Re:Proces-verbaal

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Watje
Proces-verbaal

Bericht door Watje » vr mei 16, 2003 6:56 pm

Ja, ja, ja het moest er eens van komen. Als fietsforens heb ik vandaag m"n eerste proces verbaal gekregen :-[. In m"n Franse colère heb ik een mailtje naar den Mark (Verwilghen) gestuurd. Wat zouden jullie nog doen ? Waar zouden jullie gaan aankloppen ? Ik wil gerust de boete betalen, maar voor zo"n prul ?? Ik reed zonder handen :P

Laat me a.u.b. jullie reacties weten.

Geachte Heer,

Is de Mortselse politie werkelijk zo stom om de fietsforensen het leven zuur te maken ? Blijkbaar wel. Ik rij elke werkdag met de fiets (en soms ook in het week-end) van Lier naar Antwerpen en terug. Regen noch sneeuw stoppen me.

Meermaals overkomt het me dat ik bijna van m"n sokkel gereden word door gsm-ende automobilisten, krant -lezende automobilisten, mobiletten die over de fietspaden scheuren, moto"s (Ja, moto"s!!!!!!)die op de fietspaden rijden, honden die loslopen, blowende jeugd die zo high als een otter over het fietspad zwalpt en zelfs door politie-agentes die zonder te kijken een fietspad oprijden (en zich van geen kwaad bewust zijn).Om nog maar te zwijgen wat er allemaal in Antwerpen centrum gebeurt!!!

Vandaag moest één van die smurfkes waarschijnlijk laten zien aan zijn collega dat hij zijn lesje van de politieschool nog wel kende en riep mij ter orde via hun mega-onverstaanbare megafoon op hun smurfmobiel. Ik reed, op de pechstrook, zonder handen de brug tussen Mortsel en Boechout af en dat hadden ze natuurlijk gezien. I.p.v. zich bezig te houden met serieuze zaken.

Ik betaal mij blauw aan verkeersbelasting en taksen, ik laat mijn wagen bewust staan om het verkeer te ontlasten, ik promoot samen met collega" van www.dirty-pages.net het fietsen in al z"n vormen en wat plaatst de smurfenstam daar tegenover ???

Ik garandeer u dat, als ik die smurf tegenkom in burgerkledij, m"n fiets in z"n gat parkeer. (let wel: ik rij met noppenbanden met een banddikte van 2.2. Dat komt aan, ik zweer het u.)

Mag ik hopen op een snelle reactie van uwentwege ?

Met vriendelijke groeten,

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr mei 16, 2003 7:12 pm

Zonder me verder over het wel of niet terecht van het proces verbaal uit te laten vind ik dat:

-je dirty-pages hier buiten moet laten!!!
-je met een dergelijke brief waarschijnlijk geen volwassen respons krijgt (met name in de laatste zinnen schop je zo hard om je hen dat menig wetsdienaar zal denk "bekijk het")
-als je serieus in beroep wil gaan je je brief een stuk zakelijker op zult moeten stellen en dus o.a. agenten niet als smurfkes moet betitelen...

Watje

Bericht door Watje » vr mei 16, 2003 7:17 pm

Hey gast, ik voelde me in m"n kruis getast en heb dan ook die mail impulsief geschreven. Sorry dat ik leef hoor :(

Het feit dat ik DP vermeld is gewoon omdat ik met dit forum het meeste binding heb. Er zijn geen andere organisaties, forums en discussiegroepen waarmee ik in kontakt kom. Ik kan moeilijk de BBL citeren als ik niet weet wat die gasten uitvreten.

Dit was een impulsieve mail en geen zakelijke brief.

Het is niet de bedoeling om geen boete te krijgen, maar enkel dat de ogen van de beleidsmakers een klein beetje opengaan door zo"n stomme mails als de mijne. Als ge uw "zakelijke" brief via de geijkte kanalen op hun bestemming wil laten komen, moet ge bijna iedereen in de Wetstraat kennen ;D

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr mei 16, 2003 7:41 pm

je wilde reacties, je krijgt reacties... ik snap dat je je genaaid voelt (of inje kruis getrapt zoals jij het zou zeggen :D), dat zou ik me ook voelen, maar als je echt een reactie wil hebben zou ik de toon van de mail aanpassen..

my 2 ct"s

Sven

Bericht door Sven » vr mei 16, 2003 8:26 pm

En steelboy is niet de enigste die dat denkt. Geeft toch een slecht zicht op jou als persoon, als je zo"n mailtje ontvangt.

Als je nou een nette zakelijke brief had geschreven, zouden ze em met veel meer plezier hebben beantwoord.

Maar je voorval is wel l*llig, zonder handen fietsen...

