garantie shimano

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
garantie shimano

Bericht door Sir Gonz Lays » di jun 24, 2003 2:49 pm

n vrind van me heeft net n nieuwe fisher gekocht 1 mnd oud, breekt afgelopen weakend zn lx achterderailleur ineens af..dwars door de helft, (t gietstuk waaraan aan de ene kant die grote inbusbout aan t frame zit en de andere kant de scharnierpunten voor t parallellogram zitten)...er was geen sprake van verkeerd schakelen want hij schakelde niet, of van een andere vorm van overbelasting(chainsuck, tak ertussen ofzo) hij reed gewoon rechtdoor op een paadje..naar mijn mening was t gewoon een constructiefout ofzo..
zodoende naar de winkel terug zeggen ze: koop maar een nieuwe we sturen m wel op maar ga er maar niet van uit dat je wat vergoed krijgt..
ik vind dit een beetje vreemd allemaal, want dit soort dingen moeten toch juist vergoed worden, ik bedoel spiksplinternieuw paar keer gebruikt, vreemd toch..
niet dat een lx nu zo duur is maar t gaat gewoon om het principe..waarvoor krijg je anders die zogenaamde garantie op shimano onderdelen bij n nieuwe fiets???

Pino

Re:garantie shimano

Bericht door Pino » di jun 24, 2003 3:07 pm

Omdat het inderdaad de meest verzonnen smoes is.
In goed Engels is daar een uitdrukking voor "JRA" als in:
" just riding along" when
- my frame broke in two,
- my fork spontaneously disassembled,
- a crack appeared in my downtube.

Hoe lullig dit ook klinkt, dat een derailleur daar spontaan breekt is hoogst onwaarschijnlijk. Een l....g steentje meegenomen met de ketting kan een oorzaak zijn.
Bij gewoon rechtuit rijden zou het genoemde deel van schuimplastic kunnen zijn en toch niet breken.

Of de fietsenmaker even taktisch is, is een tweede vraag...

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di jun 24, 2003 3:21 pm

ja dat is inderdaad altijd het probleem met dit soort dingen, het klinkt zo onwaarschijnlijk, maar als ik uit mn nek zat te kletsen dan zou ik niet hierover op dp een topic starten, dus vroeg ik me gewoon af wat jullie ervan denken en of dit weleens eerder voorgekomen is...en die fietsenmaker is volgens mij niet zo makkelijk met garantie, heb ik al wel s eerder vernomen hier.. :?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di jun 24, 2003 7:49 pm

Sir Gonz Lays schreef:
ja dat is inderdaad altijd het probleem met dit soort dingen, het klinkt zo onwaarschijnlijk, maar als ik uit mn nek zat te kletsen dan zou ik niet hierover op dp een topic starten (...)

Maar dat kan je natuurlijk op niet als bewijs aandragen, sterker nog je kan waarschijnlijk helemaal niks bewijzen en dan is het eigenlijk vrij logisch dat je in een onwaarschijnlijk geval als deze niet geloofd wordt door Shimano...

The Flying V

Bericht door The Flying V » di jun 24, 2003 8:32 pm

Als het op video stond kon je het zo bewijzen.. maar Shimano heeft natuurlijk al meer van dat soort verhalen gehoord, daar trappen ze niet meer in.

@Sir Gonz Lays, ik geloof je wel, daar niet van! ;)

V.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jun 24, 2003 9:52 pm

als fietsenmaker zou je dit gewoon moeten vergoeden zeker als die fiets net nieuw is, en dan pas opsturen naar shimano.
Je moet eerst je klant weer tevreden de deur uit zien te krijgen.

Jij koopt bij de fietsenmaker dus die moet je helpen, vind ik.

ik weet 100% zeker dat mijn LBS het zo zou oplossen.

dussss©

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo jun 25, 2003 1:19 pm

het is inderdaad niet te bewijzen en daar ligt het probleem ook, kijk ze kunnen natuurlijk wel bezig blijven bij shimano met dit soort gevallen..ik snap het ook wel.
Maar ik vind wel dat de shop dit inderdaad gewoon moet vervangen zonder moeilijk te doen....en daar stoor ik mij dus enorm aan..maar ja we zullen zien..hoe t afloopt, ga vd week nog maar s ff langs. >:(

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr jun 27, 2003 10:37 pm

deze zaak heeft trouwens nix met shimano te maken maar met fisher. die der. moet worden terug gezonden naar fisher niet naar shimano.. dus topic moet zijn garantie fisher.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » vr jun 27, 2003 11:30 pm

Als je Fisher dealer bent kan je zelf de garantie bepalen, dit heeft Trek Benelux tegenwoordig aan de dealers over gelaten om de klant sneller tegemoed te komen.
In dit geval is het dus ook niet bij Fisher of Trek.
Wel een moeilijk geval, ik zou zelf iets doen om de kosten te delen, 50/50.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » ma jun 30, 2003 1:43 pm

ja zand erover, ik zeg zand erover, ondertussen zit er al weer n nieuwe op en we zien wel hoe t afloopt, laterz

May

Bericht door May » wo jul 09, 2003 8:38 pm

Ben dit weekend binnen geweest met mijn fiets voor speling op de bracket.
Zegt de persoon die er werkt gewoon doodleuk wa wil je die rollementen zijn gewoon kapot jong.
Vraag me nu af of dat garantie zou moeten zijn of nie.
Het is een xtr 2003 en een maand of drie.

May&vin

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » do jul 10, 2003 8:25 am

Garantie. Maar dat weet je nooit bij Shimano... :?

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » zo jul 13, 2003 10:29 pm

Zand er over schreef:
deze zaak heeft trouwens nix met shimano te maken maar met fisher. die der. moet worden terug gezonden naar fisher niet naar shimano.. dus topic moet zijn garantie fisher.

Kan je me dit uitleggen waarom is dit een zaak voor Fisher? Het is toch een Shimano component wat kapot gaat als nou de achterpad was afgebroken dan was het een Fisher component wat brak maar nu is het toch iets van Shimano......

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma jul 14, 2003 11:27 am

Kan je me dit uitleggen waarom is dit een zaak voor Fisher? Het is toch een Shimano component wat kapot gaat als nou de achterpad was afgebroken dan was het een Fisher component wat brak maar nu is het toch iets van Shimano......

Als een onderdeel op een Fisher gemonteerd zit dan valt dat inderdaad onder de garantie van Fisher. Bijvoorbeeld een crankstel dat kraakt stuur ik terug naar Fisher en niet naar Shimano, het is immers een garantiegeval voor een Fisher. Zeker met eerste montage delen kan ik soms niet bij Shimano terecht omdat het OEM delen betreft. Een derailleur kan ik ook bij Shimano claimen maar ook hiervoor geld hetzelfde verhaal. Diegene die de fiets gemonteerd heeft is in eerste instantie verantwoordelijk voor de garantie. De dealer mag tegenwoordig zelf bepalen of iets garantie is zonder eerst op te sturen naar Trek Benelux en dit geld ook voor de SSC dealers, die kunnen ook zelf bepalen of iets garantie is.

Plaats reactie