woodbumble 2003
Moderator:Beheerders
ik heb 3 weken geleden een B1 woodbumble "03 gekocht,na 1keer er mee gereden te hebben in Wildbad zijn er al de volgende mankementen aan: 1)luchtbel in achterrem
2)speling op de achteras
3)voor-derailleur kan niet goed afgesteld worden(kleinste tandwiel)
nu hebben de heren van B1 mijn fiets terug meegenomen voor het oplossen van deze probleemen,maar toch vind ik dat dit niet kan voor een fiets van 3000€.
Ik heb deze woodbumble gekocht om mee te rijden en niet om bij de fietshandelaar te staan.
2)speling op de achteras
3)voor-derailleur kan niet goed afgesteld worden(kleinste tandwiel)
nu hebben de heren van B1 mijn fiets terug meegenomen voor het oplossen van deze probleemen,maar toch vind ik dat dit niet kan voor een fiets van 3000€.
Ik heb deze woodbumble gekocht om mee te rijden en niet om bij de fietshandelaar te staan.
Re:woodbumble 2003
Ik geloof dat die speling in de achteras vrij standaard is, dat heeft Christiaan mij iig wijs gemaakt

Ruud schreef:
Ik geloof dat die speling in de achteras vrij standaard is, dat heeft Christiaan mij iig wijs gemaakt![]()
jup, Christiaan heeft het nu al voor de 2e keer
Daan
-
Spelling komt meer voor, zit overigens op de naaf, niet op de as, maar dat ter zijde. Bij het bikefestival meerdere mensen gesproken die er ook last van hadden, net als ik, maar is gewoon garantie, Lucht in de rem, kan een keer gebeuren, gewoon een vulsetje voor Hayes kopen, is het zo verholpen. Wat de voorderailleur betreft, heeft hij nooit geod gewerkt?
neen,was al zo toen ik er voor de eerste keer mee reed,wat de speling betreft:als er echt zoveel problemen mee zijn, moet er toch naar een oplossing gezocht worden door B1 de garantie geld maar voor 1 jaar wat als de garantie verlopen is,geeft er al iemand van jullie al kontakt opgenomen met B1 in verband met dit probleem?Christiaan schreef: Spelling komt meer voor, zit overigens op de naaf, niet op de as, maar dat ter zijde. Bij het bikefestival meerdere mensen gesproken die er ook last van hadden, net als ik, maar is gewoon garantie, Lucht in de rem, kan een keer gebeuren, gewoon een vulsetje voor Hayes kopen, is het zo verholpen. Wat de voorderailleur betreft, heeft hij nooit geod gewerkt?
grtz
Martijnie
ik heb mijne zelf opgebouwd en ik heb nergens last van
no comment verder
no comment verder
-
Jah, t ligt maar net aan de onderdelen..
Ligt niet specifiek aan de bike lijkt me...
Ruff Ryder schreef:
Jah, t ligt maar net aan de onderdelen..
klopt, maar de meeste hebben er zo"n xlc achternaaf inzitten en die heeft veel last van speling.
-
Spelling is niet heel erg, heb er weinig last van tijdens het rijden, kan ook geen kwaad, zal niet veel erger worden, zulklen misschien enkele nave nzijn geweest die niet helemaal okee zijjn, heb ook al lui gesproken die er geen last van hebben. Hoe dan ook, het is garantie, dus een goede oplossing komt er zeker.
Christiaan schreef:
Spelling is niet heel erg, heb er weinig last van tijdens het rijden, kan ook geen kwaad, zal niet veel erger worden, zulklen misschien enkele nave nzijn geweest die niet helemaal okee zijjn, heb ook al lui gesproken die er geen last van hebben. Hoe dan ook, het is garantie, dus een goede oplossing komt er zeker.
Ik rij ook niet met een footwork naaf christiaan
-
Heb je een DT Freeride achter? Ga je je bike nog aan Inzane verkopen? Hoe dan ook, ik heb een footwork met speling, maar rijden er ook genoeg rond met footwork die geen speling hebben. Soms zit het mee, soms zit het tegen.....
Nee heb een Novatec. Niet echt licht maar hij is wel spelingsvrij en stevig!
-
Mijne is overigens ook zelf opgebouwd, wat kost die naaf die jij rijdt?
spesjul prajs vor joe
zane
zane
Van www.bikeproducts.nl
DH22SB
Aantal spaken 32, 36
Diameter 14G
Lagering 4 industrie lagers
Inbouw breedte 165 mm
As ø12mm Steekas. inkl. ø12 mm As
Gewicht 795 g
Advies verkoop prijs € 139,00
;D
DH22SB
Aantal spaken 32, 36
Diameter 14G
Lagering 4 industrie lagers
Inbouw breedte 165 mm
As ø12mm Steekas. inkl. ø12 mm As
Gewicht 795 g
Advies verkoop prijs € 139,00
;D
Mijn naaf krijgt nu ook een beetje speling :"(
antwoord is al gegeven ;D
Ik heb Footwork naven voor en achter,
Ben in Todtnau,Willingen,Leogang geweest
Geen Problems. ::)
Ben in Todtnau,Willingen,Leogang geweest
Geen Problems. ::)
-
Some have it, some don"t...................
bombproof=footwork=spelingvrij, daarom rijd 80% van het wcs dh circuit met footwork naven.
Het zijn je lagers die verrot kunnen gaan, niet je naaf by the weg............
E
Het zijn je lagers die verrot kunnen gaan, niet je naaf by the weg............
E
-
- Forumbeheerder
TheDick schreef:
bombproof=footwork=spelingvrij, daarom rijd 80% van het wcs dh circuit met footwork naven.
E
helaas: koude douche
ik heb n footwork achternaaf op footwork steekas. En speling van dag 2....
Maar t kan me ni verrukken ik rij er gewoon mee door, stoort ni
Idd, heb ook die ervaring met footwork naven, enorm snel speling op de achternaaf.
Ook doorschietende cassetes is mij gebeurt, maar zo heb ik ooit bes de baver overkop uit de starthek zien gaan, met hetzelfde probleem.
Tis wel zo dat ze redelijk gemakkelijk bij te stellen zijn (enorm voordeel) alleen moet je het regelmatig doen.
Ook doorschietende cassetes is mij gebeurt, maar zo heb ik ooit bes de baver overkop uit de starthek zien gaan, met hetzelfde probleem.
Tis wel zo dat ze redelijk gemakkelijk bij te stellen zijn (enorm voordeel) alleen moet je het regelmatig doen.
ik heb ook een XLC naaf had ook na 2maand speling
Probleem zit em gewoon in de lagers die niet goed genoeg zijn
Nieuwe SKF lagers geplaatst en alles is nu al 6 maanden ok
Geen speling meer
Probleem zit em gewoon in de lagers die niet goed genoeg zijn
Nieuwe SKF lagers geplaatst en alles is nu al 6 maanden ok
Geen speling meer
Wij hebben er vanaf dag 1 skf lagers in.
Volgens mij is Footwork daar dan -redelijk- recent op overgestapt.
Het is geen koude douche, maar een koude kermis
E
Volgens mij is Footwork daar dan -redelijk- recent op overgestapt.
Het is geen koude douche, maar een koude kermis

E
-
Dick, hoeveel kost ene 12mm steekas achternaaf in 165mm breedte bij jullie? Mail anders ff op cdvanderlaan@hotmail.com