Duurzaamheid Camelbak Zak
Moderator:Beheerders
Heb in Maart een Camelbak Mule gekocht (zak met grote opening en een zwart handvat). Ongeveer 10 keer gebruikt en er zit nu al een scheur in de zak. Om precies te zijn, vlakbij de opening en handvat en op het randje van de doorzichtige schijf die binnenin de zak zit. Daar gaat het schuren.
Wat mij betreft de zoveelste ontwerpfout van Camelbak.
Heeft iemand anders dit al meegemaakt?
Wat mij betreft de zoveelste ontwerpfout van Camelbak.
Heeft iemand anders dit al meegemaakt?
-
Re:Duurzaamheid Camelbak Zak
ik ook, maar bij mij waar het slangetje eruit komt, plastiek is precies verstorven...
De mijne heeft om onbekende reden een tijdje gelekt maar nu al een jaar probleemloos gebruik...
Persoonlijk denk ik niet dat er snel wat aan kan komen, ik heb ook helemaal geen problemen met m;n camelback..... je moet "m wel elke keer als jum gebruikt hebt optijd goed schoonmaken anders gaat het "schimmelen" en kan het misschien zijn dat de zak wat bros wordt ofzo
succes
succes
De BlowFish als kadootje voor een vriendin gekocht. Zat een gaatje in de zak, boven aan, zo uit de verpakking. Zij terug naar de zaak waar ie gekocht wordt gaan ze de zak opsturen om te kijken of het garantie is. De tas zelf moest ze maar meenemen omdat ie anders maar daar bleef liggen. Zegt ze heel droog: "oh, dat is dan makkelijk, dan kan ik er mijn bidon in stoppen." :P
Samenvatting:
ontopic : gaatje in camelbak.
offtopic: Slechte Service van Outdoor Maastricht in Maasmechelen. >:(
Samenvatting:
ontopic : gaatje in camelbak.
offtopic: Slechte Service van Outdoor Maastricht in Maasmechelen. >:(
Ik heb er alleen water in.
Water schimmelt na 4 weken nog nie.
Dan ff omspoelen met bloedverziekend heet water om te reinigen [+85 graad dood bijna alles]
Feitelijk haal ik dat ding 2x per jaar open om schoon te maken, ik gebruik hem 2-3x per week.
Vaker schoon maken zou dan ook zinloos zijn.
Volgens mij stond er in de gebruiksaanwijzing [weekniezeker] dat je GEEN schoonmaakmiddelen mag gebruiken, iets wat je overigens bij gene ene enkele bidon of drinkzak zou moeten doen, mits je bellen wilt blazen tijdens het biken natuurlijk. :P
Ow ja, ik doe het al 12 jaar zo, en ben zo gezond als maar zijn kan [behalve in m"n hoofd]
E
Water schimmelt na 4 weken nog nie.
Dan ff omspoelen met bloedverziekend heet water om te reinigen [+85 graad dood bijna alles]
Feitelijk haal ik dat ding 2x per jaar open om schoon te maken, ik gebruik hem 2-3x per week.
Vaker schoon maken zou dan ook zinloos zijn.
Volgens mij stond er in de gebruiksaanwijzing [weekniezeker] dat je GEEN schoonmaakmiddelen mag gebruiken, iets wat je overigens bij gene ene enkele bidon of drinkzak zou moeten doen, mits je bellen wilt blazen tijdens het biken natuurlijk. :P
Ow ja, ik doe het al 12 jaar zo, en ben zo gezond als maar zijn kan [behalve in m"n hoofd]