Watje

Bericht door Watje » vr mei 16, 2003 9:12 pm

Niemand begrijpt mij :"( :"(

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » vr mei 16, 2003 10:06 pm

DP had je er niet in moeten zetten. Dat soort dingen voortaan altijd eerst vragen of dat mag.

info@dirty-pages.nl

En verder zit je ze nu af te zeiken. Door die laatste zinnen.

Rinse

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr mei 16, 2003 10:22 pm

Watje schreef:
Niemand begrijpt mij :"( :"(

Ik begrijp je heel goed, dat staat ook in een eerder post, maar met deze reactie lok je juist de verkeerde reactie uit, dat wilde ik duidelijk maken. Tuurlijk zou ik ook staan sputteren en kankeren als ik bekeurd werd omdat ik zonder handen fiets...

pZyteX

Bericht door pZyteX » vr mei 16, 2003 10:29 pm

als je nou eens rustig vertelt wat er precies gebeurt is en wat voor boete je hebt gekregen (en waar je sig. op slaat)

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » za mei 17, 2003 9:04 am

Watje schreef:
...
Het is niet de bedoeling om geen boete te krijgen, maar enkel dat de ogen van de beleidsmakers een klein beetje opengaan door zo"n stomme mails als de mijne
...

Politie voer tmet dit soort acties alleen maar het beleid uit...dus in dit geval zijn ze geen beleidsmakers.. :-X

Cubeman

Bericht door Cubeman » za mei 17, 2003 11:13 am

Ik denk dat ik persoonlijk niet zou betalen en het voor zou laten komen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er ergens in een wetboek staat dat je niet zonder handen mag fietsen.
Ik heb zelf recent nog een boete gehad voor te hard rijden!!! in een 30Km zone, met de fiest wel te verstaan.(36 waar 30 is toegestaan)
Ik voelde me toen ook behoorlijk genaaid natuurlijk en heb dat de agent ook duidelijk gemaakt.
Misschien niet zo netjes maar ook ik heb me uitgelaten in termen als: vind je het nu leuk om mensen zo te naaien??? en , voel je je nu een hele vent???

Meneer agent gaf aan dat hij dit zeker niet leuk vond en dreigde meteen met een boete voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
Ik heb hem daar op uitgelachen en heb een lang neus getrokken.
Ik heb zijn boete voo te hard rijden aangenomen (€30,-) en ben met dezelfde snelheid verder gefietst.

Ik ben van mening dat ze zich beter bezig kunnen gaan houden met nuttige zaken zoals boeven/fietsdieven vangen ed.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » za mei 17, 2003 6:39 pm

Cubeman schreef:
Ik denk dat ik persoonlijk niet zou betalen en het voor zou laten komen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er ergens in een wetboek staat dat je niet zonder handen mag fietsen.
Ik heb zelf recent nog een boete gehad voor te hard rijden!!! in een 30Km zone, met de fiest wel te verstaan.(36 waar 30 is toegestaan)
Ik voelde me toen ook behoorlijk genaaid natuurlijk en heb dat de agent ook duidelijk gemaakt.
Misschien niet zo netjes maar ook ik heb me uitgelaten in termen als: vind je het nu leuk om mensen zo te naaien??? en , voel je je nu een hele vent???

Meneer agent gaf aan dat hij dit zeker niet leuk vond en dreigde meteen met een boete voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
Ik heb hem daar op uitgelachen en heb een lang neus getrokken.
Ik heb zijn boete voo te hard rijden aangenomen (€30,-) en ben met dezelfde snelheid verder gefietst.

Ik ben van mening dat ze zich beter bezig kunnen gaan houden met nuttige zaken zoals boeven/fietsdieven vangen ed.

Het is natuurlijk lollig maar die maximum-snelheid is voor alle verkeer. TIs veel leuker om voor een kastje aan kant voor te snel rijden een fotootje te laten maken als jij op je mtb zit :D

Rinse

Bracket

Bericht door Bracket » za mei 17, 2003 9:50 pm

zat ik zo aan te denken.......ja is zwaar off topic.. maar stel dat je een wiel de vernieling in rijdt door bijv. een verkeerd liggende tegel int fietspad... kun je dat dan verhalen bij de gemeente???... past hier wel een beetje bij vind k omdat we toch op al die amtenaren zitten te zeiken

Luc

Bericht door Luc » za mei 17, 2003 11:49 pm

Race Feest schreef:
zat ik zo aan te denken.......ja is zwaar off topic.. maar stel dat je een wiel de vernieling in rijdt door bijv. een verkeerd liggende tegel int fietspad... kun je dat dan verhalen bij de gemeente???... past hier wel een beetje bij vind k omdat we toch op al die amtenaren zitten te zeiken

In België kan het in elk geval. Een vriendin van me heeft zo eens een vergoeding van de gemeente gehad omdat ze het voorwiel van haar brommer stukgereden had op wegenwerken met slechte signalisatie.

