***fiets
Moderator:Beheerders
Mn E13 bashring is kwijt, mn Hopes lekken over mn blokken en schijven heen, mn Deore naaf is naar de eeuwige jachtvelden en mn demper is onderweg naar de maan.
Lekker *** dus.
Waarom kan alles zo makkelijk stuk aan dat ***ding??
Lekker *** dus.
Waarom kan alles zo makkelijk stuk aan dat ***ding??
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Re:***fiets
Daarom heb ik 2 reserve bikes.

Re:***fiets
Jumping Hansje schreef:
Daarom heb ik 2 reserve bikes.![]()
Ja ik ook, helaas heb ik niet 3 DH fietsen, misschien toch maar eens over gaan denken dan om een reserve bike te kopen...
Re:***fiets
Duckrip schreef:
Waarom kan alles zo makkelijk stuk aan dat ***ding??
Misschien dat regelmatig onderhoud je bike veel goed doet......?
Re:***fiets
jojo schreef:
[Duckrip schreef:
Waarom kan alles zo makkelijk stuk aan dat ***ding??
Misschien dat regelmatig onderhoud je bike veel goed doet......?
Dat is hier zeker niet van toepassing.
-
- Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
Re:***fiets
nie te hard aantrekke , ik heb ook wel elke 5 minute iets aan men bike , toen ze 2 maande oud was mocht ik een nieuwe vork , nieuwe kranks en bracket kope , nieuwe naaf en nog wa

Re:***fiets
haleee
mja elke maand ist hier wel wat mee die onderdelen
ik d8 ook 2 fully s is het beste maar dat viel tegen.
de ene gaare cranks de andere rotte transmissie dan zit je dus met twee gaare bikes.
Dus nu koop ik gewoon de reserve onderdelen die van belang zijn.
En als er wat is pleur ik het er new op.
Want twee fully s kost het dubbele aan het einde van de rit.
als voorbeeld dit heb ik nu liggen aan reserve spul:
xtr cranks + bracket
mrp system 2
shiver dc
super monster
big hit dh frame
fox vanilla rc
manitou swinger 6 way
xt achterem
wat schijven
voorwiel 26 inch met 20mm naaf
set 24 inch wielen
achter derail xtr
3.0 gazza band
stuur on one
brave stem
tioga zadel
schakelkabel buiten en binnen
en ga zo maar door ligt nog wel wat meer.
mja elke maand ist hier wel wat mee die onderdelen

ik d8 ook 2 fully s is het beste maar dat viel tegen.
de ene gaare cranks de andere rotte transmissie dan zit je dus met twee gaare bikes.
Dus nu koop ik gewoon de reserve onderdelen die van belang zijn.
En als er wat is pleur ik het er new op.
Want twee fully s kost het dubbele aan het einde van de rit.
als voorbeeld dit heb ik nu liggen aan reserve spul:
xtr cranks + bracket
mrp system 2
shiver dc
super monster
big hit dh frame
fox vanilla rc
manitou swinger 6 way
xt achterem
wat schijven
voorwiel 26 inch met 20mm naaf
set 24 inch wielen
achter derail xtr
3.0 gazza band
stuur on one
brave stem
tioga zadel
schakelkabel buiten en binnen
en ga zo maar door ligt nog wel wat meer.
-
- Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
Re:***fiets
gij bent toch echt ne zotte mens eh crash :d
Re:***fiets
Bansheebeest gain schreef:
gij bent toch echt ne zotte mens eh crash :d
Das z"n handelsmerk.

Re:***fiets
Duckrip schreef:
Mn E13 bashring is kwijt,
hoe kan je die nou kwijt raken ::)
Re:***fiets
Mister P2 schreef:
[Duckrip schreef:
Mn E13 bashring is kwijt,
hoe kan je die nou kwijt raken ::)
Mijn bril ben ik verloren en die heeft minsters zulke dikke glazen als de E13 bashring.
Re:***fiets
Ben benieuwd of mijn Pepperonivork nog recht is na afgelopen zondag...
Re:***fiets
Het is een klotegevoel als je bike stuk is, daarom een reservebike hebben!
Re:***fiets
hangt ook een beetje van je rijstijl, rijvaardigheid, onderhoud, montage en afstellen af.....
als alles van je bike af sodemieterd of breekt of het niet doet....dan moet je maar eens gaan denken aan wat beter onderhoud, betere montage en misschien wat rustiger rijden....
want zolang je dat niet doet zal ook een tweede bike uit elkaar pleuren van ellende...
mijn twee centen....
als alles van je bike af sodemieterd of breekt of het niet doet....dan moet je maar eens gaan denken aan wat beter onderhoud, betere montage en misschien wat rustiger rijden....
want zolang je dat niet doet zal ook een tweede bike uit elkaar pleuren van ellende...
mijn twee centen....
-
- Berichten:1312
- Lid geworden op:wo jun 02, 2004 8:06 pm
Re:***fiets
Klopt helemaal.
En 2 of 3 fietsen betekent dus ook 2 of 3 keer zoveel onderhoud/kosten. :"(
En 2 of 3 fietsen betekent dus ook 2 of 3 keer zoveel onderhoud/kosten. :"(
Re:***fiets
GTLTS schreef:
hangt ook een beetje van je rijstijl, rijvaardigheid, onderhoud, montage en afstellen af.....
als alles van je bike af sodemieterd of breekt of het niet doet....dan moet je maar eens gaan denken aan wat beter onderhoud, betere montage en misschien wat rustiger rijden....
want zolang je dat niet doet zal ook een tweede bike uit elkaar pleuren van ellende...
mijn twee centen....
Het hangt ook van je gebruik en kwaliteit van je spullen af. het hangt eigenlijk van veel meer dingen af naast de dingen die jijzelf erop beinvloedt.
Re:***fiets
Al koop je de beste cranks ooit gemaakt....alsnog zullen ze eraf pleuren wanneer je ze niet goed op je fiets hangt, daar kunnen nou eenmaal geen stalen North Shore signature XS holzfellers tegenop. Bij de een gaat dit langer goed vanwege een rustigere rijstijl, bij de ander komt direct aan het licht hoe slecht de boel in elkaar zit...
Re:***fiets
GTLTS schreef:
Al koop je de beste cranks ooit gemaakt....alsnog zullen ze eraf pleuren wanneer je ze niet goed op je fiets hangt, daar kunnen nou eenmaal geen stalen North Shore signature XS holzfellers tegenop. Bij de een gaat dit langer goed vanwege een rustigere rijstijl, bij de ander komt direct aan het licht hoe slecht de boel in elkaar zit...
Joh, ik heet geen crash maar...
Dingen zijn soms ook niet zo best geproduceerd en daarnaast dingen slijten ook gewoon. Probeer nu niet te doen alsof jij de geweldige rijder bent die nooit wat sloopt omdat ie alles super soepel doet.

Re:***fiets
Dingen zijn soms ook niet zo best geproduceerd
Mijn id, heb het gevoel dat de laatste jaren kwantiteit voorop staat ipv kwaliteit.
Mijn rijstijl is rustiger geworden ( de jaren tellen ! ) maar het spul geeft veel sneller de geest.
Re:***fiets
Duckrip schreef:
Het is een klotegevoel als je bike stuk is, daarom een reservebike hebben!
het is pas een klotegevoel als je fiets kapot is en je geen doekoe hebt om hem te fixen