Fiets halen in Breda! Hulp nodig
Moderator:Beheerders
Hi!
Ik wil een dezer dagen een bike gaan kopen in Breda.
Ik zelf woon in Kortrijk (West-Vlaanderen), ik heb geen vervoer want mijn ouders zien dat niet echt zitten.
Is het mogelijk om alles via trein te doen?
't Is geen BMX of Dirt maar een nrmle Xc'er.
Kan iemand me plz raad geven? En liefst zo snel mogelijk, want 'k wil er misschien al morgen achter.
Alvast Bedankt!!
Mvg
Ik wil een dezer dagen een bike gaan kopen in Breda.
Ik zelf woon in Kortrijk (West-Vlaanderen), ik heb geen vervoer want mijn ouders zien dat niet echt zitten.
Is het mogelijk om alles via trein te doen?
't Is geen BMX of Dirt maar een nrmle Xc'er.
Kan iemand me plz raad geven? En liefst zo snel mogelijk, want 'k wil er misschien al morgen achter.
Alvast Bedankt!!
Mvg
In nederlandse treinen (NS) kun je gewoon je fiets op bepaalde plekken in de trein neerzetten. Dit is meestal waar je instapt. Je kunt het herkennen aan de fiets logo naast de ingang. Denk er wel aan dat je dan een dagkaart fiets moet kopen. Kost iets van € 6,50 maar is dan ook de hele dag geldig...
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... &c=Artikel
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... &c=Artikel
Laatst gewijzigd door Scaluner op wo apr 11, 2007 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- mr.Monster
gewoon rugzakje mee voor leesvoer, eten en drinken en dan in de linkerhand een frame en de rechterhand een vork, zelf ook een paar keer gedaan. En als het dus alleen een frame en een vork is kan je deze gewoon mee de trein in nemen, ook naar het zitgedeelte, ZONDER speciaal treinkaartje. Dit is namelijk gewone baggage en géén fiets!!!
Misschien nog iets meenemen om het frame tegen krassen te beschermen???
succes
Misschien nog iets meenemen om het frame tegen krassen te beschermen???
succes

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Vergeet dan ook niet af en toe om je heen te kijken. De verbaasde blikken zijn om te smullen. Ik heb niet zo lang met mijn frame in de trein gezeten, maar het was wel leuk om te zien dat iedereen je zo verbaast aankijkt. Ik heb ook al eens met wat wielen en vork (niet tegelijkertijd) in de trein gehangen.
Dus maak er gewoon een leuke middag van.
mzzl
Gène
Dus maak er gewoon een leuke middag van.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Ik ben wel eens met een frame onder mijn arm t gemeentehuis in geweest, vervolgens naar de LBS en daarna nog ff de AH onveilig gemaakt 
Altijd leuk.
Maar idd als het een los frame is gewoon als handbage mee de trein/bus in.
Neem wat bubbeltjeswrap en wat tape mee. Inpakken en gaan met die banaan.
Moet goed komen!
Veel succes

Altijd leuk.
Maar idd als het een los frame is gewoon als handbage mee de trein/bus in.
Neem wat bubbeltjeswrap en wat tape mee. Inpakken en gaan met die banaan.
Moet goed komen!
Veel succes
Dit is de fiets die tist zogenaamd van mij wil kopenGène schreef:Maar natuurlijk willen wel foto's van het opzichtige pakje incl. de inhoud!
mzzl
Gène

