dat zeker als de oorzaak aanwijzen maarja dat snap je zelf wel :? Tis wel klote van de crank :"(

Zand er over

Bericht door Zand er over » ma jan 12, 2004 5:43 pm

das zeker wel garantie, zeker gezien de aanschaf datum. ook al is het pekel.. mijn budget cranks van shimano zien er nog prima uit....misschien te cleanen met chrome cleaner.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jan 12, 2004 6:08 pm

Heb het zelfde met diezelfde cranks die ik destijds op mn Epic gemonteerd had. De oudere versie (nog met de infresingen boven in) heb ik op mn Team SL DeKerf... die zien er nog zgan uit, na ruim 12.000km pedaalduwen. Ben ook zeer onthutst over de algehele kwaliteit van RaceFace. Valt op dat die achteruit is gegaan sinds ze met dat Prodigy spul zijn gekomen...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jan 12, 2004 6:10 pm

Zand er over schreef:
das zeker wel garantie, zeker gezien de aanschaf datum. ook al is het pekel.. mijn budget cranks van shimano zien er nog prima uit....misschien te cleanen met chrome cleaner.

Heb er zelf ook van alles mee proberen aan te vangen, niets hielp :? Toch zonde van zo"n duur setje cranks... >:(

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 12, 2004 6:18 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
Zand er over schreef:

Heb er zelf ook van alles mee proberen aan te vangen, niets hielp :? Toch zonde van zo"n duur setje cranks... >:(
[/quote]

zonde, misdadig zul je bedoelen >:( >:(

dusssss©

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » ma jan 12, 2004 7:03 pm

er zijn ergere dingen dan je cranks die niet meer blinken......

Sven

Bericht door Sven » ma jan 12, 2004 7:07 pm

Inderdaad. Veel ergere dingen.

Zoals je cranks die je net nieuw hebt, waar je flink geld voor hebt betaald, die op een heftig schone fiets zitten, die na een bepaalde tijd niet doen waar voor betaald is....

Zou jij dat niet hebben als je net bijvoorbeeld een Manitou Dorado hebt gekocht, en er staan de letters niet goed op??

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jan 12, 2004 7:23 pm

jack flash schreef:
er zijn ergere dingen dan je cranks die niet meer blinken......

Ja, tuurlijk alle is relatief en er zijn altijd ergere dingen, maar ik geef godverdomme niet voor jan lul zoveel geld uit aan een setje cranks, dan verwacht ik wel wat kwaliteit.
Zelfs de cranks die op m"n kroegfiets zitten zien er nog beter uit, en daar rij ik al 15 jaar mee zonder ze ook maar ooit es schoongemaakt te hebben.

dusssss©

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » ma jan 12, 2004 7:24 pm

Auw dat ziet er niet zo goed uit :( Blijkbaar een alu-soort die erg corrosie-gevoelig is ???

Als het spul niet te diep is ingevreten, kun je ze misschien laten anodiseren of misschien zelfs polijsten.

Valt me wel tegen, die RF-spullen zijn anders duur genoeg :?

Zand er over

Bericht door Zand er over » ma jan 12, 2004 8:16 pm

nix poetsen, los schroeven, naar je lbs brengen en zeggen dat ie ze moet opsturen. .. anders gewoon zelf naar vertex sturen als je niet veel vertrouwen in je lbs hebt. briefje erbij dat je gewoon een setje nieuwe wilt hebben en dat ze die gewoon naar je lbs moeten toesturen... dag of 2 later ff bellen of ze zijn ontvangen en dan vragen wat ze er mee gaan doen.

Kuipbocht

Bericht door Kuipbocht » ma jan 12, 2004 8:16 pm

ben wel benieuwd welke middeltjes je reeds gebruikt hebt om die cranks te cleanen. Misschien net één die het verneukt heeft.

Denk qau garantie dat dit onder het tabje onjuist gebruik komt te vallen, maar hoop het beste voor je. succes. ;D

coccobill

Bericht door coccobill » di jan 13, 2004 9:56 am

Your warranty does not cover damage caused by lack of maintenance* or abusive riding.

*Maintenance: regular cleaning, checking for loose bolts, greasing: this info is provided in the instructions. If you did not receive your instruction sheet with your product please check the online information at www.raceface.com or call 1-800-527-9244

http://www.raceface.com/warranty/confirmation.html

wel jammer inderdaad...volgende keer een zwarte kopen?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 13, 2004 10:03 am

coccobill schreef:
Your warranty does not cover damage caused by lack of maintenance* or abusive riding.

*Maintenance: regular cleaning, checking for loose bolts, greasing: this info is provided in the instructions. If you did not receive your instruction sheet with your product please check the online information at www.raceface.com or call 1-800-527-9244

http://www.raceface.com/warranty/confirmation.html

wel jammer inderdaad...volgende keer een zwarte kopen?

"regular" wat is regular ik heb em net 3 weken. En ik heb 1 dag op een natte weg met pekel gereden en de volgende dag gelijk gekuist, dat lijkt mij "regular" genoeg. En NEE; I did not receive an instruction sheet"

Je kan mij nog meer vertellen maar als je cranks koop van deze"kwaliteit" en prijs dan mag je toch wel iets beters verwachten.

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di jan 13, 2004 11:11 am

als ik die plaatjes zie zou ik het er idd niet bij laten zitten, als RF er zelf niets aan wil doen moet je t misschien bij de dealer zelf verhaal halen? kweet niet waar je t gekocht hebt natuurlijk. Maar als zij t ook maar raar vinden dan maak je misschien wel kans! :)

@ Jack flash :? :-X

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di jan 13, 2004 11:57 am

De volgende dag is een beetje laat om ze nog af te spoelen, dan is het pekelkwaad al gedaan... bij Shimano cranks zit er vaak een laklaag over of anodisatie om corosie te verkomen, maar volgens mij is dat bij zilveren RaceFace cranks ook het geval.

coccobill

Bericht door coccobill » di jan 13, 2004 12:13 pm

misschien de mannen/vrouwen van RaceFace zelf een mail sturen met jouw klacht (zie hun site www.raceface.com ) en waar je jouw product hebt gekocht.
Beetje benadrukken dat je er wel wat meer van verwacht had (veel $ uitgegeven , beetje slijmen over hoe mooi hun produkten zijn en vooral moeten blijven en dan dit..) en vragen wat zij ervan vinden.
Vertex zit niet echt te wachten op dit soort akkefie(s)tjes en zullen dus eerder zeggen van ja beter poetsen maat!
sccs

Don

Bericht door Don » di jan 13, 2004 12:52 pm

Ik zeg dikke pech want ik heb t zelfde gehad. Vertex en RF gemaild, ik heb iig geen garantie gekregen.

Heb nu wle n mooi setje cranks op de plank liggen als decoratie :P

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 13, 2004 5:33 pm

coccobill schreef:
misschien de mannen/vrouwen van RaceFace zelf een mail sturen met jouw klacht (zie hun site www.raceface.com ) en waar je jouw product hebt gekocht.
Beetje benadrukken dat je er wel wat meer van verwacht had (veel $ uitgegeven , beetje slijmen over hoe mooi hun produkten zijn en vooral moeten blijven en dan dit..) en vragen wat zij ervan vinden.
Vertex zit niet echt te wachten op dit soort akkefie(s)tjes en zullen dus eerder zeggen van ja beter poetsen maat!
sccs

Vertex heeft RF gemaild, we wachten af :? :?

dusssss©

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » di jan 13, 2004 8:44 pm

tis natuurlijk wel gemakkelijk om commentaar te geven maar je fiets kuisen de dag erna is voor mij iets da nie kan zeker als ze zout hebben gestrooid. als ze gestrooid hebben blijf je beter thuis dan te gaan rijden je rijdt alles kapot.

roadkill

Bericht door roadkill » wo jan 14, 2004 6:51 pm

Strikt genomen heb je ze wel oneigenlijk gebruikt,want what the f*** moet je met een mtb op de openbare weg??????????Een mtb is bedoelt voor de zand paden en de modder,en daar word niet met pekel gestrooid he..........

Greetz Roadkill:zo zou je het ook kunnen zien,maar het is wel k*t voor je ;) ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jan 14, 2004 7:22 pm

roadkill schreef:
Strikt genomen heb je ze wel oneigenlijk gebruikt,want what the f*** moet je met een mtb op de openbare weg??????????Een mtb is bedoelt voor de zand paden en de modder,en daar word niet met pekel gestrooid he..........

Greetz Roadkill:zo zou je het ook kunnen zien,maar het is wel k*t voor je ;) ;)

sjesus wat zijn we weer kreatief zeg ::) ::)

dusssss©

Plaats reactie