Middleburn (non-klaagbaak)
Moderator:Beheerders
In Morzine hard gecrashed en linkercrank was verbogen. Mensen van Middleburn een mail gestuurd met de vraag of ze hem konden rechtbuigen of eventueel onder garantie vervangen. Ik kreeg direct per mail antwoord waarin ze vroegen om de crank op te sturen en dat ze dan wel iets zouden regelen...
Vandaag een splinternieuwe linkercrank van Middleburn ontvangen. Gewoon no questions asked, nieuwe opgestuurd en geen euro moeten betalen. Super service als je het mij vraagt ;D
grtz
Animine
Vandaag een splinternieuwe linkercrank van Middleburn ontvangen. Gewoon no questions asked, nieuwe opgestuurd en geen euro moeten betalen. Super service als je het mij vraagt ;D
grtz
Animine
Re:Middleburn (non-klaagbaak)
Heb je der ook bij gezegt dat je hard gecrasht bent dan??
maar wel netjes idd dat ze een nieuwe sturen!!
maar wel netjes idd dat ze een nieuwe sturen!!
Ja dat stond in m"n mail naar hun toe, dat het kwam door een harde crash.
grtz
Animine
grtz
Animine
-
inderdaad sjieke service. zo zoude meer merken moete zijn , en mss niet gratis vervangen , maar wel iets regelen.
Greet storie!
M8 van me heeft al jaren een middleburn crank.. toen ik dat ding voor het eerst zag dacht ik dat ie nieuw was ;D (was dus al minstens 5 jaar oud ofzo)
Als ik later groot en sterk ben (lees: rijk) koop ik het ook, echt top spul!
M8 van me heeft al jaren een middleburn crank.. toen ik dat ding voor het eerst zag dacht ik dat ie nieuw was ;D (was dus al minstens 5 jaar oud ofzo)
Als ik later groot en sterk ben (lees: rijk) koop ik het ook, echt top spul!
Al eens eerder viel het me op maar nu andermaal:
Iemand geeft toe dat hij/zij gecrashed is en durft dan toch nog het woord "garantie" in de mond te nemen/te noemen.
En ik zie ook wel dat er staat "eventueel onder garantie" maar dan nog.... Hoe bedenk je het?
ON-BE-GRIJ-PE-LIJK!!
Iemand geeft toe dat hij/zij gecrashed is en durft dan toch nog het woord "garantie" in de mond te nemen/te noemen.
En ik zie ook wel dat er staat "eventueel onder garantie" maar dan nog.... Hoe bedenk je het?
ON-BE-GRIJ-PE-LIJK!!
-
vind ik helemaal niet. als ge crasht en iets is kapot is het inderdaad normaal geen garantie. maar da wilt niet zegge da ge het ni moogt vrage ? want in dit geval gaven ze wel garantie..
Klopt. Maar afgezien van het feit dat het niet netjes om in dit soort gevallen over garantie te beginnen is het ook nog eens olie- en oliedom.
Heb je er al eens over nagedacht dat wanneer er allemaal van dit soort onterechte claims zijn de prijzen alleen maar zullen stijgen? Heb je er al eens over nagedacht dat wanneer er allemaal van dit soort onterechte claims zijn dat een bedrijf niet goed doet en dat heeeel misschien op een dag jouw toffe crankjes niet meer geproduceerd kunnen worden?
Ik zou me in ieder geval bezwaard voelen, of ben ik nou gewoon te integer?
Heb je er al eens over nagedacht dat wanneer er allemaal van dit soort onterechte claims zijn de prijzen alleen maar zullen stijgen? Heb je er al eens over nagedacht dat wanneer er allemaal van dit soort onterechte claims zijn dat een bedrijf niet goed doet en dat heeeel misschien op een dag jouw toffe crankjes niet meer geproduceerd kunnen worden?
Ik zou me in ieder geval bezwaard voelen, of ben ik nou gewoon te integer?
-
ik denk het wel.
als ik zoiets voorheb , vraag ek gwn 1 keer vriendelijk vr garantie. maar als ik die ni krijg ga ik hier ook ni moeilijk over doen. maar het is wel zo , onderdele die dikwijls WEL garantie moeten zijn , zijn het volgens de fabrikant niet.
ik denk trouwes ook niet da zo"n fabrikant wakker ligt van een linkerkrank die ze in garantie geve, en zeker niet dat hun prijze hierdoor gaan stijge. het is gwn sjiek da middleburn garantie gaf. ik denk toch da er wel nog een verschil is tusse garantie vrage en echt een claim indiene. want ik dacht dat er ergens in de wet stond da producte tot 1 of 2 jaar met garantie voorzien moesten zijn. ik kan verkeerd zijn mr er was wel zoiets dacht ik ? indien het inderdaad zo is zijn zelfs enorm veel fabrikante in fout. hoe het dan zit me crashes enzo weet ik niet
als ik zoiets voorheb , vraag ek gwn 1 keer vriendelijk vr garantie. maar als ik die ni krijg ga ik hier ook ni moeilijk over doen. maar het is wel zo , onderdele die dikwijls WEL garantie moeten zijn , zijn het volgens de fabrikant niet.
