Paypal

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Paypal

Bericht door N I E L S » di feb 28, 2006 11:40 am

***paypal! Iemand betaalt me een vrij groot bedrag, hup gelijk 50 euro naar de maan. Ik ga mooi weer terug naar een personal account. Dan maar geen creditcard betalingen kunnen ontvangen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di feb 28, 2006 11:58 am

Yep... NEVER upgrade... Paypal zit er uiteindelijk niet voor jouw plezier, maar om zelf rijk te worden...

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di feb 28, 2006 12:03 pm

50 euro??? dat is schandalig...

dat ze transactiekosten berekenen is tot daar aan toe, maar meer dan 5 euro mag dat toch niet zijn...

N I E L S

Bericht door N I E L S » di feb 28, 2006 12:10 pm

Ze verdienen daar natuurlijk ook al aan de wisselkoers.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » di feb 28, 2006 12:45 pm

N I E L S schreef:Ze verdienen daar natuurlijk ook al aan de wisselkoers.
Dat zie ik niet direkt...

de keren dat ik er zaken heb gedaan was het altijd in dollars en kwam de conversie naar Euro's pas tot stand op mijn creditcardafschrift

Cubeman

Bericht door Cubeman » di feb 28, 2006 2:09 pm

Ze geven al bij het doen van je betaling aan welke wisselkoers ze gebruiken op 5 deciamalen nauwkeurig en welk bedrag ze van je creditcard gaan trekken.

De laatste keer dat ik het gebruikte (17 februari jl.) was 1 Euro = 1.15781 U.S. Dollars
Ze gebruiken niet de meest gunstige koers maar € 50,- aan transactiekosten is wel erg veel!

LEART
Contacteer:

Bericht door LEART » di mar 21, 2006 4:47 pm

hoi,

ik heb dus mijn account ook omgezet naar een premier account ofzo dat ik creditcard betalingen kan ontvangen. Ik wil dit ook niet meer zonde van mijn geld.

NU is mijn vraag hoe kan ik mijn account weer terug zetten naar standaard?

hoop op jullie reacties.

Gr.

Lennart

ps kost het ook geld als je waarde van je paypal account op je eigen rekening stort?

N I E L S

Bericht door N I E L S » di mar 21, 2006 5:02 pm

LEART schreef:hoi,

ik heb dus mijn account ook omgezet naar een premier account ofzo dat ik creditcard betalingen kan ontvangen. Ik wil dit ook niet meer zonde van mijn geld.

NU is mijn vraag hoe kan ik mijn account weer terug zetten naar standaard?

hoop op jullie reacties.

Gr.

Lennart

ps kost het ook geld als je waarde van je paypal account op je eigen rekening stort?
Moet je even kijken bij hulp en downgrade ofzoiets intikken. Geld naar eigen rekening kost geen geld.

1x downgraden kan, upgraden kan ook weer maar dan weer downgraden kan niet.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo mar 26, 2006 12:21 am

Het is natuurlijk een bakje geld dat je aan de heren inleverd, maar je krijgt er een hoop zekerheid voor terug. Paypal werkt gewoon erg goed en is veilig. Dat mag wat mij betreft best iets kosten.

Maartentje

Bericht door Maartentje » zo mar 26, 2006 12:56 am

Ik ben het op zich wel redelijk met Hubert eens. Paypal is er natuurlijk niet omdat zij 'zich moreel verplicht voelen de mens te helpen', maar om geld te verdienen aan de behoefte naar zekerheid. Het is logisch dat je daar iets voor moet betalen. Maar dit moet naar mijn idee wel een redelijk bedrag zijn. Het is jammer dat N I E L S niet bekendmaakt hoeveel hem betaald werd voor het product, zodat we een realistisch beeld krijgen van wat Paypal er nou daadwerkelijk op verdient.
It's you, not the bike

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo mar 26, 2006 1:13 am

Dat is niet jammer, dat kun je gewoon zelf berekenen.

