13 of 14t tandwiel-waar?
Moderator:Beheerders
- de G U R U
- Contacteer:
zoals de titel al zegt, waar kan ik een 13/14t achtertandwieltje kopen?
Moet wel voor bmxketting zijn; Profile Imperial werkt niet met mtbketting......
Ja heb al op singlespeed.nl gekeken maar die hebben niks.
Moet wel voor bmxketting zijn; Profile Imperial werkt niet met mtbketting......
Ja heb al op singlespeed.nl gekeken maar die hebben niks.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
- Jean-Pierre
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Voor op een Cassette?
Die heb ikgewoon liggen, van Surly en volgens mij ook van Point.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- de G U R U
- Contacteer:
maar past die op een bmx setup? Als dat zo is wil ik die 12t Point wel; dan kan ik mijn 28t Imperial van mijn bmx gebruiken.JJ schreef:Voor op een Cassette?
JJ
gaat om KMC K710SL

en Profile Imperial

Laatst gewijzigd door de G U R U op di mei 20, 2008 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- de G U R U
- Contacteer:
en moet zo'n Shimano profiel hebben aan de binnenkant zodat 'ie op mijn Pro II ss past
dus bmx-tandwielen passen niet(heb al tevergeefs Primo Mix en WTP cassette tandwielen geprobeerd).

dus bmx-tandwielen passen niet(heb al tevergeefs Primo Mix en WTP cassette tandwielen geprobeerd).

- de G U R U
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Op een Hope naaf zou ik voor de Surly gaan, omdat die lekker breed zijn aan de basis. De Pro is een dun gestanst stukje staal, wat ongetwijfelt in je body gaat vreten.
De Surly past op de Pro II naaf en is voldoende sterk voor BMX gebruik. Het is geen specifiek 1/8" kransje, maar ik denk dat dat lastig gaat worden om die te vinden.
En mocht je er wel een vinden, please let me know
JJ
De Surly past op de Pro II naaf en is voldoende sterk voor BMX gebruik. Het is geen specifiek 1/8" kransje, maar ik denk dat dat lastig gaat worden om die te vinden.
En mocht je er wel een vinden, please let me know

JJ
- de G U R U
- Contacteer:
thx
gaat niet om het gebruik maar om de breedte en hoogte van de tanden; heb nu een 14t mtb tandwiel dat ik van een Shimano cassette gehaald heb en daar valt dus doorlopend de ketting af als ik met een bmx-ketting rijd; mtb-ketting werkt iets beter maar die past niet op mijn kettingblad.
weet jij (JJ) of een specfiek ss tandwiel de ketting beter vast houdt dan zo'n tandwiel uit een cassette? Die Surly lijkt iig. hoger....... Shimano DX werkte bij mij altijd prima maar ik wil weer met microdrive gaan rijden (kwestie van stijl).
gaat niet om het gebruik maar om de breedte en hoogte van de tanden; heb nu een 14t mtb tandwiel dat ik van een Shimano cassette gehaald heb en daar valt dus doorlopend de ketting af als ik met een bmx-ketting rijd; mtb-ketting werkt iets beter maar die past niet op mijn kettingblad.
weet jij (JJ) of een specfiek ss tandwiel de ketting beter vast houdt dan zo'n tandwiel uit een cassette? Die Surly lijkt iig. hoger....... Shimano DX werkte bij mij altijd prima maar ik wil weer met microdrive gaan rijden (kwestie van stijl).
- de G U R U
- Contacteer:
en in hoeverre raakt mijn naaf beschadigd als ik dat Point tandwiel gebruik? Is dat ook het geval bij mensen die hun fiets goed onderhouden en weten hoe alles in elkaar zit?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Surly en Point zijn beide singlespeed kransjes, dus volle tanden. Dit in tegenstelling tot een kransje uit een cassette, die schakelhulpjes heeft waardoor een ketting eerder wil ontsporen.
Met bovengenoemde kransjes zul je dus geen last meer hebben van aflopende kettingen (als kettinglijn en ketting spanning goed zijn tenminste.
Point vreet in elke body in, als zal het bij een stalen body minder zijn dan bij een alu body. Komt doordat het zo dun is en bij grote krachten (Denk aan hard aanzetten en volle bak sprinten) is het contact oppervlak in combinatie met die krachten te klein zodat het kransje in het materiaal van de body snijdt.
Vandaar dat ik bij een dure naaf altijd voor een wat duurder kransje zou kiezen (of eigenlijk bij elke naaf).
JJ
Met bovengenoemde kransjes zul je dus geen last meer hebben van aflopende kettingen (als kettinglijn en ketting spanning goed zijn tenminste.
Point vreet in elke body in, als zal het bij een stalen body minder zijn dan bij een alu body. Komt doordat het zo dun is en bij grote krachten (Denk aan hard aanzetten en volle bak sprinten) is het contact oppervlak in combinatie met die krachten te klein zodat het kransje in het materiaal van de body snijdt.
Vandaar dat ik bij een dure naaf altijd voor een wat duurder kransje zou kiezen (of eigenlijk bij elke naaf).
JJ
-
-
nee, zo zit een forum in elkaar. Deal with it.
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/
http://remmiedirt.pinkbike.com/
- de G U R U
- Contacteer:
- de G U R U
- Contacteer: