Heb het helemaal gehad met m"n NRS2
Moderator:Beheerders
Vandaag lekker fietsen...fiets terug van servicebeurt. Nieuwe demper gehad, nieuwe BB gehad. Het kan niet op.
Na 5 km begon ik te denken dat de achtervering wel erg sterk reageerde, terug naar huis om op te pompen. Thuis: Demper lek!! >:( >:(
De demper is gloednieuw! De eerste demper brak de reboundknop af na 2 ritten. De leendemper begon te kraken na zo"n 20 ritten, nu een nieuwe demper en die lekt!!
Ik kom niet aan fietsen toe door al die onzin, ik heb al zeker 8-10 gelegenheden om te fietsen gemist. Wat moet ik nu?? Dit wordt wel opgelost, absoluut, maar geeft weinig vertrouwen voor de toekomst.
Wat moet ik doen? Geld terugvragen voor fiets is overdreven want hij is toch gebruikt. Sowieso, de demper zegt niets over de fiets zelf, want die is OK. Inruilen dan maar voor iets anders? Ben ik van de ellende af? Ik heb hier geen zin meer in, het hangt me gruwelijk de keel uit om iedere keer weer terug te komen en m"n vriendin te moeten vertellen dat de fiets weer eens kapot is. Het ding kostte verdomme E2199,- Daar moet ik ook een hele maand aardig voor doen tegen m"n baas. M"n oude Trek kostte in guldens evenveel en daar had ik veeeeeel minder problemen mee. Die heeft me nog nooit laten staan. Toch maar een hardtail dan?
Advies is meer dan welkom.
Na 5 km begon ik te denken dat de achtervering wel erg sterk reageerde, terug naar huis om op te pompen. Thuis: Demper lek!! >:( >:(
De demper is gloednieuw! De eerste demper brak de reboundknop af na 2 ritten. De leendemper begon te kraken na zo"n 20 ritten, nu een nieuwe demper en die lekt!!
Ik kom niet aan fietsen toe door al die onzin, ik heb al zeker 8-10 gelegenheden om te fietsen gemist. Wat moet ik nu?? Dit wordt wel opgelost, absoluut, maar geeft weinig vertrouwen voor de toekomst.
Wat moet ik doen? Geld terugvragen voor fiets is overdreven want hij is toch gebruikt. Sowieso, de demper zegt niets over de fiets zelf, want die is OK. Inruilen dan maar voor iets anders? Ben ik van de ellende af? Ik heb hier geen zin meer in, het hangt me gruwelijk de keel uit om iedere keer weer terug te komen en m"n vriendin te moeten vertellen dat de fiets weer eens kapot is. Het ding kostte verdomme E2199,- Daar moet ik ook een hele maand aardig voor doen tegen m"n baas. M"n oude Trek kostte in guldens evenveel en daar had ik veeeeeel minder problemen mee. Die heeft me nog nooit laten staan. Toch maar een hardtail dan?
Advies is meer dan welkom.
Re:Heb het helemaal gehad met m"n NRS2
Waarom geen hele andere demper? Of is dat geen optie ??? Ander type merk, moet toch passen op je frame?
[sub]het kan natuurlijk zijn dat ik hier nu de grootst mogelijke onzin typ[/sub]
[sub]het kan natuurlijk zijn dat ik hier nu de grootst mogelijke onzin typ[/sub]
type merk waar je nu mee rijdt? misschien wel handig?
zane
zane
Ik rij nu (als hij het doet dan) op een Giant NRS2 en die heeft XT derailleurs met LX shifters, Mavic X223 velgen en XT naven. Voorvork is Manitou Skareb Comp en achter zit een RS SID XC met positieve en negatieve kamer en instelbare rebound.
Ik weet niet of er iets anders in kan, Van fox zijn wel passende dempers te krijgen, geen probleem. Ik heb me echter laten vertellen dat bij de NRS2 alleen een sid xc kan vanwege de veerkarakteristiek en de negatieve kamer. Voor zover ik weet is de sid xc de enige demper met een negatieve kamer.
Ik weet niet of er iets anders in kan, Van fox zijn wel passende dempers te krijgen, geen probleem. Ik heb me echter laten vertellen dat bij de NRS2 alleen een sid xc kan vanwege de veerkarakteristiek en de negatieve kamer. Voor zover ik weet is de sid xc de enige demper met een negatieve kamer.
-
rond kan erin d8 ik heeft toch zo"n zelfde demper type uitgebracht dachten wij.... ;D
veer/olie demper...
ramon73 schreef:
Ik heb me echter laten vertellen dat bij de NRS2 alleen een sid xc kan vanwege de veerkarakteristiek en de negatieve kamer. Voor zover ik weet is de sid xc de enige demper met een negatieve kamer.
Ja das een probleem waar meer mensen mee zitten. Een maat van mij ""de Lars Cuevas"" heeft ook een NRS en met dezelfde demper. Die heeft dezelfde problemen gehad als jij hebt nu. Wat de oplossing is, toch maar een Rond demper derin.
Elke anti-bob demper zou moeten werken, so 5th Element... :P
Of misschien is 3 keer scheepsrecht ::) als er maar een demper inkomt die ook een negatiefe kamer heeft moet de bike dezelfde eigenschappen behouden toch.......?
ramon73 schreef:
....Toch maar een hardtail dan?....
Overweeg het eens jah ;D
@No shelter: ik HAD een HT (no offence).
Die ROND demper, is dat de Magura Air Pro? Rond is namelijk overgenomen door Magura.
Hopelijk wel, want Roseversand biedt deze aan voor 199 Euri ex verzenden.
Die ROND demper, is dat de Magura Air Pro? Rond is namelijk overgenomen door Magura.
Hopelijk wel, want Roseversand biedt deze aan voor 199 Euri ex verzenden.
Misschien domme vraag, maar zit er geen garantie meer op de demper????? aangezien je een nieuwe hebt gekregen.
Ja, er zit zeker nog garantie op de demper, maar dat wordt dan al de vierde demper in 6 maanden!
Ik ben niet arm
, maar zo word ik het wel als eenmaal de garantie verstreken is.
Ik ben niet arm