Ik vind dat Paypal veel te veel vraagt voor wat ze doet.

Ten eerste heeft ze het geld meerdere dagen in bruikleen net als de Postbank. Ten tweede hebben US Paypallers voordeel tov de overige. Ten derde is de wisselkoers ook snel verdient. Ten vierde vraagt ze geld om geld te mogen ontvangen. Ten vijfde legt ze limits op die nergens op slaan waardoor geld onnodig lang blijft 'hangen' op je Paypal.

Maarja, niemand anders die de service kan bieden en net zoveel vertrouwd wordt als Ebay zelf... Het is een goeie service maar er zitten zeer veel vreemde kanten aan waar heel gemakkelijk veel op verdient wordt.

Maartentje

Bericht door Maartentje » zo mar 26, 2006 1:31 am

Het zal best uit te rekenen zijn, alleen heb ik geen idee...

Wilde je niet aanvallen of zo...

Maar als jij weet wat de uitkomst is van die 'berekening' dan kun je gewoon zeggen wat het percentage is, dan kan iedereen daar z'n oordeel over vellen.

In principe 'doet' PayPal ook helemaal niets. Het biedt je alleen wat meer zekerheid.

Verder maak je zelf het punt al: "Maarja, niemand anders die de service kan bieden en net zoveel vertrouwd wordt als Ebay zelf... Het is een goeie service maar er zitten zeer veel vreemde kanten aan waar heel gemakkelijk veel op verdient wordt." Is een goeie samenvatting van het concept PayPal
It's you, not the bike

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo mar 26, 2006 8:47 am

Ik meen ergens een percentage tussen 3,4 6 procent te kunnen herinneren. Dit betaald je dus op te ontvangen geld.

LEART
Contacteer:

Bericht door LEART » wo apr 05, 2006 2:06 pm

Dit zijn de kosten voor paypal.

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... splay-fees

Wat me ook op is gevallen, wilde geld terugboeken naar mijn studentenrekening en zag dat onder de 100 euro 1 euro aan kosten wordt ingehouden.

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... draw-funds

Ik heb geprobeerd om mijn account weer terug te zetten naar een gewone maar kan het helaas nergens zien of het gelukt is.

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo apr 05, 2006 2:16 pm

Kun je zien in het welkom scherm.
Als er personal staat is het gelukt en als er premium staat niet. Maar je krijgt sowieso bericht dus het zal wel niet gelutk zijn. Kan trouwens een dag of 2 duren voordat je bericht krijgt.

LEART
Contacteer:

Bericht door LEART » wo apr 05, 2006 2:21 pm

N I E L S schreef:Kun je zien in het welkom scherm.
Als er personal staat is het gelukt en als er premium staat niet. Maar je krijgt sowieso bericht dus het zal wel niet gelutk zijn. Kan trouwens een dag of 2 duren voordat je bericht krijgt.
Bedankt!
Zie het nu, staat idd nog op premier. Ga het maar weer proberen(1,5 week geleden geprobeerd zonder succes dus)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di apr 11, 2006 7:11 pm

En al gelukt?

Hier een ander rotgeintje:
If your bank account information is not accurate and you attempt to make a withdrawal from your PayPal account, the withdrawal will fail. The money will then be returned to your PayPal account and you will be charged a €23.00 EUR return fee.
Wat een ****ers! Gelukkig heb ik dit niet gehad maar het zal je gebeuren omdat je een nummertje verkeerd intikt.

LEART
Contacteer:

Bericht door LEART » wo apr 12, 2006 6:47 pm

Nou, eigenlijk niet, heb ze ff een mailtje gestuurd! Hoop spoedig op een reactie.

zodra het gelukt is zal ik het wel even melden hoe het nou echt kan, is misschien makkelijk voor de mensen die ook willen downgraden :D

LEART
Contacteer:

Bericht door LEART » do apr 13, 2006 12:33 pm

ik heb weer een personal account ipv vd premier.

heb ze gisteren een mailtje gestuurd nadat het me eigenlijk weer niet was gelukt en vandaag reactie dat het omgezet is. Erg snel en netjes van hun in the USA

Dit mailtje kreeg ik
Paypal schreef:Dear Lennart De Bruijn,

Thank you for contacting PayPal, my name is Tomas and I am happy to
assist you today.

