Re:KUT ADHD!
Moderator:Beheerders
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
nee
-
Heb ik ook in de vakantie (zoals nu, ja ik weet dat het laat is :P ) dan wil ik om 12 uur ofzo al gaan slapen, slaap ik pas echt om 2 uur ::) komt gewoon omdat je te laat opblijft denk ik, je moet geleidelijk aan weer terug in je ritme komen
miss te veel red bull ?
- dobbel our zero
te weinig bier?
te veel rukken ::)
dusssss©
dusssss©
Wil niet lullig doen, maar als je ADHD hebt, dan heb je meestal ook medicijnen ervoor. Helpt veel!
Lol je moet ook van die Hallucineerende pado"s afblijven. ;D
Lol heeft Casper er ook last van dan. ;D is ook al zo"n adhd gevalletje.
Doet me denken aan een verhaal dat je moeder me eens verteld had. Dat je was opgesloten in een kamer en je van de kast naar kast sprong. :P Omdat je niet stil kon blijven zitten.
Het zit gewoon in de aard van het beestje zeg maar.
Lol heeft Casper er ook last van dan. ;D is ook al zo"n adhd gevalletje.
Doet me denken aan een verhaal dat je moeder me eens verteld had. Dat je was opgesloten in een kamer en je van de kast naar kast sprong. :P Omdat je niet stil kon blijven zitten.
Het zit gewoon in de aard van het beestje zeg maar.
Gewoon een dikke joint voor het slapen gaan!
Werkt echt superzzz.........
Werkt echt superzzz.........

surfstad schreef:
Kan _")(_%$#"")(_"%$#" alweer een paar nachten niet slapen sta continue te stuiteren.
misschien kun je dan gaan graven, hebben wij er ook nog wat aan :P
- Downhillbillie
Aan een kikker gelikt?? ;D
Attention Deficit Hyperacitivity Disorder
als je adhd zou hebben dan had je niet zitten zeuren om 0.15 uur
stop met kola en koffie, train niet na 20 uur ivm je metabolisme,
zorg dat alles wat je moet doen af is voor je naar bed gaat.
Het zou goed kunnen dat je last hebt van stress, dat is een van de oorzaken van niet kunnen slapen, mocht je nog willen reageren, ik ben wakker
als je adhd zou hebben dan had je niet zitten zeuren om 0.15 uur
stop met kola en koffie, train niet na 20 uur ivm je metabolisme,
zorg dat alles wat je moet doen af is voor je naar bed gaat.
Het zou goed kunnen dat je last hebt van stress, dat is een van de oorzaken van niet kunnen slapen, mocht je nog willen reageren, ik ben wakker

- Sir Rides a Lot
alcohol drinken; the answer to all your problems
Ik slaap daar meestal nogal goed van, hetzij in m"n eigen bed of ergens op straat ;D
Ik slaap daar meestal nogal goed van, hetzij in m"n eigen bed of ergens op straat ;D
als je medicijnen gebruikt moet je daar wel mee oppassen *heb zelf ook ADHD*
Sir Rides a Lot schreef:
alcohol drinken; the answer to all your problems
Not my problem dat jij nooit met een vrouw in bed beland
- Sir Rides a Lot
Gewoon zorgen dat zij ook drinkt
Problem solved ;D
Problem solved ;D
Kom je aandacht tekort ofzo?
Rook een blow meer, wil ook helpen als je maar genoeg doseert ;D
Slap geoh Animine, je hebt het nu over zelfmedicatie lost dus ook niets op behalve dat je de gevolgen van veel blowen erook nog eens bij krijgt.
ADHD is zeker sterker als THC en bovendien zal een psychiater je eerst dwingen om te stoppen met gebruik van drugs en alcohol (voorwaardelijke hulpverlening) voordat ie uberhaupt zal beginnen me een behandeling tegen welke stoornis dan ook. (ervan uitgaande dat je hulpverlener weet wat ie doet en er niet voor de centen zit) Dit betekend dat als jouw adhd dusdanige vormen aanneemt dat je het voor jezelf en metname je omgeving niet meer handlebaar is, je eerst minimaal drie maanden clean moet zijn voordat er aan een zinvolle behandeling kan worden begonnen. Dit los van eventuele wachtlijsten die er nu eenmaal zijn (ook als gevolg van het vollopen van instanties van mensen met een verslavingsproblematiek) Ben je eenmaal aan de beurt dan is er waarschijnlijk weinig over van je persoonlijkheid en je sociale leven, realiseer je goed dat je een onbehandelbare patient bent wordt in die situatie! Je verslaving beinvloed je aandoening immers dusdanig dat er geen helder beeld kan worden verkregen van wat er nu echt dwars zit. Dus... Mocht je dus aan een oplossing van je probleem willen beginnen dan weet je het nu....
ADHD is zeker sterker als THC en bovendien zal een psychiater je eerst dwingen om te stoppen met gebruik van drugs en alcohol (voorwaardelijke hulpverlening) voordat ie uberhaupt zal beginnen me een behandeling tegen welke stoornis dan ook. (ervan uitgaande dat je hulpverlener weet wat ie doet en er niet voor de centen zit) Dit betekend dat als jouw adhd dusdanige vormen aanneemt dat je het voor jezelf en metname je omgeving niet meer handlebaar is, je eerst minimaal drie maanden clean moet zijn voordat er aan een zinvolle behandeling kan worden begonnen. Dit los van eventuele wachtlijsten die er nu eenmaal zijn (ook als gevolg van het vollopen van instanties van mensen met een verslavingsproblematiek) Ben je eenmaal aan de beurt dan is er waarschijnlijk weinig over van je persoonlijkheid en je sociale leven, realiseer je goed dat je een onbehandelbare patient bent wordt in die situatie! Je verslaving beinvloed je aandoening immers dusdanig dat er geen helder beeld kan worden verkregen van wat er nu echt dwars zit. Dus... Mocht je dus aan een oplossing van je probleem willen beginnen dan weet je het nu....
- Sir Rides a Lot
Als je echt ADHD hebt, lijkt me dat heel rot, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omgeving. En daardoor natuurlijk weer voor jezelf. Als je serieus denkt ADHD te hebben, lijkt het me het verstandigst dit te laten onderzoeken, als het zo is, kan er op deze manier wat aan gedaan worden in de vorm van bv. medicijnen.
Blijkt het niet zo te zijn, dan kan je de oorzaak ergens anders gaan zoeken...
(zeg niet dat dit hier het geval is...)
Vind wel dat de term ADHD al snel gebruikt wordt. Als iemand bijvoorbeeld een beetje hyperactief is, heeft deze gelijk ADHD, terwijl dat in mijn ogen niet altijd het geval is. Iemand in mijn directe omgeving is juffrouw op een basisschool. Als een kind zich dan misdraagt en er na verloop van tijd een gesprek met de ouders plaatsvind, zeggen de ouders steeds vaker: "tja, zo is hij nou eenmaal, hij heeft beetje last van ADHD, niet heel erg, maar wel beetje". In de helft van de gevallen is dit helemaal niet zo, maar zo beschermen de ouders het kind. Immers als je zegt: hij heeft ADHD, dan accepteren mensen vaak meer van deze persoon.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat ADHD onzin is of zo, maar dat de term soms wel erg gemakkelijk over de toonbank vliegt de laatste tijd.
Blijkt het niet zo te zijn, dan kan je de oorzaak ergens anders gaan zoeken...
(zeg niet dat dit hier het geval is...)
Vind wel dat de term ADHD al snel gebruikt wordt. Als iemand bijvoorbeeld een beetje hyperactief is, heeft deze gelijk ADHD, terwijl dat in mijn ogen niet altijd het geval is. Iemand in mijn directe omgeving is juffrouw op een basisschool. Als een kind zich dan misdraagt en er na verloop van tijd een gesprek met de ouders plaatsvind, zeggen de ouders steeds vaker: "tja, zo is hij nou eenmaal, hij heeft beetje last van ADHD, niet heel erg, maar wel beetje". In de helft van de gevallen is dit helemaal niet zo, maar zo beschermen de ouders het kind. Immers als je zegt: hij heeft ADHD, dan accepteren mensen vaak meer van deze persoon.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat ADHD onzin is of zo, maar dat de term soms wel erg gemakkelijk over de toonbank vliegt de laatste tijd.
surfstad schreef:
Kan _")(_%$#"")(_"%$#" alweer een paar nachten niet slapen sta continue te stuiteren.
Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Ben jij die vervelende bovenbuurman die tot vroeg in de ochtend loopt te bonken en te stampen? ;D
Symtomen ADHD, hyperfocus je bent snel afgeleid en begint als een dolle aan iets nieuws, je oude projecten zijn opeens niet belangrijk meer en je kunt je niet concentreren op andere zaken en alles staat in het teken van je nieuwe uitdaging. De vraag is of je halverwege niet weer aan iets nieuws begint zodat er weer een halve fiets staat die je ook weer afbreekt om de spulletjes dan weer in een andere setup te gebruiken.
Ik ben het volledig eens met Sir Rides a lot mbt de hetze die er is ontstaan rond ADHD bij mannen, onder vrouwen is iets soortgelijks aan de gang met Borderline, ook onderdeel van de Bi-polaire stoornissen, ik ken eigelijk geen vrouwen die ADHD hebben of zeggen te hebben. In ieder geval een vreemde cohesie
Mocht iemand nog leuk willen promoveren dan lijkt dit me een geschikt onderwerp!
Ik ben het volledig eens met Sir Rides a lot mbt de hetze die er is ontstaan rond ADHD bij mannen, onder vrouwen is iets soortgelijks aan de gang met Borderline, ook onderdeel van de Bi-polaire stoornissen, ik ken eigelijk geen vrouwen die ADHD hebben of zeggen te hebben. In ieder geval een vreemde cohesie
Mocht iemand nog leuk willen promoveren dan lijkt dit me een geschikt onderwerp!
Hannibal schreef:
[surfstad schreef:
Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Ben jij die vervelende bovenbuurman die tot vroeg in de ochtend loopt te bonken en te stampen? ;D
Vervelend wil ik het niet noemen..... ::)
-
Gelukkig valt het bij mij met het hyper wel mee... Ik heb nl. ADD (attention deficit disorder) maar ik heb ook wel eens de neiging om te stuiteren vooral "s avonds, als ik mijn laatste dosis medicijnen te laat heb genomen. Ik gebruik Melatonine om de wakkerhoudende effecten van de Ritalin tegen te gaan (en dan heb ik het niet over de pussy-0,02mg-vrij-bij-de-drogist-verkrijgbare-pilletjes (die voor een normaal mens al redelijk effectief zijn) maar de prescription-only 5mg per pil versie.
Ik ben het er helemaal mee eens dat de term ADHD veel te los wordt gebruikt, voornamelijk omdat het daardoor een "modeziekte" wordt. Daardoor wordt je als patient niet echt serieus meer genomen. Zeker ouders die zeggen dat hun kind "een beetje last heeft van ADHD" moeten ze ter plekke een nekschot geven want ze hebben geen idee waar ze het over hebben en al helemaal niet wat voor ellende een echte AD(H)D patient vaak moet doorstaan, want als ik zeg dat je hele leven er door naar de klote gaat dan is dat echt niet overdreven. (in mijn geval baan kwijt, relatie bijna naar de knoppen en bedenk het allemaal maar).
Ok weer ff genoeg gezegd. Mocht je vragen hebben over ADD en/of ADHD dan kan je die altijd aan me stellen, ik geef graag e.e.a. aan uitleg.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
exames komen eraan, en ik ben met vanalles bezig buiten leren. kut ritaline werkt ook voor geen meter. helpt beetje met focusen ja, maar op wat? vroeger was ik toch nog 20% van m'n tijd bij m'n studies, nu ben ik volledig gefocused op andere rotzooi...Symtomen ADHD, hyperfocus je bent snel afgeleid en begint als een dolle aan iets nieuws, je oude projecten zijn opeens niet belangrijk meer en je kunt je niet concentreren op andere zaken en alles staat in het teken van je nieuwe uitdaging.
dus even een vraag: heeft iemand van jullie die ook ADD heeft al eens alternatieve geneeskunde geprobeert? ik hoor van een paar mensen dat ze echt goeie resultaten ermee behaalden, en ik ben ook op zoek naar iets anders dan drugs om mij te helpen, want voor de rest ben ik als de pil uitgewerkt is de rest van de avond totaal mezelf niet meer...