ik denk trouwes ook niet da zo"n fabrikant wakker ligt van een linkerkrank die ze in garantie geve, en zeker niet dat hun prijze hierdoor gaan stijge. het is gwn sjiek da middleburn garantie gaf. ik denk toch da er wel nog een verschil is tusse garantie vrage en echt een claim indiene. want ik dacht dat er ergens in de wet stond da producte tot 1 of 2 jaar met garantie voorzien moesten zijn. ik kan verkeerd zijn mr er was wel zoiets dacht ik ? indien het inderdaad zo is zijn zelfs enorm veel fabrikante in fout. hoe het dan zit me crashes enzo weet ik niet

Je zegt dus dat eerlijkheid dom is... eehhh hm ??? ::) :-X
modedit: dit bracht niets bij in de discussie
Het feit dat ik om garantie vroeg, is gebaseerd op het feit dat er op de Middleburn website staat dat ze lifetime warranty bieden, zelfs in geval van downhill racing and jumping. En ja wat zijn de gevolgen als je te hard downhill gaat of jumped? Een crash... Mijn eerste vraag naar de fabrikant was of ze er iets aan konden doen, bvb de crank recht zetten.
Dit is de mail en reply die ik kreeg:
From: Matthew Starey [mailto:Matthew@middleburn.co.uk]
Sent: vrijdag 26 augustus 2005 10:17
To: Lionell Jansen
Subject: RE: Middleburn technical enquiry
To Lionell
send the crank to us and we will have a look at it
from Matthew
-----Original Message-----
From: Lionell Jansen [mailto:lionell@pandora.be]
Sent: 26 August 2005 07:59
To: Matthew Starey
Subject: Middleburn technical enquiry
Hi,
I just got back from biking holiday in Morzine. I had a bad crash there and now my left RS7 crank arm is bent. I still donÂ’t know
how I crashed and how it got bent because there are no scratches on it of hitting something. Can the crank arm be bent into
its original shape or is it covered by any warranty ?
Best regards,
Lionell Jansen
Antwerp - Belgium
Dus ik snap heel de heisa niet die sommige mensen hier maken of ligt dat aan mij? Als ze garantie vermelden op de site, dan mag je er toch naar vragen? Nee heb je en ja kan je krijgen...
grtz
Animine
Dit is de mail en reply die ik kreeg:
From: Matthew Starey [mailto:Matthew@middleburn.co.uk]
Sent: vrijdag 26 augustus 2005 10:17
To: Lionell Jansen
Subject: RE: Middleburn technical enquiry
To Lionell
send the crank to us and we will have a look at it
from Matthew
-----Original Message-----
From: Lionell Jansen [mailto:lionell@pandora.be]
Sent: 26 August 2005 07:59
To: Matthew Starey
Subject: Middleburn technical enquiry
Hi,
I just got back from biking holiday in Morzine. I had a bad crash there and now my left RS7 crank arm is bent. I still donÂ’t know
how I crashed and how it got bent because there are no scratches on it of hitting something. Can the crank arm be bent into
its original shape or is it covered by any warranty ?
Best regards,
Lionell Jansen
Antwerp - Belgium
Dus ik snap heel de heisa niet die sommige mensen hier maken of ligt dat aan mij? Als ze garantie vermelden op de site, dan mag je er toch naar vragen? Nee heb je en ja kan je krijgen...
grtz
Animine
Het blijft verre van slim...

Waarom zou het niet slim zijn om naar garantie te vragen als het op de site vermeld staat ???
lifetime warranty, op fabrieksfouten natuurlijk, dat snapt iedereen, tenminste, dat hoopte ik. Maar we waren er inmiddels al achter dat je dat inderdaad niet begreep....Animine schreef: Waarom zou het niet slim zijn om naar garantie te vragen als het op de site vermeld staat ???
End of story.
Dit staat er op de Middleburn website ivm garantie op de RS7 cranks:
"LIFETIME warranty against defects in materials or workmanship. Covers competitive DH, trials and jumping!"
Onder defects in materials verstaan zij dus het verbuigen van een crank, op de manier waar het bij mij gebeurd is. Ik vind dat je als consument het recht heb om te vragen of ze iets aan een defect kunnen doen.
Misschien dat alle fabrikanten niet zo zijn, maar bij Middleburn dragen ze Customer Service hoog in het vaandel, net als bij sommige andere Engelse fabrikanten, zoals bvb BETD.
Dus wat ik nog steeds niet snap is dat jij erover blijft doordrammen dat mensen niet zomaar om garantie mogen vragen. Ik vroeg dus niet zomaar om garantie, maar had wel degelijk een gegronde reden om naar garantie te vragen.
grtz
Animine
"LIFETIME warranty against defects in materials or workmanship. Covers competitive DH, trials and jumping!"
Onder defects in materials verstaan zij dus het verbuigen van een crank, op de manier waar het bij mij gebeurd is. Ik vind dat je als consument het recht heb om te vragen of ze iets aan een defect kunnen doen.
Misschien dat alle fabrikanten niet zo zijn, maar bij Middleburn dragen ze Customer Service hoog in het vaandel, net als bij sommige andere Engelse fabrikanten, zoals bvb BETD.
Dus wat ik nog steeds niet snap is dat jij erover blijft doordrammen dat mensen niet zomaar om garantie mogen vragen. Ik vroeg dus niet zomaar om garantie, maar had wel degelijk een gegronde reden om naar garantie te vragen.
grtz
Animine
daarom heb je dus "meer" betaald voor Middleburn cranks.
De garantie afhandeling is top! (alsof wij weten wat bij de fabrikant onder garantie valt, dus ik zeg altijd vragen!)
De garantie afhandeling is top! (alsof wij weten wat bij de fabrikant onder garantie valt, dus ik zeg altijd vragen!)