We appreciate that you have tried our PayPal Premier account. Per your
request, your PayPal account has been downgraded from a Premier to a
Personal account. Please note that with a Personal account, you will no
longer be able to receive credit card funded payments and all payments
received from eBay, auctions, and Website Payment buttons (e.g. Buy Now
Buttons, PayPal Shopping Cart, or Subscriptions payments), will be
limited to the equivalent of $500.00 USD per month. (This monthly limit
applies to all US, UK and Canadian Personal accounts.)

You are only permitted to downgrade from a Business/Premier account to a
Personal account one time. If you would like to upgrade your account to
a Business/Premier account in the future, it will remain a
Business/Premier account for the lifetime of the account.

Please note if you receive a credit card payment to your Personal
account or exceed your monthly receiving limit, you will be given the
choice to accept or deny the payment. If you accept the payment, your
Personal account will be upgraded to a Premier account.

There are no fee adjustments or refunds on payments received as a
Business/Premier account.

Please let me know if you need further assistance.

Sincerely,
Tomas
PayPal, an eBay Company

Copyright (c) 1999-2006 PayPal. All rights reserved. PayPal (Europe)
Ltd. is regulated by the Financial Services Authority in the United
Kingdom as an electronic money institution. PayPal FSA Register Number:
226056
Zitten vast veel mensen bij klantservice, kunnen ze vast doen omdat de fee's zo hoog zijn :D

N I E L S

Bericht door N I E L S » di mei 30, 2006 11:09 am

Well, they did it again!

Dit keer was ik gelukkig op de hoogte van de kosten en heeft de tegenpartij ze betaald maar ik begrijp er nog steeds niets van. Geld overmaken, ontvangen en omrekenen naar eigen valuta kostte gewoon meer dan 100 euro voor hogere bedragen!! Echt belachelijk en degenen die het daarmee eens zijn zijn gek!

Ten eerste hebben ze een bak aan kapitaal waarmee ze kunnen doen wat ze willen, ten tweede hoeven ze de gebruikers geen rente te betalen en ten derde doen ze hetzelfde geintje als de Postbank. Ze houden rekening met de omloop en rekenen extra tijd voor overschrijving van bank naar rekening en andersom.

Echt, als ik de middelen had om een concurrerend bedrijf op te starten zou ik dat zeker doen want dit gaat natuurlijk helemaal nergens over! Op een 10tje is het nog niet zo'n ramp maar voor grotere bedragen vind ik het absurd en heel brutaal dat een bedrijf zulke tarieven en koersen hanteert.

Ik had liever gezien dat de koper die aan mij gaf dan dat we die nu in moeten leveren aan Paypal... Maar goed, betaald is betaald.

Ik zou graag de wisselkoers berekening van Paypal willen ontwijken, weet iemand of ik gewoon buitenlandse valuta naar mijn Rabobankrekening over kan maken?

Christiaan

Bericht door Christiaan » za jun 10, 2006 3:19 pm

Paypal is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling, tuurljk willen ze geld verdienen, anders zouden ze geen bestaansrecht hebben.

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jun 15, 2006 12:36 am

Christiaan schreef:Paypal is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling, tuurljk willen ze geld verdienen, anders zouden ze geen bestaansrecht hebben.
Ja, DAT snap ik ook wel Chris... :o

Maar er is wel een verschil tussen een 10tje of 50 euro vragen voor een transactie waar ze voor de rest geen **** aan hoeven te doen. Een beetje te makkelijk vind ik het.

Plaats reactie