rond demper
ze roeleren echt!
super stevig en 1 ding je hebt een 1day return service mocht er wat mee zijn !
ik heb zelf een air CP zonder lockout (oftewel geen handeltje) en als iemand eens zou willen proberen geef een gil
betaal borg en hij is voor jou :P
ze roeleren echt!
super stevig en 1 ding je hebt een 1day return service mocht er wat mee zijn !
ik heb zelf een air CP zonder lockout (oftewel geen handeltje) en als iemand eens zou willen proberen geef een gil
betaal borg en hij is voor jou :P
Maar dan moet je toch wel een model hebben dat specifiek voor NRS is en niet de standaard demper die Roseversand aan biedt toch?
nou dat maakt volgens mij niet uit
de Sid demper is ook een standaard model
de Sid demper is ook een standaard model
Nou ik dacht anders dat rockshox een aangepaste sid demper maakte voor NRS hoor met een andere grote van negatieve kamer e.d. Een vriend van mij zegt dat ook altijd als die weer eens problemen heeft met de demper. Volgens mij moet het niets uitmaken welke demper je erin doet. Hoogstens dat de veerkarakteristiek veranderd omdat de rockerarm draaipunten geometrie ietwat anders liggen dan bij de meeste andere fietsen om het anti-bob effect te vergroten.
Giant heeft idd aangepaste (lees: goedkopere) SID achterdempers gekocht van Rockshox. Iig voor modeljaar 2001 en 2002 (2000 weet ik niet). Deze dempers zijn niet te servicen en er is niet aan de demping te sleutelen. Die goedkopere SID missen namelijk dit dingetje:

gekke vraag, maar hoe zwaar ben je? kan het niet zijn dat je mogelijk te zwaar bent, of je lbs niet goed weet hoe zo"n shock ingesteld moet worden? ik zeg maar wat hoor, rij nl al tijden zonder probleem met zo"n NSR met dezelfde shock. Eenmalig kun je misschien wel een foutieve shock krijgen, maar dit is echt waanzin.
succes
succes
T schreef:
...ik zeg maar wat hoor ...
Dat "wat" is anders wel "vrij" belangrijk