nuppilup

Bericht door nuppilup » zo mei 18, 2003 1:16 am

Cubeman schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe ze jouw snelheid vastgesteld hebben. Vind dit om eerlijk te zijn een klein beetje ongeloofwaardig.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mei 18, 2003 7:20 am

haha

een mede-broeder, heb ook een keer een boete gehad voor rijden zonder handen (10 gulden welteverstaan) wat een pisvlek die agent. Zo"n jonge broekkie met een ouwe rot, en dat jochie maar bijdehand doen.
Vroeg ik waarom dit verboden was zegt die ouwe: "omdat als jij valt met je grote neus op de straat(ik had toen al wat dubbelzinnige opmerkingen gemaakt, over dattie z"n pet niet op had etc.; kon ie niet om lachu) wij je van de straat moeten peuteren.
Toen kon je mij echt wegdragen en heb ik de boete lachend in ontvangst genomen.

Deze boete heeft de staat waarchijnlijk meer gekost dan opgeleverd, magoed.

dusssss©

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo mei 18, 2003 9:58 am

nuppilup schreef: [
Cubeman schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe ze jouw snelheid vastgesteld hebben. Vind dit om eerlijk te zijn een klein beetje ongeloofwaardig.
EEEEEEH ja inderdaad, want zelfs al zou er met het nieuwe handlezer pistool gewerkt zijn blijft het een moeilijk verhaal. Ze moeten namelijk op iets richten wat weerkaatst om tot een snelheidswaarde te komen, het lijkt mij niet dat jij met een nummerplaat op je stuur rondrijdt of dat je een gepolijst voorhoofd hebt. Mag je mij vertelen hoe ze aan die snelheid zijn gekomen ?

WhoCares

Bericht door WhoCares » zo mei 18, 2003 11:52 am

In Nederland moet je tenminste een hand aan het stuur hebben .

Belgie???

Maar je moet toch weten er zijn altijd P.A. die iets strenger zijn dan andere. ;D ;D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mei 18, 2003 12:46 pm

ELVIS schreef:
[
nuppilup schreef:
[
Cubeman schreef:

EEEEEEH ja inderdaad, want zelfs al zou er met het nieuwe handlezer pistool gewerkt zijn blijft het een moeilijk verhaal. Ze moeten namelijk op iets richten wat weerkaatst om tot een snelheidswaarde te komen, het lijkt mij niet dat jij met een nummerplaat op je stuur rondrijdt of dat je een gepolijst voorhoofd hebt. Mag je mij vertelen hoe ze aan die snelheid zijn gekomen ????

misschien hebben ze gewoon achter hem gereden en de snelheid via een geijkte teller vastgesteld ;)

dusssss©

Cubeman

Bericht door Cubeman » zo mei 18, 2003 5:19 pm

BOSS schreef:
[
ELVIS schreef:
[
nuppilup schreef:
[

EEEEEEH ja inderdaad, want zelfs al zou er met het nieuwe handlezer pistool gewerkt zijn blijft het een moeilijk verhaal. Ze moeten namelijk op iets richten wat weerkaatst om tot een snelheidswaarde te komen, het lijkt mij niet dat jij met een nummerplaat op je stuur rondrijdt of dat je een gepolijst voorhoofd hebt. Mag je mij vertelen hoe ze aan die snelheid zijn gekomen ????

misschien hebben ze gewoon achter hem gereden en de snelheid via een geijkte teller vastgesteld ;)

dusssss©

Dank aan Boss, het is dus idd het geval geweest.
In mijn geval was zo"n agentje op de motor die achter mij ging rijden en constateerde dat ik te hard ging.
En wat kan je dan anders doen dan hard lachen en de beste man belachelijk maken???

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo mei 18, 2003 5:30 pm

Cubeman, groot gelijk!!!!

dussssss©

nuppilup

Bericht door nuppilup » zo mei 18, 2003 9:40 pm

..............

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo mei 18, 2003 10:20 pm

Ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn dit is hoofdstuk 134513599081354 in de serie "ga toch boeven vangen".
Zalm wou minder ambtenaren, wel ik weet nog wel een plaats waar er gesneden kan worden...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma mei 19, 2003 7:40 am

hey nuppilup, jij hebt je post weggehaald;

WHY??????

dusssss©

ELVIS

Bericht door ELVIS » ma mei 19, 2003 7:50 am

Cubeman schreef:

Dank aan Boss, het is dus idd het geval geweest.
In mijn geval was zo"n agentje op de motor die achter mij ging rijden en constateerde dat ik te hard ging.
En wat kan je dan anders doen dan hard lachen en de beste man belachelijk maken???

Okeeeeeee dan heb ik niets gezegd, zover heb ik zelfs niet doorgedacht, triest dat die copper niets beters te doen had. Ik bedoel wie verzint het nou om een fietser te bekeuren.! In eerste instantie dacht ik``jaja sterk verhaal``. Maar een motor smeris die achter je rijdt om je snelheid te meten? ? ?

Gesloten