E
- MxMasterMike
Tief dat ding gewoon in je vriesvak als je hem niet gebruikt, dan heb je ook geen gezeik met schimmel enzo.
Ik heb die van mij nu een jaar, en gebruik hem 1 a 2 keer per week, tot nu toe no probs.
Ik heb die van mij nu een jaar, en gebruik hem 1 a 2 keer per week, tot nu toe no probs.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik heb de mijne nu ook een jaar en ben dr helemaal lyrisch van ding zit goed, is makkelijk en lekt niet. M"n moeke eerst nog zeuren dat hij zo duur was maar ik gebruik hem nu 2-3 x per week
RInse
RInse
Niets dan lof over m"n CamelBak Rocket. Ga eindelijk eens zo"n droogsetje voor het reservoir kopen. Enige (kleine) minpuntje is dat de binnenzijde van de banden een beetje een schurend effect op je kleding heeft.
Sita schreef:
Niets dan lof over m"n CamelBak Rocket. Ga eindelijk eens zo"n droogsetje voor het reservoir kopen. Enige (kleine) minpuntje is dat de binnenzijde van de banden een beetje een schurend effect op je kleding heeft.
Idem ditto, alleen heeft mijn mondstuk van de Rocket af en toe een "druiper" ::)
-
- Contacteer:
Is ie vreemd gegaan met een M.U.L..E???
Ruben schreef:
[Sita schreef:
Idem ditto, alleen heeft mijn mondstuk van de Rocket af en toe een "druiper" ::)
Zit er bij jou dan geen hydrolock op?
AAAAAAAARG!
Hoe moeilijk is het nu om NA de [ /quote] te typen? No offence naar u alleen maar de helft doet dat fout!
Hoe moeilijk is het nu om NA de [ /quote] te typen? No offence naar u alleen maar de helft doet dat fout!
Ruud schreef:
AAAAAAAARG!
Sorry hoor zal het NOOOOOIT meer doen :"(
Zo goed :-*
Van-tis-tas, nu de andere 40 nog
Back on topic dan maar weer :-*

Back on topic dan maar weer :-*
Ruben schreef:
[Sita schreef:
Nog een keertje: zat er op jouw Rocket geen hydrolock? (die van mij wel). Zo niet: zijn los te verkrijgen.
Ik heb gisteren de zak bij Bikeshop Amersfoort neergelegd en ze sturen hem op naar R.A. Company. Zal ongeveer 3 weken duren eer ik de (nieuwe) zak krijg. Zij vonden het ook al niet normaal dat daar een lek zat maargoed.
ik heb ook ene MULE en die lekt af en toe bij de dop. Mijn LBS bestelt eerst een nieuwe en pas daarna stuurt ie die ouwe op zodat ik niet 3 weken zonder zit. Dit lijkt mij een normale gang van zaken. Ik zou behoorlijk de schijt in hebben als ik 3 weken niet aan mijn MULE kon sabbelen & zuigen ;D ;D ;D
hulde aan Kolkman in Zijdewind
dusssss

hulde aan Kolkman in Zijdewind
dusssss
Gelukkig heb ik nog een oude Rocket, waar ik ook al 1 nieuwe zak voor gekocht had vorig jaar
. Ik zie wel wat er gaat gebeuren. Ik ga geen nieuwe bestellen zodat ik de MULE nu nog kan gebruiken, eerst de garantie afwachten.

Ruben schreef:
[Sita schreef:
Whah! Mijn broer heeft ook al een Camelbak Rocket ;D
Ik heb de camelbak rocket besteld, ben erg benieuwd!

Olgie schreef:
Ik heb de camelbak rocket besteld, ben erg benieuwd!![]()
Je zult er geen spijt van krijgen. Ik vind ze hun geld echt waard. Paar weken geleden in het Beierse Woud gefietst (dik in de 30 graden). Als ik, vooral tijdens "t klimmen, m"n CB niet bij me had gehad was ik echt kapot gegaan. De nieuwe Rocket heeft volgens mij ook zo"n nieuw Omega-reservoir. Lijkt me heel wat makkelijker vullen en schoonhouden maar ik ben al blij met de oude uitvoering. Heb ik daardoor ook heel wat voordeliger kunnen krijgen.
Veel plezier ermee!
Groetjes,
Sita
Ja, ik ben met mijn Camelbak Rocket ook erg tevreden. Ook precies genoeg bagageruimte voor wat gereedschap een pompje (zit zelfs een speciale pomp houder in!), mobiele telefoon, binnenband en wat eten. En het reservoir is prime schoon te maken en 2 liter is voldoende voor me, meestal neem ik maar 1 liter mee.
Mmh... blijf toch bij mule... kun je toch wat meer in kwijt, maar dat is maar net waarvoor je em wilt gebruiken he.
Dn Helle schreef:
Mmh... blijf toch bij mule... kun je toch wat meer in kwijt, maar dat is maar net waarvoor je em wilt gebruiken he.
Die van jou is ook prima. Kan een half litertje water meer in en wat extra opbergruimte.