Waar reed Luc trouwens al die tijd mee? Gewoon een vraag hoor, maar was dat een Fox?
Ruud schreef:
[T schreef:
...ik zeg maar wat hoor ...
Dat "wat" is anders wel "vrij" belangrijk![]()
Waar reed Luc trouwens al die tijd mee? Gewoon een vraag hoor, maar was dat een Fox?
Luc = http://www.dirty-pages.net/bikes/luc_foes_lts.html RockShox SID Race dus, maar wat ie er daarna voor in de plaats kreeg ??? geen idee...
Luc had toch zijn demping stuk gereden? Reed hij daarna niet met een RS veer/olie?
Ik weeg ongeveer 82 kilo. Geen vedergewicht maar zou moeten kunnen. Ik heb wel een bad-eend geluid in 1 demper gehad. Iedere keer als hij (bijna) de bodem raakte dan kwam er een kwakend geluid dat nog het meeste weg had van een rubberen eendje waar je in knijpt. Ik heb daar al eens een topic over gestart
Op de site van S-tec staat wel een getunde NRS met een fox float RL erin. Het kan dus gewoon (volgens mij). En die negatieve kamer is niet zo belangrijk, die "helpt" de demper het eerste stukje met inveren. Dit om de wrijving van de dichtingen op te vangen.
Ik voel overigens veel voor de Air Pro van Magura, maar die wordt ook niet zo goed ontvangen vwb comfort. Toch maar gaan voor de Fox of anders DT swiss (muchos dinheros!!)

Op de site van S-tec staat wel een getunde NRS met een fox float RL erin. Het kan dus gewoon (volgens mij). En die negatieve kamer is niet zo belangrijk, die "helpt" de demper het eerste stukje met inveren. Dit om de wrijving van de dichtingen op te vangen.
Ik voel overigens veel voor de Air Pro van Magura, maar die wordt ook niet zo goed ontvangen vwb comfort. Toch maar gaan voor de Fox of anders DT swiss (muchos dinheros!!)
Niks getuned, is gewoon een NRS-shock met een Fox Float RL voorvork. Ennuh, negatieve kamer zorgt volgens mij gewoon voor demping.ramon73 schreef: Op de site van S-tec staat wel een getunde NRS met een fox float RL erin. Het kan dus gewoon (volgens mij). En die negatieve kamer is niet zo belangrijk, die "helpt" de demper het eerste stukje met inveren. Dit om de wrijving van de dichtingen op te vangen.

Gelukkig is enduro wakkerder dan ik. Sorry, effe afgeleid. Maarre, die achterdemper lijkt me niet echt op een RS SID. Ik zie een blinkende zuigerstang en geen ventiel voor de negatieve kamer. Ik ken de NRS shock niet, maar zou heel goed kunnen omdat hij in DLD wel algemeen verkrijgbaar is.
Over negatieve kamers: Het enige waarvoor deze in een demper zitten is om deze meer "plush" te krijgen. Het eerste stukje inveren is altijd moeilijk omdat de stick-slip in een luchtdemper erg groot is. De dichting rond de zuigerstang zit heel strak (deze moet toch 20 bar opvangen). Daardoor gaat de demper vrij stroef, laat hem maar eens leeg en beweeg hem dan met de hand. De negatieve kamer compenseert dit. Ik heb heel wat geexperimenteerd met losse dempers en hier druk op zetten zodat je kunt voelen wat het verschil is. De negatieve kamer werkt de demping eigenlijk zelfs TEGEN.
Over negatieve kamers: Het enige waarvoor deze in een demper zitten is om deze meer "plush" te krijgen. Het eerste stukje inveren is altijd moeilijk omdat de stick-slip in een luchtdemper erg groot is. De dichting rond de zuigerstang zit heel strak (deze moet toch 20 bar opvangen). Daardoor gaat de demper vrij stroef, laat hem maar eens leeg en beweeg hem dan met de hand. De negatieve kamer compenseert dit. Ik heb heel wat geexperimenteerd met losse dempers en hier druk op zetten zodat je kunt voelen wat het verschil is. De negatieve kamer werkt de demping eigenlijk zelfs TEGEN.