snakebite probs
Moderator:Beheerders
héj,
ik rijd nu al een tijdje op men "nieuwe" tweedehands fiets ( gary fisher ged) en ben er heel tevrede over, alleen heb ik nog altijd last van af en toe een snakebite. nu heb ik een vraag, zijn er echte oplossingen voor? Ik heb zelf nu het plan om rond mijn binnenband een tweede binnenband te trekken ( de ene opensnijden, en desnoods op de andere plakken met wat lijm?)
is dit een goed idee ( vrij goedkoop) of zijn er betere oplossingen ( niet te duur aub)
-sid-
ik rijd nu al een tijdje op men "nieuwe" tweedehands fiets ( gary fisher ged) en ben er heel tevrede over, alleen heb ik nog altijd last van af en toe een snakebite. nu heb ik een vraag, zijn er echte oplossingen voor? Ik heb zelf nu het plan om rond mijn binnenband een tweede binnenband te trekken ( de ene opensnijden, en desnoods op de andere plakken met wat lijm?)
is dit een goed idee ( vrij goedkoop) of zijn er betere oplossingen ( niet te duur aub)
-sid-
I'll imbrace Y'all with napalm...
ik had eerst ook veel last van snakebites, maar toen heb ik een oude binnenband kapo geknipt em om me binnenband waar lucht in zit gedaan, en sinds toen heb ik geen snakebites meersid schreef:kweet niet hoeveel druk ik op men bande zet, zal er eens op letten![]()
maar is mijn idee van een dubbele binnenband ok of gaat dat niets helpen?
-sid-
het is de beste en de goedkoopste oplossing

- Jean-Pierre
idd wat je zegt, opensnijden, ventiel eraf, en om je binnenband vouwen
ik rij zelf ook met ongeveer 2,5 tot 3,5 bar in me banden, maar met meer rijden is niet echt lekker met een starre vork
ik rij zelf ook met ongeveer 2,5 tot 3,5 bar in me banden, maar met meer rijden is niet echt lekker met een starre vork
Laatst gewijzigd door BiKeRbOi op di dec 11, 2007 6:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De maat banden die je erop hebt liggen (~luchtvolume en daarme samenhangend draagvermogen bij druk x) maakt ook nog wel een klein beetje uit...
Op m'n FR/DH kan ik rond de 200-250 kPa met 2.5x26. Met m'n 4X, XC en BMX moet ik echt 300-350 kPa hebben met banden die een stukje smaller zijn (en in het geval van de BMX kleiner in diameter (24" race)).
Op m'n FR/DH kan ik rond de 200-250 kPa met 2.5x26. Met m'n 4X, XC en BMX moet ik echt 300-350 kPa hebben met banden die een stukje smaller zijn (en in het geval van de BMX kleiner in diameter (24" race)).
3,5 tot 4 bar in een 24'' DH 3.0 Swalbe binnenband, slechts 1 keer een snakebite gehad in 1,5 jaar!! this wel een redelijk zware binnenband..
Ik had er Kenda - K-rad buitenbanden omheen
deze binnenband
Groeten,
Daan
Ik had er Kenda - K-rad buitenbanden omheen
deze binnenband
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
Sow ey, XC rijden met 3 a 4.5 bar. Dan zul je waarschijnlijk op een fully rijden (comfort is weg bij een hardtail) en je afvragen waarom je slechte grip hebt. 2.5 tot 3 is meer dan zat en bij tubeless (onmogelijk om een snakebite te krijgen) zelfs 2 tot 2.5. Op die manier heb je optimale grip.Chmod schreef:druk hangt van de dikte van de band af. Zo heeft een baanfiets snel 8 bar en een traktor maar enkele grammetjes.
voor mij:
XC 3 - 4.5
Street 3 -3.5
DH 1.8 - 2.2
enz.
Bij dirt en street kan ik me voorstellen dat je meer druk in je banden wilt hebben, 4 a 5 lijkt me dan wel voldoende. Op die manier klapt je band niet door wanneer je een flinke drop hebt gemaakt of op de rand van opstakel (stoeprand e.d.) terecht komt. Je kan wel een extra binnenband gebruiken, maar dat maakt het ook weer een stukje zwaarder.
In de banden van mij racefiets stop ik trouwens 8 a 9 bar.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
hey....
ik heb DH binnenband (ik geloof van schwalbe)
en als buitenband heb ik een Kenda K-rad, en heb nog geen 1 keer lek gereden in half jaar nu, en ik denk dat het nog wel een tijdje zo blijft.
tenminste ik hoop het.
ik rijd met ongeveer 3 tot 3,5 bar op mijn band.
maar ik denk inderdaad dat 2e band eromeen wel helpt...
en als je echt radeloos bent kan je altijd nog no-tubes kopen, dat vult heel erg gauw je gaatjes.
succes verder
ik heb DH binnenband (ik geloof van schwalbe)
en als buitenband heb ik een Kenda K-rad, en heb nog geen 1 keer lek gereden in half jaar nu, en ik denk dat het nog wel een tijdje zo blijft.
tenminste ik hoop het.
ik rijd met ongeveer 3 tot 3,5 bar op mijn band.
maar ik denk inderdaad dat 2e band eromeen wel helpt...
en als je echt radeloos bent kan je altijd nog no-tubes kopen, dat vult heel erg gauw je gaatjes.
succes verder

- Jean-Pierre
Wat rij je ?fly high schreef:ik rijd maar op voorband 2 bar en achter 2.5
In iedergeval veel te weinig... stoeprandje en hij is lek.
Ik rij in mijn GT 5 a 6 bar en P1 4 bar werkt perfect, banden moeten eigenlijk nooit slap zijn. Beter te hard dan te zacht..

Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Jaa beter dh'en met 4 bar dan 2.0-2.8Stillridingbmx schreef:Wat rij je ?fly high schreef:ik rijd maar op voorband 2 bar en achter 2.5
In iedergeval veel te weinig... stoeprandje en hij is lek.
Ik rij in mijn GT 5 a 6 bar en P1 4 bar werkt perfect, banden moeten eigenlijk nooit slap zijn. Beter te hard dan te zacht..

Maaar iig voor mijn.
DH 1.8-2.8 , verschil van band, uh