Maar na een stuk of 30 mailtjes in 2 weken tijd, met een hoop "onzin" en nutteloze vragen krijg ik geen antwoord op mijn mail aan hem.
Begint al met 3 PB-tjes op het nl-mountainbike forum "neem contact op snel" en "als je de gele Ronin poten monteerd heb ik zéér veel interesse"
Als eerste vind ik dat je ook op een andere manier aan iemand kan vragen om contact op te nemen, en als ie de tekst bij de adv. had gelezen, wist hij dat die Ronin poten inmiddels gemonteerd waren.
Vervolgens een hoop heen-en-weer gemail, wat ik niet erg vind als iemand in één keer vraagt wat ie wil weten. Maar stuurt ie iedere keer een mail met een vraag, ik weer gemaild met "vraag nou eens alles wat je wil weten". Krijg ik weer een mail met de vraag of de fiets is als op de foto's. Ja, hij is als op de foto's, vraagt ie daarna of er ook een zadel bij zit. En of de bike snel is als XC of op de baan?
Na -tig mailtjes heb ik gemaild dat ik de bike niet meer aan hem verkocht omdat ik 'm op deze manier niet serieus nam als "koper". Maar hij wil/wou de fiets persé hebben en uiteindelijk een afspraak gemaakt voor afgelopen zaterdag. Ik zou tot 12.00 uur thuis zijn, en om 11.50 krijg ik een mailtje, dat ie onderweg was, maar dat z'n vader werdt gebeld en terug moest voor een vergadering.
Vervolgens stelt hij zelf voor om een voorschot te storten, zodat ik de fiets voor hem vasthoud en hij 'm een andere keer kan komen ophalen, vraag ik tot 3x toe wat hij dan als voorschot in gedachten had en waneer hij het dan zou overmaken, krijg ik geen antwoord op, maar wel weer voor de zoveelste keer de vraag of ik 'm niet op wil sturen.
Overigens had hij de fiets graag verstuurd gehad, omdat hij geen 500 km. wou rijden. nu zie ik hier dat ie in Kortrijk woont en volgens mij is dat maar 170 km. van Breda.
Zo iemand neem ik nu dus zeker niet meer serieus als koper, dit weekend komt er nog iemand kijken, ik hoop dat die wel serieus intresse heeft.
Zoniet, en iemand van jullie is wel geïntereseerd:
hij staat te koop op het nl-mountainbike forum.
Waarom wil je het niet versturen dan?fearless schreef:Dit is de fiets die tist zogenaamd van mij wil kopenGène schreef:Maar natuurlijk willen wel foto's van het opzichtige pakje incl. de inhoud!
mzzl
Gène
Maar na een stuk of 30 mailtjes in 2 weken tijd, met een hoop "onzin" en nutteloze vragen krijg ik geen antwoord op mijn mail aan hem.
Begint al met 3 PB-tjes op het nl-mountainbike forum "neem contact op snel" en "als je de gele Ronin poten monteerd heb ik zéér veel interesse"
Als eerste vind ik dat je ook op een andere manier aan iemand kan vragen om contact op te nemen, en als ie de tekst bij de adv. had gelezen, wist hij dat die Ronin poten inmiddels gemonteerd waren.
Vervolgens een hoop heen-en-weer gemail, wat ik niet erg vind als iemand in één keer vraagt wat ie wil weten. Maar stuurt ie iedere keer een mail met een vraag, ik weer gemaild met "vraag nou eens alles wat je wil weten". Krijg ik weer een mail met de vraag of de fiets is als op de foto's. Ja, hij is als op de foto's, vraagt ie daarna of er ook een zadel bij zit. En of de bike snel is als XC of op de baan?
Na -tig mailtjes heb ik gemaild dat ik de bike niet meer aan hem verkocht omdat ik 'm op deze manier niet serieus nam als "koper". Maar hij wil/wou de fiets persé hebben en uiteindelijk een afspraak gemaakt voor afgelopen zaterdag. Ik zou tot 12.00 uur thuis zijn, en om 11.50 krijg ik een mailtje, dat ie onderweg was, maar dat z'n vader werdt gebeld en terug moest voor een vergadering.
Vervolgens stelt hij zelf voor om een voorschot te storten, zodat ik de fiets voor hem vasthoud en hij 'm een andere keer kan komen ophalen, vraag ik tot 3x toe wat hij dan als voorschot in gedachten had en waneer hij het dan zou overmaken, krijg ik geen antwoord op, maar wel weer voor de zoveelste keer de vraag of ik 'm niet op wil sturen.
Overigens had hij de fiets graag verstuurd gehad, omdat hij geen 500 km. wou rijden. nu zie ik hier dat ie in Kortrijk woont en volgens mij is dat maar 170 km. van Breda.
Zo iemand neem ik nu dus zeker niet meer serieus als koper, dit weekend komt er nog iemand kijken, ik hoop dat die wel serieus intresse heeft.
Zoniet, en iemand van jullie is wel geïntereseerd:
hij staat te koop op het nl-mountainbike forum.
Je laat hem gewoon vooraf betalen en als je het geld binnen hebt,
dan stuur je het op!
MarinTi schreef:fearless schreef:Ik wou 'm niet versturen om een berg "gezeik" te voorkomen, kon uit de mail opmaken dat meneer geen toestemming had van z'n ouders, hij had ook geen zin om een eind te rijden want als de bike tegen zou vallen was ie heel dat eind voor niets gekomen. Vroeg 'm toen ook "Wat als ik de fiets verstuur en hij valt tegen?"Gène schreef:Maar natuurlijk willen wel foto's van het opzichtige pakje incl. de inhoud!
Waarom wil je het niet versturen dan?
Je laat hem gewoon vooraf betalen en als je het geld binnen hebt,
dan stuur je het op!
@Sven: het is/was niet mijn bedoeling om een "flame war" uit te lokken, had er gewoon even genoeg van.