fox vannilla rc

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Crash
fox vannilla rc

Bericht door Crash » do mar 23, 2006 7:14 pm

haleee seizoen begint weer zeg :taunt:

ik vind dit toch wel een te snel dat iets kapot gaat heb er nog geen jaar mee gereden.

Afbeelding

mja importeur dus gemaild die kennen jullie wel denk die kwam er mee aan dat ik een te lichte veer heb en mn compressie niet helemaal dicht moest zetten.

umh een 400lbs veer voor iemand van 60kg is toch good !?
en daarbij welke lompe koei zet zijn compressie helemaal dicht.. ikke nie !

mja jammer dus had van fox wel iets meer verwacht.
:roll: :roll: :roll:

N I E L S

Re: fox vannilla rc

Bericht door N I E L S » za mar 25, 2006 12:47 am

Crash schreef:haleee seizoen begint weer zeg :taunt:

ik vind dit toch wel een te snel dat iets kapot gaat heb er nog geen jaar mee gereden.

Afbeelding

mja importeur dus gemaild die kennen jullie wel denk die kwam er mee aan dat ik een te lichte veer heb en mn compressie niet helemaal dicht moest zetten.

umh een 400lbs veer voor iemand van 60kg is toch good !?
en daarbij welke lompe koei zet zijn compressie helemaal dicht.. ikke nie !

mja jammer dus had van fox wel iets meer verwacht.
:roll: :roll: :roll:
Of een 400 veer goed voor je is ligt aan de inbouwmaat van de shock en aan het veersysteem. Daarnaast ook nog jouw specifieke frame dat er toe doet welke veer je hebben moet.
Als ik moet gokken is een 400 waarschijnlijk wel goed voor je alleen als je ermee huckt heb je wel wat zwaarders nodig.

Maar wat zeg je nou over de compressie?
Je moest hem niet helemaal dichtzetten van de importeur maar je vind het ook vreemd als iemand dat doet?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » za mar 25, 2006 9:38 am

Ik zal nu wel vijanden maken, maar volgens mij heeft de demper niet goed gemonteerd gezeten :oops: Te strak in het frame zeg ma, zodat de demper niet kon bewegen op de bevestigings punten :angelnot:

No hard feelings :arms:

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » za mar 25, 2006 10:25 pm

maar volgens mij heeft de demper niet goed gemonteerd gezeten Te strak in het frame zeg ma, zodat de demper niet kon bewegen op de bevestigings punten
Hier kan ik mij ook in vinden,maar ga me liever niet over uitspreken aangezien ik technisch een beetje onderlegt ben op dat vlak.
Maar inderdaad zwak van de importeur(SABMA??) dat zij niet tegemoed willen komen bijvoorbeeld een nieuwe demper aan inkoopprijs

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » za mar 25, 2006 10:51 pm

Bomber schreef:Ik zal nu wel vijanden maken, maar volgens mij heeft de demper niet goed gemonteerd gezeten :oops: Te strak in het frame zeg ma, zodat de demper niet kon bewegen op de bevestigings punten :angelnot:

Precies. Het buigen van de schacht kan (bijna) alleen maar daardoor veroorzaakt worden.

Misschien een idee om bij de volgende demper een heavy duty mounting kit te gebruiken. Die heeft een doorlopende stalen buis waardoor de demper niet vanaf de zijkanten door de alu busjes wordt geklemd, maar gewoon op de ene doorlopende as gemonteerd zit. Dan kan de demper vrijer bewegen.

Sabma kan de schacht/buis wel los vervangen denk ik?

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » zo mar 26, 2006 12:02 am

En voor de juiste veersterkte is dit wel handig ;)

Spring Calc

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo mar 26, 2006 1:19 am

Dat is niet de enige mogelijke reden waarom dat ding er zo uit ziet. Verkeerde veer en superveel bottomen kunnen ook de boosdoener zijn denk ik. Dan nog een crash natuurlijk... Vast nog wel andere redenen voor zoals je spring niet goed aangedraaid, losse collar etc...

@Simon:
Waarom zeg je eerst dat je er niets vanaf weet en vind je het dan zwak dat Crash het niet kan verhalen op de fabrikant? Dat klinkt een beetje onlogisch.

Klinkt hard maar als het je eigen schuld is, is het je eigen schuld en moet je het gewoon zelf betalen. Dat iedereen zelf aan zijn fiets wil sleutelen betekent niet dat de fabrikant maar makkelijker om moet gaan met schadeclaims en problemen. Ik zou eerder zeggen andersom.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » zo mar 26, 2006 10:05 am

@Simon:
Waarom zeg je eerst dat je er niets vanaf weet en vind je het dan zwak dat Crash het niet kan verhalen op de fabrikant? Dat klinkt een beetje onlogisch
Ik bedoelde er gewoon mee dat ik het spijtig is dat Fox of de distibuteur niet tegemoet wilt komen, er zijn genoeg merken die iets willen vervangen aan aankoopprijs zodat zij geen verlies maken en toch hun klanten behouden, want al dat spul kost opzich al meer als genoeg ;)

(helmproducenten zoals Giro vervangen ook je helm aan halve prijs oid als hij beschadigt is bij een crash-->wat ook meestal wel je eigen schuld is.)

Crash

Bericht door Crash » vr mar 31, 2006 2:25 pm

Bomber schreef:Ik zal nu wel vijanden maken, maar volgens mij heeft de demper niet goed gemonteerd gezeten :oops: Te strak in het frame zeg ma, zodat de demper niet kon bewegen op de bevestigings punten :angelnot:

Yoow
Er zitten lagers in dus lijkt me wat sterk.
bottome deed ie haast nooit.

@niels
over die compressie ja neem aan dat het overbodig is om die helemaal dicht te schroeven das veels te stug.
mja hucken... die mini dropjes moet da ding makkelijk afkunnen mee
9 inch heeft een weekend winterberg gezien en de rest hier achter.

mja importeurs gak geen tijd meer aan besteden rijd hem lekker verder aan gort want een service kost veels te veel knaken.
mja nu weten we da fox ook kapot kan.

wou dak testrijder kon worden dan hadden we geen zooi meer op de markt :lol:

Plaats reactie